Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@01:17:36 GMT

خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۲۹۸۰

خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان شد

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی به کارکنان این وزارتخانه از انتصاب «زلمی خلیلزاد» به عنوان نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان خبر داد. ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در پیامی به کارکنان این وزارتخانه اعلام کرد که «زلمی خلیلزاد» سفیر سابق آمریکا در افغانستان و عراق و نماینده واشنگتن در سازمان ملل به عنوان نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان انتصاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو در این پیام تصریح کرد که با توجه به اینکه خلیلزاد متولد و بزرگ شده افغانستان بوده و تجارب بسیاری را نیز در وزارت خارجه آمریکا دارد این شخص بهترین گزینه برای نمایندگی از آمریکا در روند صلح افغانستان است.

کارشناسان بر این باورند که انتصاب خلیلزاد به این مقام  در واقع تلاش وزارت خارجه آمریکا برای خروج از ناکامی‌های 17 ساله در افغانستان و ایجاد یک جمع‌بندی از وضعیت جنگ و صلح در این کشور است.

خلیلزاد در سال 2001 نیز به عنوان فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان آمد تا مسایل مربوط به افغانستان و روند بروکراسی آمریکا با آن را شکل دهد. برخی کارشناسان افغان بر این باورند که خلیلزاد در "افتضاحی" که افغانستان اکنون در آن قرار دارد مسئول است زیرا نقش بسیار پررنگی در ایجاد نظام سیاسی کنونی افغانستان داشته است و بدین دلیل برخی از کارشناسان نقش آفرینی دوباره وی در افغانستان را مثبت ارزیابی نمی‌کنند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 28 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه 206 نفر از نمایندگان مجلس درباره تقدیر و تشکر از تولید و پخش  ویژه برنامه‌های انتخابات مجلس، ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توسط رسانه ملی را قرائت کرد. 

 متن بیانیه به شرح زیر است:

رسانه ملی، فراگیرترین و مهم ترین رسانه-دانشگاه کشور، نقش بی بدیلی در تربیت دینی جامعه، و رشد و پویایی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی، در ابعاد داخلی و بین المللی دارد.

 این رسانه در ماه‌های اخیر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توانست با تولید ویژه برنامه‌های مناسبتی، دینی، قرآنی و رمضانی، ضمن ایجاد طراوت معنویت و امید و ایمان در متن و بطن جامعه، در پیوند اقشار ملت با آموزه‌های اسلامی خوش بدرخشد.

گواه این درخشش، ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر امسال از نقش آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های دینی و شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار بود که تولید ویژه برنامه پرمخاطب قرآنی «محفل» نمود بارز آن بوده است.

 در دیگرسو، رسانه ملی با ایجاد ظرفیت های جدید و تولید برنامه‌های متنوع؛ متعدد در قالب های مختلف، ضمن هم افزایی سیاسی با سایر ارکان متولی انتخابات، زمینه حضور جهادی و حماسه آمیز ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 11 اسفند را فراهم کرد.

 بر همین اساس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر تداوم راهبرد تحولی سازمان صداوسیما، مراتب قدردانی و حمایت خود را از مدیریت شایسته، و تلاش های رئیس سازمان صداوسیما، جناب آقای دکتر پیمان جبلی، و همکاران پرتلاش و سخت کوش ایشان در رسانه ملی اعلام می دارند.

 والسلام علیکم و رحمه الله

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • ادعای مربی ایرانی افغانستان: در آسیا قدرتنمایی می‌کنیم
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • تکمیل و بهسازی اردوگاه شهید مهدی باکری نیازمند توجه ویژه است
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند