Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@18:29:55 GMT

برگزاری همایش رهروان زینبی در همدان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۴۵۳۴

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از جماران حجت‌الاسلام محمد کاروند افزود: مراسم اصلی این آیین در امامزاده عبداله همدان و 13 امامزاده و بقعه متبرکه دیگر در سطح استان برگزار می شود.
وی تجدید بیعت بانوان انقلابی با حضرت زینب (س) را از اهداف این همایش دانست، اظهار کرد: این همایش امروز همزمان با روز دوازدهم ماه محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود و نوای لبیک یا زینب (س) در این آستان های مقدس طنین انداز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه به طور معمول یک امامزاده شاخص در هر شهرستان انتخاب می‌شود و بانوان از سراسر شهرستان در آن امامزاده حضور می‌یابند، گفت: این همایش امروز عصر آغاز و تا اذان مغرب و عشاء ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه این آیین ویژه بانوان است، عنوان کرد: در برگزاری این همایش جامعه بسیج زنان و حوزه‌های علمیه بانوان با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری دارند.
حجت الاسلام کاروند تبیین جایگاه حضرت زینب (س)، تجدید بیعت بانوان انقلابی با حضرت زینب (س)، دفاع از حریم حجاب و عفاف، تعالی خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی را از اهداف این همایش است.
گفتنی است؛ همایش رهروان زینبی (س) همزمان در 317 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان همایش رهروان زینبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش شیخ کلینی درمشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، به‌مناسبت فرارسیدن ۱۹ اردیبهشت‌ روز بزرگداشت شیخ کلینی ، مؤلف کتاب غنی و سترگ الکافی یکی از مهم‌ترین کتب حدیثی شیعه، برنامه‌ای در تکریم این شخصیت عظیم و ترویج میراث گران‌بهای او، چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن همایش مجتمع آفتاب ولایت واقع در خیابان آیت‌الله بهجت (ره)، بهجت ۲۵ برگزار می‌شود.

این مراسم با پخش مستند الکافی به کارگردانی مسعود طاهری و سخنرانی آیت‌الله سیدجعفر سیدان و استاد محمدحسن ربانی بیرجندی همراه است.

مرحوم شیخ ابوجعفر محمد بن یعقوب بن اسحاق ورامینی رازی معروف به کلینی در سال ۲۵۸ (ه. ق) پا به عرصه گیتی گذاشت و در مدت ۷۱ سال عمر بابرکت خود کتاب کافی از کتب اربعه شیعه است را به نگارش در آورد.

این محدث کبیر در دوره غیبت صغری زندگی می‌کرد و در شعبان سال ۳۲۹ (ه. ق) مصادف با شروع غیبت کبری امام زمان (عج) در بغداد از دنیا رفت.

دیگر خبرها

  • اجرای بی‌سابقه و همزمان ۲۴ همایش پیاده‌روی در خوزستان به مناسبت روز دختر
  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403
  • برگزاری همایش شیخ کلینی درمشهد
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • اعزام سفیران کریمه اهل بیت(س) به سراسر کشور در دهه کرامت
  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید