Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ابوالفضل رفیع ضمن تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا هفتم مهر با اشاره به آیین و مرام به جامانده از ایثارگری‏های دفاع مقدس جوانان و رزمندگان این مرزو بوم، اظهار داشت: در آستانه این ایام گرانقدر، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در راستای حفظ ارزش ها و شعائر دینی در ایام ماه محرم، ماه سوگواری سالار شهیدان، طبق سنوات گذشته جهت اجرای برنامه های پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان اقدام به برنامه ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این برنامه ها با رویکردهایی چون توجه به شعار محوری"ما توانستیم" در طول چهار دهه مقاومت و ایستادگی، مشارکت اجتماعی، تقویت محله گرایی، مخاطب محوری (توجه ویژه به اجرای برنامه های متنوع و مناسب برای نوجوانان و جوانان)، هویت افزایی با تأکید بر مؤلفه های هویتی هشت سال دفاع مقدس و تقویت انسجام ملی اجرا می شود.

رفیع با بیان اینکه این برنامه ها با تأکید بر نقش محرم و صفر در هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود؛ افزود: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام ماه محرم، ماه سوگواری سالار شهیدان بناداریم با بهره گیری از مشارکت عمومی شهروندان در پیشبرد برنامه ها، نوآوری و خلاقیت در طراحی و اجرای برنامه ها و پرهیز از انجام فعالیت های موازی و تکراری، اطلاع رسانی به موقع، مناسب و جذاب جهت مشارکت و حضور گسترده آحاد شهروندان، استفاده مناسب از رسانه های جمعی جهت جلب توجه آحاد جامعه و بهره گیری مناسب از ابزار هنر برای تاثیرگذاری بیشتر برنامه های فرهنگی استفاده کنیم.

وی از اجرای 9 عنوان برنامه اصلی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سراسر پایتخت خبر داد و افزود: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شرداری تهران با برگزاری برنامه هایی در قالب مسابقه، نمایشگاه، همایش، شب شعر و ... به استقبال هفته دفاع مقدس می رود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برپایی مسابقه حماسه سرایی خبر داد و افزود: همزمان با روز سلامت و سلحشوری نیروهای مسلح، مسابقه غیرحضوری حماسه آفرینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از طریق فضای مجازی برگزار و به افراد برتر جوایزی اهدا می شود.

وی اعلام کرد: زنگ حماسه اول مهرماه روز دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی در مدارس 123 ناحیه شهر تهران نواخته می شود.

رفیع از اجرای 22 ویژه برنامه «معبر عشق» خبر داد و گفت: 22 همایش منطقه ای با حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران با رویکرد انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی همزمان با دوم مهرماه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم میدانی نیز با عنوان «مرام عاشقی» با رویکرد «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی» در روز سوم مهرماه در محلات 352 گانه شهر تهران برگزار و از اصناف و کسبه محله با سوابق ایثارگری تجلیل و تکریم به عمل می آید.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برپایی میهمانی لاله ها گفت: عطرافشانی مزار شهدا و مقبره الشهداي گمنام شهر تهران چهارم مهرماه با عنوان روز شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فخرآفرینان صورت می گیرد.

وی از برپایی 22 همایش نیمه پنهان ماه در مناطق خبر داد و افزود: تجلیل از همسران فداکار شهدا ، جانبازان و آزادگان، شاغل و یا بازنشسته شهرداری تهران با حضور شهردار و مسئول امور بانوان هر منطقه نیز همزمان با ششم مهرماه روز ولایتمداری زنان و خانواده و سلامت اجرا می شود.

رفیع با اشاره به هفتم مهرماه روز فرماندهان، عزت مداران و پیشکسوتان گفت: در این روز برنامه «شب شعر و خاطره دفاع مقدس» در در اماکن فرهنگی هر یک از مناطق 22گانه به همراه تقدیر از فرماندهان و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس برپا می شود.

وی مشارکت در برگزاری یادواره شهداء (به همراه نمایشگاه یاد یاران) در 352 محله تهران طی هفته دفاع مقدس و هویت بخشی به سیمای بصری شهر فضاسازی سطح شهر با استفاده از نمادهای مرتبط در پرتو یادمان های پایداری را از دیگر ویژه برنامه های مشترک مناطق 22گانه برشمرد.

به گفته رفیع، ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت؛ شناسایی و شناساندن ابعاد مختلف حماسه دفاع مقدس به ویژه برای مخاطبان نسل سوم و چهارم انقلاب؛ تجلیل از رشادت ها و شجاعت های ایثارگران دفاع مقدس؛ تبیین درس ها و عبرت های هشت سال دفاع و به کارگیری آن در دوران کنونی؛ انعکاس نقش اقتدار، همبستگی و تقویت خودباوری، برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس در روند پیشبرد برنامه های کلان کشور و معرفی نمادها و الگوهای معنویت، مقاومت و خلاقیت به عنوان عوامل پیروزی و موفقیت را از اهداف برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس به شمار می رود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، جلسه هم ‌اندیشی دستگاه ‌های فرهنگی شهرستان گرگان با محوریت گرامیداشت شب ‌های قدر و ایام پایانی ماه مبارک رمضان و مناسبت ‌های این ایام با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله اداره تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، اداره میراث فرهنگی شهرستان و دیگر دستگاه‌های تابعه شهرداری برگزار شد. هماهنگی برای فضاسازی و تبلیغات منسجم محیطی با موضوع شب های قدر و سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین ( ع) و تقسیم کار برای سیاهپوش کردن شهر، برنامه ریزی برای بزرگداشت یوم الله 12 فروردین و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی، برپایی ایستگاه های صلواتی در ایام شهادت حضرت علی (ع) در برخی تفرجگاه‌ ها و اماکن گردشگری شهرستان و ... از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. اسماعیل تیموری، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان در این جلسه بر انجام کار فرهنگی ویژه و عملیاتی برای گرامیداشت مناسبت‌ های ایام پیش رو از جمله شب های قدر و سالروز شهادت حضرت علی (ع)، بزرگداشت روز 12 فروردین، راهپیمایی روز جهانی قدس و ... تأکید کرد و گفت: برای اینکه فعالیت‌ های فرهنگی در مناسبت‌ های پیش ‌رو دارای انسجام و هماهنگی لازم باشد، نیاز است که علاوه بر شهرداری، دیگر دستگاه‌ ها که مأموریت صرفاً فرهنگی دارند نیز پای کار بیایند. وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، شهرداری گرگان با محوریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز از امروز، شروع به سیاهپوش کردن شهر به مناسبت لیالی قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) کرده است. تیموری ادامه داد: علاوه بر این شهرداری سایر ظرفیت های خود را پای کار آورده تا فضای شهر، رنگ و بوی شب‌ های قدر و شهادت امیرالمومنین (ع) بگیرد، حتی ما با توجه به برگزاری مسابقات جام رمضان، اقدام به سیاهپوش کردن سالن ‌های ورزشی کرده ایم. وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع برای در حال حاضر، مدیریت تفرجگاه ‌ها و اماکن گردشگری در ایام پیش رو است. محمد فلاحی، مسئول اجرای مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان نیز در این نشست بر برنامه ‌ریزی و همکاری دستگاه‌های مختلف برای بزرگداشت یوم الله 12 فروردین اشاره کرد و گفت: این روز، یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که نظام سیاسی ایران پس از 2500 سال به جمهوری اسلامی تغییر پیدا کرد. برای گرامیداشت این روز، مراسم اهتزاز پرچم در یکی از میادین مرکزی شهر گرگان با حضور مسئولان و گروه ‌های مردمی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره ۱۴ شهید دوران دفاع مقدس روستای «سیر» بردسکن 
  • جزییات اجرای برنامه رمضانی نوروزی در ۲۲ بوستان اصلی پایتخت
  • «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران تا پایان ماه رمضان ادامه دارد
  • مراسم ۱۲ فروردین با سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام برگزار می شود
  • برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • جزئیات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • طرح ویژه جهاد فرهنگی برای پایتخت فرهنگی جهان تشیع
  • استمرار برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در «فلک‌الافلاک»