Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@00:26:37 GMT

اعزام ۵۵ مبلغ دینی در شهرستان خرمدره بمناسبت ایام محرم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۳۷۲۷

اعزام ۵۵ مبلغ دینی در شهرستان خرمدره بمناسبت ایام محرم

 به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت الاسلام حسین مقدمی افزود: قبل از شروع ماه محرم ،به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم دره در راستای انسجام بخشی و آماده شدن شهرستان برای برگزاری مراسم ماه محرم و صفر، جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی ،گردهمائی مسئولان هیئات مذهبی و مادحین با عنوان پرچمداران بصیرت و همایش طلایه داران تبلیغ و جلسات هماهنگی برنامه‌های ایام محرم در شهرستان خرم‌دره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  ۵۵ مبلغ دینی در ماه محرم به مساجد وهیئت های شهری و روستایی اعزام و به فعالیت فرهنگی و تبلیغی پرداختند، ادامه داد: مبلغین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم دره، درمراسم عزاداری ماه محرم حضور فعال داشته و با حضور در مراسم عزاداری درمساجد، حسینیه ها ی شهرستان، ضمن اقامه نماز و سخنرانی در اجرای برنامه های فرهنگی وقرآنی هیئتهای عزاداری، سهیم بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره اظهار داشت: با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام همزمان با سراسر کشور مورخه ۲۳شهریورماه در مسجد جامع شهرستان خرم دره و مساجد روستاهای سوکهریز ،قلعه حسینیه و نصیر آباد برگزار شد.

مقدمی با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان در شهرستان خرم دره به صورت قرآن محوری و مسجد محوری برگزار شد، افزود: فعالیت هیئت‌های مذهبی خرم دره بر محور قرآن کریم و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی استوار و ۸۰هیئت مذهبی در این ایام در شهرستان خرم دره به فعالیت پرداختند.

وی بیان داشت: تمامی حسینه ها و مساجد شهرستان برنامه‌های سوگواری سید و سالار شهیدان در دهه نخست ماه محرم برگزار شد.

 مقدمی ادامه داد: برپایی پر شور دسته‌های عزاداری هیئات مذهبی در ماه محرم همراه با مداحی و سینه زنی و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، برپایی ایستگاههای صلواتی و ماشین نویسی در شهرستان خرم دره در دهه اول ماه محرم می توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به همت اداره تبلیغات اسلامی خرم دره و با همکاری شورای هیئات مذهبی و همکاری جوانان و نوجوانان مجمع فاطمیون،اجتماع عظیم تاسوعای حسینی در چهار راه قائم خرم دره با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام حسینی به تبیین اهمیت عزاداری بر امام حسین (ع) پرداخت و در ادامه با مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) ادامه یافت و مردم عزادار با تجمعی منسجم عشق و علاقه خود را به علمدار کربلا نشان دادند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره در پایان بیان داشت: همزمان با عاشورای حسینی مردم خرم دره در اجتماع عظیم خود در روز عاشورا سوگواری کردند ،این مراسم برای سومین بار در شهرستان برگزار شد.

کد خبر 4409011

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی ماه محرم ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر مشهد عاشورا مراسم عزاداری شهرکرد هفته دفاع مقدس گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مسیر حرکت جوانان را به سمت آموز‌های دینی سوق داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با هفته معلم از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در تالار آفتاب این دانشگاه تجلیل شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این مراسم شهید مطهری را یک شخصیت ممتاز و برجسته خواند که توانست با تأثیرگذاری عمیق بر اندیشه و افکار جوانان، مسیر حرکت فکری نسل جوان را به سمت اندیشه‌ها و آموز‌های دینی منطبق سازد و حرکت نوین اسلامی شدن را در دل جوان‌ها زنده کرد.

محمدحسین رنجبر اضافه کرد: استادان دانشگاه باید با کاشتن بذر امید در دل جوانان، مسیر صحیح تربیت و تعلیم را در کنار تذهیب نفس به دانشجو بیاموزند و با ایجاد شور، نشاط، نوآوری و سرزندگی جوانان را به آینده امیدوار و آنان را در سازندگی و بالندگی کشور مشارکت دهند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، داشتن حسن اخلاق، به‌روزرسانی معلومات علمی، مشارکت دادن دانشجو در امور درسی، نوآوری در تدریس، حرکت در مسیر تربیت کارآفرین، دادن عزت و اعتماد به نفس به دانشجو در مواجهه با مشکلات و اندیشمند و متفکر بارآوردن دانشجو و ... از صفات بارز یک استاد برشمرد و اضافه کرد: باید این محسنات باید به خوبی و درستی به دانشجو انتقال داده و در عمل نیز به کار گرفته شود.

وی با اظهار رضایت از عملکرد استادان گفت: ارزش کار معلم و استاد آنقدر ستودنی و قابل تحسین است که در قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار علیهم‌السلام بر آن تأکید شده و این نشان از منزلت و مقام علم و دانش در اسلام است که باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیأت ظرفیتی برای اجتماع قلوب و تربیت انسان انقلاب اسلامی
  • شهید مطهری مسیر حرکت جوانان را به سمت آموز‌های دینی سوق داد
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • دشمنان به دنبال ضربه به هیات‌های مذهبی هستند
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • در فضای مجازی باید از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم
  • مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله