Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@18:37:25 GMT

همایش رهروان زینبی(س) در استان اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۳۹۳۱

همایش رهروان زینبی(س) در استان اردبیل برگزار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با ندای «لبیک یا زینب(س)» همایش رهروان زینبی د بقاع متبرکه و امامزادگان استان اردبیل برگزار شد. ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی پیش از ظهر امروز در جریان برگزاری همایش رهروان زینبی در امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل اظهار داشت:  با ندای «لبیک یا زینب(س)» همایش رهروان زینبی همزمان با دوازدهمین روز ماه محرم الحرام در بقاع متبرکه و امامزادگان استان اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی را از برنامه‌ها این همایش برشمرد و بیان کرد: این همایش در تبیین و تشریح اهمیت تبعیت از ولایت و نیز مصائب حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا و پس از آن در شهرستان اردبیل به میزبانی امامزاده سیدصدرالدین(ع) شهرستان اردبیل و در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص شهرستان‌های استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان افزود: همه ساله همزمان با آغاز ماه محرم سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود که اجرای این طرح تا پایان ماه صفر ادامه می‌یابد و برنامه‌های مختلفی در این مدت برای حاضران در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

قیامی از برپایی نمایشگاه بوی سیب ویژه ماه محرم در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز در امامزاده صالح(ع) اردبیل برگزار شده و از ساعت 11 تا 23 تا روز دهم مهرماه پذیرای حاضران خواهد بود که از عموم مردم اردبیل دعوت می‌شود تا با حضور در این مکان معنوی از نمایشگاه بوی سیب بازدید کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه ایجاد فضایی معنوی از هنرهای تجسمی در راستای تبییت بخشی از وقایع عاشورا بوده که تلاش و جدیت بر این است تا با برنامه‌ریزی‌های لازم بتوانیم تاثیرگذاری هر چه بیشتر برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را در استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/ ت

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آرامش بهاری در قریب به ۷۰ بقعه متبرکه کرمان

حجت الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان و حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند با حضور در امامزاده سلطان سید ابراهیم (ع) داهوئیه، امامزاده حمزه (ع)  زرند و امامزاده خواجه ابو رضا (ع) مطهر آباد از طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بازدید کردند.

حجت الاسلام علی جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ضمن تبریک سال نو گفت:  همه ساله در ایام سال جدید طرحی به نام آرامش بهاری برگزار می‌شود که  این طرح امسال در قریب  به ۷۰ بقعه متبرکه سراسراستان کرمان در حال اجرا است.

وی افزود: در طرح آرامش بهاری مراکز مشاوره ضمن ارائه برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان،  به آنان خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند.  

حجت الاسلام جلالی با اشاره به همزمانی ماه رمضان با عید نوروز به برگزاری طرح ضیافت الهی اشاره کرد و افزود: در طرح ضیافت الهی چند برنامه‌ قرآنی برگزار می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه جزو خوانی قرآن کریم در همه بقاع متبرکه حداقل یک نوبت برگزار می‌شود، بیان داشت: اجرای  تفسیر قرآن با حضور اساتید بزرگ و  برگزاری کرسی‌های تلاوت که عمدتا در ایام شهادت حضرت علی (ع) و ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود، از جمله برنامه‌های قرآنی طرح ضیافت الهی امسال است.  

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به کار زیبای افطاری ساده به همت بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و افزود: در این برنامه  که به همت مردم اجرا می‌شود  افطاری ساده‌ای از سوی خیران به مردم داده می‌شود.

وی ضمن سپاس از حضور زائران در ایام تحویل سال از مردم برای حضور در شب‌های احیا در بقاع متبرکه دعوت کرد و بیان داشت:  امیدواریم با همکاری و مشارکت خود مردم و زائران بتونیم  بهترین برنامه‌ها را ارائه کنیم.

حجت الاسلام جلالی  تصریح کرد: طرح آرامش بهاری تا ۱۳ فروردین و طرح ضیافت الهی تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • در طرح آرامش بهاری بیش از ۶ میلیون زایر در بقاع حضور یافته اند
  • بیش از ۶ میلیون زائر در زائرسراها اسکان یافته اند
  • برگزاری شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • بیش از ۶ میلیون زائر در بقاع متبرکه حضور یافتند
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • حضور بیش از ۶ میلیون زائر در بقاع متبرکه کشور
  • بازدید بیش از ۳ هزار نفر از بقاع متبرکه شهرستان خلیل آباد
  • طرح آرامش بهاری در ۱۵ بقعه سبزوار در حال اجراست
  • اجرای طرح آرامش بهاری در قریب به ۷۰ بقعه متبرکه کرمان
  • زائران بقاع متبرکه خلیل‌آباد به ۳ هزار نفر رسید