Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله تروریستی اهواز امروز در رسانه‌های جهان بازتاب وسیعی داشت. برخی شخصیت‌ها و مقامات هم به آن واکنش نشان دادند، اما در این میان نوع پوشش برخی رسانه‌ها از این تحولات شایان توجه بود که در استفاده نکردن از واژه «تروریستی» برای این حملات که در آن کودک و افراد غیرنظامی از جمله یک خبرنگار نیز قربانی شدند، اصرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌بی‌سی فارسی که برای پاریس، از «حملات تروریستی» استفاده کرده بود، برای اهواز به استفاده از کلمه «حمله» بسنده کرد.

العربیه، رسانه سعودی هم از لفظ «هجوم» (به‌معنای حمله) در عنوان خود استفاده کرد. خبر دیگری از این شبکه در خصوص اردن نشان می‌دهد که در آن از لفظ «هجوم ارهابی» (به‌معنای حمله تروریستی) استفاده کرده بود.

رویترز هم برای خبر اهواز از واژه «attack» (به‌معنای حمله) استفاده کرد. این خبرگزاری برای هجوم یک خودرو به عابران در نزدیکی پارلمان انگلیس از عبارت «terrorist attack» (به‌معنای حملات تروریستی) استفاده کرده بود.

این نوع پوشش با واکنش کاربرانی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهان پوشش رسانه خودرو انگلیس العربیه انگلیس بی بی سی خودرو اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است

مقامات آمریکایی علناً نسبت به تلفات فزاینده غیرنظامیان در نوار غزه و سرنوشت فلسطین ابراز نگرانی کرده اند. در عین حال آمریکایی‌ها مانع از تصویب قطعنامه پذیرش فلسطین در سازمان ملل و هرگونه قطعنامه ضد اسرائیلی در این سازمان می‌شوند و همچنین اسلحه به اسرائیل می‌رسانند.

به نوشته العربیه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست اخیر وزرای خارجه کشور‌های گروه ۷ در ایتالیا از خطر آغاز عملیات نظامی در جنوب نوار غزه در شهر رفح توسط ارتش اسرائیل ابراز نگرانی کرد. به طور جداگانه، این سیاستمدار اشاره کرد که ظاهرا واشنگتن به دنبال تنش زدایی در خاورمیانه است.

این در حالی است که سیاست دوگانه واشنگتن نشان می‌دهد که ایالات متحده برای کمک به حل وضعیت اطراف نوار غزه اعتقاد ندارند.

العربیه خاطرنشان کرد که کاخ سفید در حال تکرار عملیات زمینی در رفح و تعهد خود به تثبیت زودهنگام وضعیت انسانی در غزه است. اما در عین حال، به گفته روزنامه نگاران عرب، در واقع "برای آوارگان در نوار غزه حتی مکانی برای برگشتن و زندگی فراهم نشده است. "

سیاست دوگانه آمریکا در قبال غزه و اسرائیل در وتوی اخیر این کشور در سازمان ملل نیز مشخص شد.

بلینکن در گفتگو با العربیه، در میان توضیحات آراسته سیاست واشنگتن، بهانه‌ای برای وتو و ممانعت هیئت آمریکایی از آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل یافت. وی اظهار داشت که این کار به منظور «آرامش اوضاع» انجام شده است!

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است
  • شهادت یکی دیگر از مجروحان حمله تروریستی کرمان
  • آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان به شهادت رسید
  • شهادت آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان