Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی از کارخانه نوآوری آزادی بازدید کرد. وی ضمن بازدید از شتاب‌دهنده کارا گفت: کارخانه نوآوری آزادی نخستین شعبه پارک فناوری پردیس محسوب می‌شود که فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی با بیان اینکه کارخانه نوآوری آزادی در مساحتی حدود 18 هزار مترمربع با همکاری بخش خصوصی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه قرار است هر یک از سوله‌های 10 گانه این کارخانه نوآوری توسط یکی از شرکت‌های بخش خصوصی تبدیل به یک شتابدهنده یا مرکز نوآوری شده که این امر فرصت مناسبی برای تیم‌های استارتاپی است تا بتوانند از امکانات این شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری استفاده کنند.
به گفته صفاری‌نیا، حضور شتابدهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها کنار یکدیگر در کشور ما بدون سابقه و بی‌نظیر است؛ در واقع این کارخانه محل تلاقی عناصر فعال در اکوسیستم استارتاپی کشور است که موجب تقویت این اکوسیستم خواهد بود.
وی عنوان کرد: از اصلی‌ترین جذابیت‌های کارخانه نوآوری آزادی می‌توان به دسترسی سریع و آسان به برنامه شتابدهی متنوع، بهره‌مندی از خدمات آزمایشگاهی، استفاده از خدمات منتورینگ، بهره‌مندی از مزایای قانونی پارک فناوری پردیس معاونت علمی برای استارت‌آپ‌ها، دسترسی آسان و سریع به حمل‌ونقل عمومی شهر تهران (مترو و سامانه BRT)، حضور در رویدادهای متنوع و گسترده، شبکه‌سازی و سایر خدمات تخصصی کسب و کار، اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه فضای کارخانه نوآوری فضایی مناسب برای فعالیت استارت‌آپ‌ها خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود طی 5 سال آینده شاهد حضور بیش از 1300 نفر در قالب بیش از 300 تیم استارتاپی و 15 شرکت در بخش انکوباتور کارخانه باشیم.
وی تاکید کرد: با مدلی که در کارخانه برای مشارکت بخش خصوصی و فعالیت آن انجام شده است و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال گسترش شعب پارک فناوری پردیس معاونت علمی با مدل مشابه هستیم. در حال حاضر 43 تیم نوآور و یک فضای کاری اشتراکی در این کارخانه مستقر است.
وی گفت: برخی از شتابدهنده‌هایی که در کارخانه مستقر هستند، در بازار حضور فعال دارند و تجاری شده‌اند. البته برخی شتابدهنده‌ها به‌تازگی در این کارخانه مستقر شده‌اند.
صفاری‌نیا تاکید کرد: تیم‌های استارتاپی و شتابدهنده‌هایی که در کارخانه هستند بعد از استقرار از مزایای و حمایت‌هایی از سوی پارک فناوری پردیس معاونت علمی بهره‌مند خواهند شد. اما به صورت کلی این شتابدهنده‌ها درخصوص تأمین فضای کاری، آموزش، مشاوره و منتورشیپ، تأمین سرمایه‌های اولیه و جذب سرمایه به تیم‌ها کمک می‌کند.
رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی گفت: با بهره‌برداری از سوله‌های مختلف و فعال شدن شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری در آنها، ظرفیت پذیرش تعداد زیادی تیم در آنها که در کشور بی‌نظیر است، وجود خواهد داشت.
«کارا» نخستین شتابدهنده نوآوری در حوزه سلامت الکترونیک (e-health) که توسط شرکت دانش‌بنیان سیناژن و در کارخانه نوآوری آزادی مستقر شده است. بالغ بر 14 تیم فناور در این شتابدهنده مستقر بوده که در حوزه کسب‌وکارهای استارتاپی سلامت الکترونیک فعالیت می‌کنند. این تیم‌های فناور از تحصیل‌کردگان دانشگاه‌های برجسته کشور هستند و زمینه برای استقرار حداقل 25 تیم و شتابدهی این تیم‌ها تا مرحله تجاری‌سازی و ورود به بازار فناوری مهیا شده است.
پایان پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد

 به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، ابتکارشرکت آلمانی «فناوری‌های کربن زدایی تایسنکراپ» «Thyssenkrupp Decarbon Technologies» می‌تواند نزدیک به صد درصد از انتشار دی اکسید کربن تولید شده در طول تولید کلینکر سیمان را جذب کند.

