Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@13:06:47 GMT

چرا در چین و هند سفیر نداریم؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۳۰۶۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسین نقوی حسینی در مصاحبه با رادیو تعیین به موقع سفرا و در طراز مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشور میزبان را به عنوان یکی از دغدغه های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برشمرد و گفت: طبق اطلاعاتی که داریم برخی از سفارتخانه های مهم ما فعلا با کارزار دوم یا سرپرست اداره می شود و این به لحاظ دیپلماتیک تبعات منفی را برای جمهوری اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تحمیل تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، متذکر شد: البته شرایط عرصه بین المللی نسبت به تحریم های گذشته، شرایط خوبی است و آمریکایی ها نسبت به گذشته منزوی هستند چراکه برخی از کشورها مثل چین، هند و کشورهای اروپایی اعلام کرده اند که ما از این تحریم ها تبعیت نمی کنیم و این فرصت خوبی برای ما است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این شرایطی ما دو شریک استراتژیک یعنی چین و هند را داریم که در 40 سال گذشته با ما همکاری خیلی خوبی را داشته اند و تلاش کرده اند حتی در سخت ترین دوران تحریم با ما همکاری داشته باشند اما متاسفانه در هر دوی این کشورها، سفیر نداریم.

وی یادآور شد: دو هفته گذشته همراه امیر حاتمی سفیری به چین داشته ایم و متاسفانه در آنجا سفیر نبود و کارگزار دوم مسئولیت را بر عهده داشت و در این سطح دیپلماتیک نمی توان انتظار داشت مراودات گسترده ای با کشور چین برقرار شود، چینی که صراحتا اعلام کرده ما از تحریم های آمریکا تبعیت نمی کنیم.

نقوی حسینی با اشاره به انتصاب همتی به عنوان سفیر ایران در چین و سپس فراخوانی وی به ایران، گفت: وقتی آقای همتی به عنوان سفیر ایران در چین انتخاب شد و یک هفته بود که تازه در چین مستقر شده بود و استوار نامه اش را تحویل داده بود، بعد از یک هفته به ایران فراخوانده شد و رئیس بانک مرکزی شد. چینی ها می گویند اگر قرار بود ایشان رئیس بانک مرکزی شود چرا ایشان را به عنوان سفیر انتخاب کردید، این مراعات پروتکل های دیپلماتیک نیست.

وی متذکر شد: نبود سفیر در چین و هند، تبعات اقتصادی و سیاسی دارد و ما نمی توانیم در این شرایط، از زمینه های همکاری که با این کشور ها داریم، بهره برداری کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • سفیر مهربانی