Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، به این مناسبت بقعه متبرکه آقا امیرسلطان این روستا از صبح امروز ( شنبه) پذیرای خیل عظیم زائران و عزاداران حسینی از سراسر نقاط گیلان و کشور بود.
هیئت های مختلف سینه زنی و زنجیر زنی نیز با ورود به این روستا و حضور در بقعه آقا امیرسلطان (ع) در غم شهادت امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفایشان به عزاداری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سومین روز شهادت سالار شهیدان، سوگواران حسینی در حالی که جامه های سیاه عزا را بر تن داشتند در غم شهادت آن امام بزرگوار اشک ماتم ریختند و نوای یاحسین (ع) ، را در روستای امیرهنده امیرسلطان طنین انداز کردند.
جمعی از ذاکران اهل بیت (ع) نیز در این آیین های عزاداری با نوحه خوانی ، مرثیه خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) گوشه هایی از رنج ها و مشقت های خاندان عصمت و طهارت و اسیران دشت کربلا را برای سوگواران بازخوانی کردند.
مردم عزادار امیرهنده امیر سلطان نیز امروز با سیاه پوش کردن و برافراشتن بیرق های یا حسین (ع) ، یا عباس (ع) و یا زهرا (س) در معابر این روستا ضمن ابراز ارادت و علاقه خود به خاندان عصمت و طهارت ، با پخت انواع غذاهای نذری در منازل خود از سوگواران حسینی پذیرایی کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، روستای امیرهنده امیرسلطان در حدود 10 کیلومتری شهرآستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
این روستای مذهبی به واسطه وجود بقعه متبرکه اقا امیر سلطان ( از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) ) همه ساله در سومین روز شهادت امام حسین (ع) و 72 تن یاران باوفای آن حضرت ، پذیرای بسیاری از زائران و عزاداران است.
در این آیین عزاداری درب منازل اهالی امیرهنده امیر سلطان به رسم یک میراث قدیمی که از گذشتگان این روستا به یادگار مانده به روی عزاداران حسینی باز است و مردم این منطقه در منازل خود از سوگواران و زائران پذیرایی می کنند.
7287 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان گیلان اهل بیت زهرا کربلا آستانه رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه شهدای فولاد میزبان سپاهان در یک هشتم نهایی جام حذفی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سازمان لیگ، مسابقه دو تیم استقلال آبی پوش ملاثانی و سپاهان اصفهان روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که پیش از این از ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان به عنوان میزبان این بازی نام برده می‌شد.

کد خبر 6088025

دیگر خبرها

  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • ورزشگاه شهدای فولاد میزبان سپاهان در یک هشتم نهایی جام حذفی
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی