Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@11:36:40 GMT

خرید ۲۶ هزار تن گندم مازاد گندمکاران اشنویه‌ای

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۴۴۱۲

خرید ۲۶ هزار تن گندم مازاد گندمکاران اشنویه‌ای

استان‌ها > آذربایجان غربی - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه از خرید بیش از ۲۶ هزار و ۱۰۰ تن گندم مازاد برنیاز گندمکاران این شهرستان توسط مراکز خرید دولتی از ابتدای امسال خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سید انور حسینی با بیان اینکه ارزش هر تن گندم خریداری شده ۱۳ میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار خرید گندم از بهره برداران از طریق سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی انجام گرفت و این کار و تعامل سبب شد گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان و تولیدکنندگان واقعی خریداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی افزود: سطح زیر کشت محصول گندم در سال زراعی جدید حدود ۹ هزار هکتار بوده که از این‌ مقدار ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار به کشت گندم دیم و ۲ هزار و۷۰۰ هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به اینکه بیشترین ارقام کشت شده گندم در این شهرستان در مزارع دیم سرداری، باران و آذر۲ و در مزارع آبی پیشگام و میهن و حیدری است، اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی افزایش عملکرد و کیفیت محصول تولیدی در این شهرستان علاوه بر استفاده از ارقام پربازده رعایت اصول تغذیه و استفاده از کود و مواد مغذی است.

لازم به ذکراست که شهرستان اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است که از این مقدار حدود ۲۳هزار هکتار به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته و گندم، چغندرقند، نخود از جمله مهمترین محصولات زراعی شهرستان است.

 

46

کلید واژه‌ها : خودکفایی گندم - استان آذربایجان غربی - محصولات کشاورزی - کشاورزی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خودکفایی گندم استان آذربایجان غربی محصولات کشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  

جمال صالح زاده فرماندار شادگان با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان در ۳ مرکز دهستان حسینی ، آبشار و دارخوین انجام می شود، گفت: برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار مزارع در شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

ا‌و به مشکلات حمل و نقل گندم اشاره کرد و افزود: با مدیریت مجموعه های دست اندرکار با انعقاد جلسات مختلف و بازدیدها و بازرسی هایی که از سوی فرمانداری ، جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی انجام شد در صدد رفع موانع حمل و نقل در مراکز خرید تضمینی گندم هستند.

فرماندار شادگان گفت: امیدواریم پایان برداشت پایان سال زراعی پاییزه با خرید تضمینی که در سطح مراکز شهرستان انجام می شود در سطح شهرستان برداشت قابل توجهی صورت بگیرد و در آینده نزدیک شاهد جشن پایان برداشت گندم سال زارعی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • مرکز جدید خرید گندم در هندیجان افتتاح شد