Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@08:15:11 GMT

پهلوگیری کاوشگر خلیج فارس در ساحل بوشهر

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۳۸۸۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور گفت: این گشت دریایی شامل یک تیم 27 نفره از جمله 12محقق و پژوهشگر است که در زمینه فیزیک، شیمی، زمین شناسی، زیست شناسی و آلودگی دریا تحقیق می کند.

بهروز ابطحی افزود: کاوشگر خلیج فارس تحقیقات خود را در آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بر روی نمونه های فیزیکی آب، رسوبات، فیتوپلانگتون ها و موج دریا در جهت استفاده بهتر از از منابع زیستی و غیر زیستی انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این گشت دریایی در مجموع از 27 ایستگاه در سواحل استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آبهای عمیق دریای عمان نمونه برداری می شود که شامل 15 ایستگاه در خلیج فارس، 7 ایستگاه در تنگه هرمز و 5 ایستگاه در دریای عمان است.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور ادامه داد: در این تحقیقات بیش از 25 فاکتور یا پارامتر محیطی به وسیله رشته های تخصصی مختلف پایش و مورد آزمایش قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سفر این گشت تحقیقات دریایی دو هفته دیگر به پایان می رسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گشت تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس ساحل بوشهر آزمایش محیط زیست دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

تعداد بازدید : 196 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 1104 کارشناس عراقی در مناظره با یک کارشناس صهیونیست، در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه عراقی درباره جنگ تمام عیار ایران و پیرامون حمله به مراکز هسته‌ای ایران گفت: «اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!» مواضع این کارشناس عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر
  • خلیج فارس مواج و متلاطم است
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • ‌صدور هشدار قرمز ‌برای دریای عمان/ پیش‌بینی ناپایداری جوی‌