Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@00:03:00 GMT

۳۸ هزار تن میگو در کشور تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۳۹۳۵

۳۸ هزار تن میگو در کشور تولید می‌شود

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران گفت: پیش‌بینی امسال ما تولید ۳۸ هزار تن میگو در ۵ استان میگو پرور کشور است که سهم استان گلستان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده است. ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، وحید معدنی ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز برداشت میگو از مزارع گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی امسال ما تولید 38 هزار تن میگو در 5 استان میگو پرور کشور است که سهم استان گلستان بیش از 2 هزار و 500 تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی تحت تاثیر اقلیم‌های جغرافیایی و تمهیدات برنامه‌ای هستند، گفت: با همه مشکلاتی که برای تامین نهاده‌ها و شرایط اقلیمی در جنوب کشور و گلستان اتفاق افتاد پیش‌بینی ما این است که بتوانیم به بیش از 35 هزار تن تولید دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد: استان گلستان پس از استان‌های هرمزگان و بوشهر جایگاه سوم کشور را داراست و پس از گلستان استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان هستند.

وی درباره آمار صادرات میگو در سال گذشته خاطر‌نشان کرد: در سال 96 بر اساس آمار رسمی گمرکات کشور بیش از 80 درصد میگوی کشور مشتمل بر 32 هزار تن صادرات شده و بیش از 150 میلیون دلار درآمد ارزی داشتیم.

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران به حمایت‌های دولت در توسعه آبزی‌پروری اشاره کرد و افزود: حوزه اعتباری و تسهیلات و همچنین پوشش‌های بیمه‌ای و اعتبارات نوسازی و تکمیل مزارع به لحاظ مکانیزاسیون از جمله همکاری‌های دولت با تولیدکنندگان است.

معدنی گفت: تسهیلات ارائه شده به متقاضیان در حوزه شیلات بدون سقف هستند و بسته به قدرت جذب سرمایه‌گذاران دارد.

وی ادامه داد: براساس سیاست‌هایی که دولت در تخصیص  اعتبارات ارزی در نظر گرفت، گرو‌های مختلف کالایی تعریف شد و ما برخی نهاده‌ها در حوزه غذا و ادوات در حوزه پرورش آبزایان را معرفی کردیم که از ارز 4200 تومانی استفاده کنند.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی