Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزند شهید ماشاءالله استادمرتضی گفت: در هفته دفاع مقدس خدمت به خانواده‌ شهدا مهم‌تر از تبلیغات تکراری است.

میترا استادمرتضی فرزند شهید ماشاءالله استادمرتضی در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و دفاع گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با بیان این که مسئولان در هفته دفاع مقدس به جای تمرکز بیش از حد روی برنامه‌های تبلیغی، به دنبال خدمت واقعی به خانواده‌ شهدا باشند، گفت: متأسفانه شرایطی پیش آمده که در خیلی از مواقع از خانواده شهدا صرفاً استفاده تبلیغاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این که فقط در این هفته و از سر تکلیف، نقش شهدای دفاع مقدس را برجسته کنیم و در سایر ایام سال این موضوع فراموش شود، مطلوب نیست. از نگاه من به عنوان عضو کوچکی از خانواده شهدای معزز جنگ تحمیلی، در هفته دفاع مقدس خدمت به این خانواده‌ها مهم‌تر از تبلیغاتی است که بعضاً هم تکراری شده است.

استادمرتضی اظهار کرد: مخاطب اصلی من، بنیاد شهید و امور ایثارگران است. تعداد زیادی از خانواده شهدا از عملکرد این سازمان گلایه دارند، آن هم از بنیادی که به خاطر رسیدگی به امور خانوده شهدا برپا شده است. البته کارهای زیادی هم انجام شده اما از همه ظرفیت‌ها استفاده نمی شود. چرا بنیاد باید این همه در معرض نقد باشد؟

وی با بیان این که به خاطر چندین سال فعالیت در حوزه مددکاری اجتماعی و برخورد با مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران کاملاً در جریان مشکلات آنهاست، گفت: برای نمونه مادر شهید علیرضا توکلی در بیمارستان بستری بود و هزینه بستری و عمل ایشان بسیار سنگین بود، اما خانواده شهید از بیمه تکمیلی بنیاد، اطلاعی نداشتند چرا که اطلاع‌رسانی درباره تسهیلات بنیاد ضعیف است.

فرزند شهید ماشاءالله استادمرتضی گفت: دو هفته پیش که برای تشییع پیکر 135 شهید گمنام دفاع مقدس رفته بودم، با خودم گفتم خدا را شکر که پدرم شهید شد، چون اگر زنده بود هم از وضعیت نامناسب اقتصادی و فرهنگی و هم به خاطر حسرت جاماندن از کاروان این شهدای عزیز، دنیا برایش تنگ و تاریک می‌شد. وقتی می‌دید که آرمان‌هایی که برایش این همه شهید دادیم، به‌ویژه در بحث فرهنگی و اعتقادی محقق نشده است، چه واکنشی نشان می‌داد؟

وی ادامه داد:‌ متأسفانه شرایط فرهنگی طوری شده که گاهی خانم‌ها برای پوشیدن چادر هم مردد می‌شوند چون در معرض توهین یک عده افراد ناآگاه و کم‌ظرفیت قرار می‌گیرند. من تا زمانی که دیپلم گرفتم، به همکلاسی‌هایم نگفته بودم که من فرزند شهید هستم، چون اعتقادم این بود که شاید من نتوانم آن چه پدرم می‌خواست باشم و شرمنده او شوم.

استادمرتضی درخصوص برنامه‌های رسانه ملی در هفته دفاع مقدس گفت: صدا و سیما هر سال فیلم‌ها و مباحث تکراری پخش می‌کند و برنامه جدید ندارد. این همه کتاب نوشته شده، این همه خاطرات اسرا تدوین شده است. این‌ها می‌تواند منبع قابل ملاحظه‌ای برای تولیدات سینمایی و تلویزیونی باشد، اما تولیدات ارزشمند در این حوزه بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار آنا، شهید ماشا‌ءالله استادمرتضی از شهدای دفاع مقدس است که در 23 تیرماه سال 1365 در نقده توسط نیروهای ضدانقلاب غرب کشور به شهادت رسید. وی سابقه فعالیت مبارزاتی پیش از انقلاب را نیز در کارنامه خود داشت و دو سال به صورت نیمه‌مخفی در بندرعباس زندگی کرد. بلافاصله پس از انقلاب به سپاه پیوست و با شروع ناآرامی‌های کردستان به آن منطقه رفت، با آغاز جنگ در سال 1359 بارها در جبهه‌های جنوب و غرب حاضر شد و سرانجام در 50 سالگی به فیض شهادت نائل آمد. کتاب «جاده گیلی گادر» زندگینامه داستانی این شهید بزرگوار است که سال گذشته توسط نشر سپاس منتشر شد.

انتهای پیام/4072/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید ناصر عمرانی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر اهرم به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: حضور در منزل شهدا و زیارت خانواده آنها که افرادی‌صبور و کم توقع هستند، افتخاری بزرگ برای همه مسئولان نظام اسلامی است و همه ما در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم در مسیر راه شهدا ثابت قدم می‌کند.

وی تصریح کرد: حضور خانواده‌های معزز و معظم شهدا در بین ما نعمت بزرگی برای جامعه اسلامی است و نباید این حضور در منزل شهدا تنها به یک دیدار خلاصه و محدود گردد بلکه لازم است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه این دیدارها به صورت مستمر بوده و توصیه خانواده معزز و معظم شهدا در خدمت رسانی به جامعه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در دیدارهایی که انجام می‌شود خانواده معظم شهدا هیچ گاه خواسته شخصی از مسئولان نداشته و ندارند و در همه دیدارها توصیه‌هایی خانواده معزز و معظم شهدا به مسئولان خدمت رسانی بی منت به مردم است که این هم نشان از بزرگواری و روحیه بلند آنان در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده معظم شهدا در دفاع از ارزش‌های اسلامی تمام هستی خود را تقدیم راه خدا کردند و این کمترین وظیفه مسئولان است تا ضمن سرکشی به آنان، از نزدیک با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شده و با افتخار در صدد رفع مشکلات بر آیند.

لطفی اضافه کرد: آنچه امروزه داریم همه آنها مدیون خون پاک و مطهر شهدا، صبر و استقامت خانواده‌های شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران و آزادگان هستیم و هیچ شکی در آن نیست.

کد خبر 6087654

دیگر خبرها

  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا جزو وظایف اصلی مسوولان است
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است