Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@11:40:25 GMT

دو ویتامین ضروری در تغذیه دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۴۰۱۳

دو ویتامین ضروری در تغذیه دانش آموزان

رکنا: ویتامین ث و آ در تغذیه دانش آموزان مهم است.

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اعلام کرد که میوه‌ها نه تنها مواد خوراکی بسیار مفیدی برای تغذیه کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند، بلکه با دارا بودن انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های A و C همچنین فیبر، ضمن تامین بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز دانش آموزان، در تمرکز آنها در کلاس درس و مدرسه نیز می‌توانند موثر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، علاوه بر میوه‌های تازه همچون سیب، پرتقال، نارنگی، موز و کیوی، میوه‌های خشک مانند کشمش و توت و برگه‌ها مانند هلو و زردآلو نیز میان وعده‌های مناسبی برای دانش آموزان هستند، ضمن اینکه به این فهرست می‌توان محصولاتی همچون خیار، گوجه فرنگی و هویج، انواع مغزها مانند گردو و خرما را نیز افزود.

این گزارش می‌افزاید: جایگزین کردن لقمه‌های نان و پنیر و سبزی، نان و پنیر و گردو یا نان و پنیر و خیار و گوجه به جای انواع ساندویچ‌ها همچون سوسیس و کالباس و انواع تنقلات مانند پفک و چیپس، در اصلاح سیستم تغذیه‌ای کودکان و نوجوانان بسیار موثر است و بهبود عملکرد دانش آموزان را در پی دارد.

در این ارتباط دکتر برلیانت بزرگمهر، متخصص تغذیه، نوع تغذیه دانش آموزان را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: مصرف میوه‌های تازه به خصوص سیب با پوست که در منزل شسته و ضدعفونی شده باشد، با توجه به خواص شگفت انگیز آن، بسیار مفید است.

نرگس جوزدانی یکی دیگر از متخصصان تغذیه، با تاکید بر اینکه میان وعده‌ برای دانش آموزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: مصرف انواع ماهی به عنوان منبع غنی امگا ۳ در افزایش هوش و تمرکز دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد، ضمن اینکه گردو نیز منبع امگا ۳ است.

سودابه نعمتی، دیگر متخصص تغذیه، مصرف میان وعده را علاوه بر تسریع در روند رشد کودکان و نوجوانان، در پیشگیری از اضافه وزن آنها موثر می‌داند و خاطرنشان می‌کند: نان و پنیر و سبزی یا نان و پنیر و گردو، میان وعده‌های مناسب سرشار از مواد مغذی هستند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نخستین قدرت نمایی روحانی در قلب امریکا

ظریف عامل اصلی حمله تروریستی اهواز را معرفی کرد!

اعدام 9 مرد شیطان صفت در شیراز /صبح امروز اجرا شد

اولین عکس از جسد 2 تروریست در حمله تروریستی اهواز

فیلم لحظه حمله تروریستی در اهواز

تلخ ترین تصویر از کودک خونین در حادثه اهواز+ فیلم ها

سخنگوی سپاه پاسداران: جریان الاهوازیه عامل حمله تروریستی در اهواز است

فوری / تیراندازی مجدد در محل حادثه تروریستی اهواز + فیلم

اولین تصاویر از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز + فیلم

اولین فیلم از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز + فیلم

فوری / حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز+ فیلم

این فیلم تمام ایرانیان را در دنیا تکان داد / چه بلایی بر سر سمیه در کمپ منافقین آمد

حمید و 2 فرزندش قربانی عشوه زنانه ناهید شد!

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز منزل تغذیه دانش آموزان ویتامین کودک مواد فیلم عکس حمله تروریستی دختر قتل اهواز حمله تروریستی اهواز عروس حمله تروریستی در اهواز زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۴۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم

گروه تروریستی داعش ضمن قبول مسئولیت حمله شب گذشته کابل گفت هدف این حمله شیعیان و طالبان بودند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شب گذشته در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفت.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

پیش از این «خالد زدران» سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفته بود در نتیجه این انفجار راننده خودرو جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استرصد داعش در افغانستان با چشمان چینی

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • این میوه‌ها از پرتقال بیشتر ویتامین C دارند
  • نامگذاری سه سایت نهضت ملی مسکن استان یزد به نام شهدای حمله تروریستی راسک
  • شهادت یکی دیگر از مجروحان حمله تروریستی کرمان
  • آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان به شهادت رسید
  • شهادت آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم