Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@04:40:11 GMT

کاهش 5 سانتی متری سطح تراز دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۳۵۲۳

کاهش 5 سانتی متری سطح تراز دریاچه ارومیه

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، سطح تراز دریاچه ارومیه تا به امروز یک سانتی متر نسبت روز مشابه در سال گذشته افزایش یافته است. بر همین اساس حجم آب موجود در دریاچه نیز با کاهش 0.07 میلیارد مترمکعبی رو به رو بوده است.
 
بر اساس گزارشات «کار گروه احیای دریاچه ارومیه»، تراز سطح آب دریاچه در روز 1397/06/30 به 1270.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

27 سانتی متر از سطح دریا رسید. این تراز نسبت به روز مشابه در سال قبل 5 سانتی متر و نسبت به میانگین دراز مدت 4.40 متر کاهش نشان می‌دهد.
 
بر اساس همین گزارش وسعت دریاچه در روز 30 شهریور سال جاری 1722.87 کیلومتر مربع بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته 60.60 کیلومتر مربع کاهش و نسبت به میانگین دراز مدت 2803.86 کیلومتر مربع کاهش یافته است.
 
لازم به ذکر است که حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در روز 30 شهریور سال جاری 1.05 میلیارد متر مکعب بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته 1.14 میلیارد متر مکعب افزایش و نسبت به میانگین دراز مدت 15.22 میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید رستگاری در آیت زمینه اظهار کرد: ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب از اول مهر سال گذشته از سدهای آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است که از این میزان ۲۹۶.۵ میلیون مترمکعب شامل ۶۶.۵ درصد کل آب‌های رهاسازی شده مربوط به سد بوکان و ساروق تکاب بوده است

وی ادامه داد: همچنین در این مدت، ۸۲.۷ میلیون متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

رستگاری افزود: کل رهاسازی آب صورت گرفته از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی گذشته (۱۴۰۱ – ۱۴۰۲) ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

وی یادآور شد: از سال آبی ۹۳ – ۹۴ در مجموع هفت میلیارد و ۴۹۳ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 6085127

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد