Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:29:06 GMT

آغاز دوره جدید کلاس‎های معارف خانواده ویژه همسران طلاب

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۳۱۰۰

آغاز دوره جدید کلاس‎های معارف خانواده ویژه همسران طلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمود محققیان، معاون تهذیب  سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با اعلام این خبر افزود: قریب به ۱۸ سال از برگزاری کلاس‌های معارف اسلامی می‌گذرد که اکنون زیر نظر معاونت تهذیب و تربیت سطوح عالی و خارج برگزار می گردد. با توجه به نیاز جامعه و استقبال همسران طلاب به فراگیری مسائل دینی، به لطف الهی و عنایات خاصه امام عصر(عج) این برنامه هم‌چنان برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح به مدت دو سال (دوره عمومی) و یکسال (دوره تکمیلی) برگزار می گردد، گفت: بعد از پایان هر دوره به فارغ التحصیلان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

حجت الاسلام محققیان به معرفی دفاتر فعال امور خانواده پرداخت و افزود: در دوره حضوری برای دسترسی آسان خانواده های محترم طلاب، این کلاسها در هفت منطقه استان قم در قالب ۹ دفتر و یک دفتر نیز در شهرستان نجف آباد تشکیل می شود. میزان و نحوه ساعت برگزاری کلاس‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی شده که حتی الامکان با وظایف خانه داری بانوان تعارض و تداخلی نداشته باشد.

وی دفاتر فعال معارف خانواده را بدین شرح معرفی نمود؛

- نیروگاه (نوبت صبح) ابتدای نیروگاه،  جنب مدرسه امام محمد باقر(ع)

- مجتمع مسکونی آیت الله العظمی خوئی(ره) جنب بیمارستان خرمی

- پردیسان (نوبت صبح و عصر) مسجد خاتم الانبیاء۳۲۸۱۲۸۸۵ و (هزاره هشتم- مسجد امام حسن عسکری(ع)

- مجتمع مسکونی آیت الله شاهرودی (عصر)  ۳۷۷۷۲۱۳۸ بلوار ۱۵ خرداد بلوار محتشم کاشانی دانشگاه پیام نور کوچه ۵

- شهرک مهدیه (صبح) ۳۲۹۶۲۸۹۹ - معاونت تهذیب ، ساختمان شهید مدنی

- مدرسه معصومیه (صبح) بلوار امین، جنب درب اصلی مدرسه علمیه معصومیه برادران

- مجتمع مسکونی آیت الله سیستانی(عصر) میدان امام ،خیابان کارگر، ابتدای خیابان خیام

- نجف آباد: جنب مدرسه جامعة الامام المنتظر(ع)

وی به محتوای علمی و عملی کلاس های طرح کوثر اشاره کرد و گفت: جهت افزایش سطح علمی و مهارتی خانواده حوزویان و آشنایی با معارف اسلامی، این دروس برای همسران طلاب تدریس می شود؛ «آشنایی با فقه زندگی (احکام)»، «آشنایی با آیین زندگی (اخلاق)»، «دروس تربیتی (آئین همسرداری و تربیت فرزند)»، «آشنایی با عقاید اسلامی»، «روش تدریس و کلاس داری»، «آموزش قرآن (روانخوانی، روخوانی، تجوید، ترجمه، مفاهیم و روش حفظ)»، «مهارت فرزند پروری (کارگاهی)»، «مهارت همسرداری (کارگاهی)» از جمله محتوای آموزشی این دوره است.

حجت الاسلام و المسلمین محققیان افزود: در صورت استقبال دانش پژوهان، در کنار کلاسهای آموزش معارف، کلاسهای هنری(با دریافت هزینه) از جمله ؛«مداحی»، «مرثیه خوانی»، «هنری» و... به صورت اختیاری در این دفاتر تشکیل می‌شود.

وی گفت: برای استفاده بیشتر و بهتر خواهران محترم از کلاسها، در کنار هر دفتر مکانی برای مهد کودک در نظر گرفته شده است که متربیان به راحتی در کلاسها حضور پیدا کنند. مزیت دیگر این مهدها این است که فرزندان این خانواده ها، توسط مربیان مهد کودک، آموزش و حفظ برخی آیات، اشعار مفید و با مضامین مذهبی، نقاشی و بازی های کودکانه را  فرا می گیرند.

معاون تهذیب سطوح عالی حوزه علمیه قم یادآور شد: ثبت نام طرح کوثر از یکشنبه یکم لغایت دهم مهرماه انجام می شود و زمان شروع کلاس ها یکشنبه ۱۵ مهر خواهد بود، همچنین زمان برگزاری کلاس‌ها نیز در طول هفته از شنبه تا چهار شنبه می باشد.

وی متذکر شد: «دانش پژوهان سال اول باید مشخصات کامل خود را وارد نموده و بعد از انتخاب پایه و دفتر، ثبت نام خود را نهایی کنند»،«کپی کارت حوزوی همسر به صورت حضوری در دفاتر اخذ می گردد»، «دانش پژوهان پایه دوم و سوم  بعد از مشاهده صفحه ی مشخصات، به صفحه آخر منتقل شده، دفتر و پایه خود را انتخاب کرده و در انتها ثبت نام خود را تایید نهایی کنند»، «فعالیتهای اجرایی این کلاس‌ها مستقیما توسط بانوان انجام می گیرد که مدیریت و هماهنگی و نظارت آن بر عهده اداره  امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم می باشد» و « انتخاب نوبت و دفتر در اختیار دانش پژوه بوده؛ اما ساعت کلاس، پس از اتمام ثبت نام به اطلاع دانش پژوهان خواهد رسید».

داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها جهت ثبت نام باید به سایت معاونت تهذیب http://tahzib-howzeh.com (سامانه کوثر) مراجعه نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌‏توانند با شماره تلفن ۳۷۸۳۰۹۵۹ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 4409029

منبع: مهر

کلیدواژه: خانواده رشته معارف اسلامی طلاب کلاس درس عاشورا ماه محرم امام حسین ع معرفی کتاب فعالیت های قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه مراسم عزاداری فلسفه رادیو گفتگو نقد کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قرآن کریم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از امروز برای دانش‌آموزان میان پایه آغاز می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم

همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی 2 (استثنایی)، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد. 

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از 5 اردیبهشت

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، 6 رقم یک (111111) وارد کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بدین شرح است:

پایه تحصیلیقیمت کتاب درسی
 اول دبستان 71 هزار تومان
 دوم دبستان 78 هزار تومان
 سوم دبستان 87 هزار تومان
 چهارم دبستان 87 هزار تومان
 پنجم دبستان 87 هزار تومان
 ششم دبستان 102 هزار تومان

قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر 149 هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر 152 هزار تومان است.

قیمت کتاب‌های درسی پایه نهم 157 هزار تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۵ اردیبهشت
  • حفظ جایگاه طلاب از وظایف دادگاه ویژه روحانیت است