سالانه تولید سیمان و بتن، ۹ درصد از کل انتشار CO۲ انسانی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد. به این ترتیب، این فناوری که نیاز به جایگزینی پایدارتر را مورد توجه قرار می‌دهد، با یک روش جدید همراه شده است: از اکسیژن خالص در فرآیند احتراق استفاده می‌کند و جایگزین هوای محیط می‌شود.

جذب ۱۰۰ درصد انتشار CO۲

بر اساس اعلام این شرکت، این فناوری جذب تقریبا صد درصدی انتشار کربن حاصل از تولید کلینکر سیمان را تسهیل می‌کند.

تایسنکراپدیروز (۲۳ آوریل ۲۰۲۴)، ساخت «اولین کارخانه سیمان بدون کربن در جهان» را به عنوان بخشی از پروژه فانوس دریایی خود، رسما آغاز کرد.

این فناوری که امکان جذب و استفاده مجدد از انتشار CO۲ را فراهم و راه را برای تولید سیمانعاری از کربن هموار می‌کند، گامی رو به جلو در مبارزه با تغییراتاقلیم است.

«رابرت هابک» «Robert Habeck» معاون صدراعظم آلمان و وزیر فدرال در امور اقتصادی، گفت: صنعت سیمان در مورد کربن زدایی با چالش بزرگی مواجه است.

ساخت این کارخانه در شهر لگردورف در آلمان نشان می‌دهد چگونه می‌توان تولید را کربن‌زدایی و به‌طور جسورانه‌ای سیمان و بتن را بدون آسیب دیدگی اقلیم عرضه کرد.

هابک تاکید کرد: این واقعیت که دی اکسید کربن نه تنها می‌تواند جذب شود، بلکه می‌توان از آن به عنوان ماده خام مجدد استفاده کرد، نمونه بارز تحول سبز است.

تایسنکراپ در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد، هر تن سیمان معمولا حدود ۸۳۰ کیلوگرم CO۲ تولید می‌کند. در واقع، در سال ۲۰۱۹، ۱۷ درصد از انتشارات صنعتی در آلمان فقط ناشی از تولید سیمان بوده که ۲۰ میلیون تن CO۲ به هوا آزاد کرده است. به نظر می‌رسد تولید کلینکر سیمان اصلی‌ترین انتشار دهنده CO۲ باشد.

سیمانیک مصالح ساختمانی ضروری است. با این حال، تولید آن عامل حدود هفت درصد از انتشار کربن در جهان است. بنابراین، تغییر به سوی فرآیندهایدوستدار اقلیم بسیار حیاتی است.

مجریان این کارخانه می‌گویند با غنی‌سازی دی‌اکسید کربن با استفاده از فناوری «سوخت اکسیژن خالص» به مشتریان خود کمک می‌کنیم تقریباهمه CO۲ حاصل از فرآیند تولید را جذب کنند و بنابراین از آن به شیوه‌ای پایدار استفاده مجدد کنند.

از آنجایی که تولید جهانی سیمان سالانه بیش از چهار میلیارد تن است، این شرکت به پتانسیل رشد فناوری جدید اکسیژن خالص خوشبین است.

اکنون، این شرکت تجهیزات و خدمات خود را به حدود یک سوم کارخانه‌های سیمان در سراسر جهان عرضه می‌کند.

مفهوم اساسی پشت «سوخت اکسیژن خالص» شامل حذف CO۲ از گاز‌های خروجی از کارخانه‌های سیمان در یک سیستم کوره است. این امر از انتشار CO۲ به اتمسفر جلوگیری می‌کند، زیرا هوای محیط با اکسیژن خالص در فرآیند احتراق جایگزین می‌شود.

‌سپس گاز حاوی CO۲ به شکلی با خلوص بالا تصفیه‌شده که آن را برای کاربرد‌های مختلف از جمله صنایع شیمیایی مناسب می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود اجرای این فرآیند در این کارخانه آلمانی، انتشار CO۲ را تا حدود ۱.۲ میلیون تن در سال کاهش دهد. قرار است این کارخانه در سال ۲۰۲۸ راه اندازی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در خدمت حل مسائل کشور
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند