Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@15:01:55 GMT

اجیر کردن مرد موادفروش برای قتل فجیع خواهر

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۴۲۲۸

اجیر کردن مرد موادفروش برای قتل فجیع خواهر

شب حادثه زمانیکه مریم(مقتول) در آشپزخانه مشغول مصرف مواد بود، با شاهپور قرار گذاشته و در خانه را باز کردم، شاپور وارد خانه شد و من از خانه بیرون رفته و حدود یک ساعت سرکوچه منتظر ماندم، سپس به خانه بازگشتم و از شاپور پرسیدم چه شد که او گفت خواهرم ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ اجتماعی حوادث نظرات

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا؛ ساعت 23:23 دوشنبه (26 شهریور جاری) مأموران کلانتری 179 خلیج‌فارس در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند دختر 36 ساله‌ای در اتاق پذیرایی یک خانه دو طبقه قدیمی در محدود استحفاظی این کلانتری به قتل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقایقی بعد از اعلام این خبر محسن مدیرروستا؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت به همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در صحنه جرم حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند.

تیم جنایی با حضور در محل جنایت با جسد مقتول در حالیکه طنابی با چند گره به گردنش پیچیده شده و یک نایلون روی سرش قرار گرفته بود، مواجه شدند، آثار خونریزی پای مقتول نشان داد متهم یا متهمان وی را از آشپزخانه به اتاق پذیرایی کشانده و در آنجا به قتل رسانده‌اند همچنین کارآگاهان با بررسی نحوه گره‌های زده شده طناب روی گردن مقتول این احتمال را دادند که جنایت توسط یک مرد انجام شده باشد.

کارآگاهان در بررسی لوازم آشپزخانه متوجه وسایل مصرف مواد مخدر نیز شدند که در آشپزخانه پهن شده بود.

برادر مقتول که در محل جنایت حضور داشت، در اظهارات اولیه به مأموران گفت: محل قتل، خانه پدری من است؛ پدر و مادرم سالها قبل فوت کردند و دو خواهر مجردم در اینجا سکونت داشتند؛ شب وقوع قتل، خواهرم با من تماس گرفت و گفت مریم (مقتول) در خانه را به رویش باز نمی‌کند و از من خواست خودم را به اینجا برسانم که من نیز به محل حادثه آمدم و زمانیکه با کلید در خانه را باز کردم با جسد بی‌جان خواهرم مواجه شدم.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات سراغ خواهر مقتول رفتند که وی در اظهاراتش به مأموران گفت: مریم از من خواست از خانه بیرون بروم، او می‌گفت مهمان در خانه دارد و زمانیکه قصد بازگشت به خانه را داشتم، مریم در را باز نمی‌کرد که با برادرم تماس گرفتم.

در ادامه رسیدگی به این جنایت و در بررسی تصاویر دوربینهای مداربسته محدوده جنایت، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر خواهر مقتول شدند که داخل کوچه با حالتی مضطرب در حال چرخیدن و پرسه‌زنی است.

بررسی دقیق‌تر تصاویر دوربینهای مداربسته نشان داد که حضور خواهر مقتول در کوچه  محل سکونتشان حدود یک ساعت به طول انجامیده و پس از آن، در حالیکه مردی میانسال به وی مراجعه می‌کند از داخل کوچه خارج شده و پس از گذشت نزدیک به 15 دقیقه مجدداً به داخل کوچه آمده است.

خواهر مریم در ادامه تحقیقات چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: خواهرم به خاطر میگرن، مواد مصرف می‌کرد، مرا اذیت کرده و کتک می‌زد، از من می‌خواست برایش مواد مخدر تهیه کنم و یک ماهی از کار بیکار شده بود، من نیز که از این وضعیت خسته شده بودم، روز قبل قتل، سراغ مرد میانسالی به نام شاپور رفتم که همسایه قدیمی ما بود و برای تهیه مواد به وی مراجعه می‌کردم، موضوع قتل خواهرم را با شاپور درمیان گذاشتم و او گفت در ازای دریافت پنج میلیون تومان، این کار را انجام می‌دهد اما در نهایت قرار شد سه میلیون و 500 هزار تومان پول دریافت کند. 

وی افزود: شب حادثه زمانیکه مریم در آشپزخانه مشغول مصرف مواد بود، با شاهپور قرار گذاشته و در خانه را باز کردم، شاپور وارد خانه شد و من از خانه بیرون رفته و حدود یک ساعت سرکوچه منتظر ماندم، سپس به خانه بازگشتم و از شاپور پرسیدم چه شد که او گفت خواهرم را کشته، بعد از ترس اینکه شاپور مرا نکشد به او گفتم از خانه بیرون بیاید و در نهایت پول را به او دادم و شاپور رفت.

کارآگاهان پس از اظهارات خواهر مریم، سراغ شاپور رفته و در تاریخ 28 شهریور وی را بازداشت کردند.

شاپور پیش از ظهر امروز به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد اما قتل را به گردن خواهر مریم انداخت و گفت: روز قبل از حادثه خواهر مریم برای خرید شیره تریاک نزد من آمد، روز حادثه نیز از من خواست که نزد وی بروم و گفت با من کار دارد، زمانیکه نزد او رفتم، از من خواست خواهرش را بکشم و قرار شد پنج میلیون تومان بگیرم، در زمان حادثه، خواهر مریم در خانه را باز کرد، به اتاق رفتم و مخفی شدم و خواهرم مریم، مقتول را از آشپزخانه به اتاق پذیرایی کشاند که من از پشت دست مقتول را گرفتم و خواهر وی طناب دور گردنش انداخت، آن زمان از خانه خارج شدم و حدود ده دقیقه بعد به خانه بازگشتم و دیدم مریم کشته شده است، آخر کار نیز از خانه خارج شدم و پولی از خواهر مریم نگرفتم.

هر دو متهم پس از این اظهارات با دستور بازپرس امور جنایی تهران بازداشت شده و برای ادامه تحقیقات دراختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

R1370/Psaadati/S2,1392/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قاضی مدیرروستا دادسرای امور جنایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادسرای امور جنایی دادسرای امور جنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ژن عامل پارکینسون

محققان موفق به شناسایی ژنی شدند که مسئول ایجاد پارکینسون بوده و همچنین دریافتند انحطاط نورون‌های دو پامینرژیک به طور گسترده‌ای به عنوان اولین رویدادی که منجر به پارکینسون می‌شود پذیرفته شده است. نتایج این مطالعه جدید نشان می‌دهد، اختلال در عملکرد سیناپس‌های نورون – شکاف کوچکی که یک نورون می‌تواند از طریق آن یک تکانه به نورون دیگری ارسال کند – منجر به نقص منتهی به پارکینسون می‌شود.

به گزارش ایسنا، به گفته محققان، تصور می‌شود که بیماری پارکینسون بین ۱ تا ۲ درصد از افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل امیدوارند هدف قرار دادن سیناپس‌ها راهی بالقوه برای درمان این بیماری باشد.

دیمیتری کرانیک (Dimitri Krainc) از پژوهشگران این تیم مطالعاتی در مورد موضوع فوق گفت: بر اساس این یافته ها، ما فرض می‌کنیم که هدف قرار دادن سیناپس‌های ناکار آمد قبل از تحلیل رفتن نورون‌ها ممکن است نشان دهنده یک استراتژی درمانی بهتر باشد.

محققان می‌گویند امیدوارند با کمک این یافته‌ها بتوانند درک درستی از این که چگونه ژنتیک منجر به انحطاط در نورون‌ها می‌شود، ایجاد کنند. به گفته محققان، فرآیند میتوفاژی، توانایی سلول‌ها برای بازیافت میتوکندری، در افرادی که به پارکینسون مبتلا می‌شوند، ناکارآمد است. این ژن‌های پارکین و PINK ۱ معمولاً در فرآیند بازیافت سلول‌ها نقش دارند. گفتنی است PINK ۱ می‌تواند پارکین را برای بازیافت میتوکندری فعال کند، اما در مبتلایان به پارکینسون، جهش در ژن‌های کلیدی می‌تواند فرآیند میتوفاژی را مختل کند.

محققان می‌گویند که اطلاعات مربوط به دو خواهر که به فاصله چند دهه به پارکینسون مبتلا شده اند، به کشف اطلاعات جدید در مورد عملکرد پارکین کمک کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد هر دو خواهر بدون ژن PINK ۱ به دنیا آمدند، اما خواهری که تا حد بیشتری پارکین را از دست داده بود در ۱۶ سالگی به پارکینسون مبتلا شد، در حالی که خواهر دیگر تا سن ۴۸ سالگی به پارکینسون مبتلا نشد.

تفاوت در این دو مورد باعث شد محققان کشف کنند که پارکین همچنین در ترشح دوپامین نقش دارد، عملکردی که قبلا ناشناخته بود.

کرینک در خاتمه توضیحاتش عنوان کرد: اکنون باید دارو‌هایی تولید کنیم که این مسیر را تحریک و اختلال عملکرد سیناپسی را اصلاح کنند و امیدواریم قادر باشند از انحطاط عصبی در پارکینسون جلوگیری کنند.

شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله پزشکی Neuron منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج بیست طبقه‌اش به قتل رسید
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی دزفول برای نخستین بار
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • ماجرای هولناک اجیر کردن ۲ قبرکن برای قتل همسر از سوی یک کارمند بانک
  • اجیر کردن ۲ قبرکن برای قتل همسر | چرا مرد میانسال دستور کشتن همسرش را صادر کرد؟
  • دستگیری قاتلان اجاره‌ای
  • اجیر کردن ۲ قبرکن برای قتل همسر
  • شناسایی ژن عامل پارکینسون