Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،رضا رضایی در جلسه ستاد هماهنگی شهر و روستاهای دوستدار کتاب استان اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه و توسعه این امر را به عنوان یکی از ضرورت های اساسی در حوزه فرهنگ در دستور کار دارد.

وی، حمایت از کتابفروشی ها، حمایت از مولفان و ناشران بومی، اجرای طرح فراگیر کتاب از جمله عیدانه و تابستانه کتاب، توسعه زیرساخت های مطالعه، توزیع کتاب، ساخت کتابخانه در روستاها و شهرها، برگزاری نمایشگاه های کتاب، معرفی مروجان و پیشکسوتان حوزه نشر،برگزاری کارگاه های آموزشی در قالب باشگاه های کتابخوانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را از اهم اقدامات و فعالیت های انجام شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردم برشمرد.

رضایی، همچنین به موفقیت های کسب شده از سوی روستاهای استان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اشاره و اذعان داشت: سال گذشته روستاهای اسفیدان از توابع بجنورد و بزنج از توابع اسفراین به عنوان ١٠ روستای برتر از بین هزار و ٣٠٠ روستا برگزیده شدند که یکی از افتخارات بزرگ استان در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه است.

رضایی، تشکیل جلسات و نشست های تخصصی را  به منظور ایجاد هماهنگی و بسیج کردن همه ظرفیت ها و توان افزایی  را از اهم اهداف در راستای توسعه و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه ذکر کرد.

خراسان شمالی به عنوان قطب ترویج مطالعه شناخته شده است

سید ابوالفضل هاشمی، مدرس حوزه کتابخوانی کشور هم در ادامه این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه افزود: تاکنون ٤٠ روستا در جشنواره چند سال اخیر به عنوان روستاهای برگزیده انتخاب شده اند که از این تعداد ٤ روستا مربوط به استان خراسان شمالی است و این امر نشان دهنده فعالیت ها و برنامه های منسجم در امرترویج فرهنگ مطالعه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: استان خراسان شمالی با توفیق های کسب کرده در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب به عنوان یک قطب در امر ترویج فرهنگ مطالعه به همه معرفی شده است.

هاشمی، با بیان اینکه می بایست متناسب با نیاز بومی و محلی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گام برداریم، افزود: باید در این  راستا به عشایر هم توجه بیش از پیش شود.

وی، با بیان اینکه خراسان شمالی شهری فرهنگی است، خاطرنشان کرد: با اجرای فعالیت هایی همچون کتاب وکتابخوانی به معرفی هر چه بیشتر این استان کمک کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشکسوتان ترویج فرهنگ خراسان شمالی رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مرحله اول قرعه کشی، در شهر شیروان با حضور معاون سیاسی فرمانداری شهرستان شیروان، رئیس اداره راه و شهرسازی شیروان و کارشناسان ذیربط معاونت املاک و حقوقی و کارشناسان اداره حراست برگزار شد.
در این جلسه تعداد ۹۰ قطعه با مساحت حداکثر ۲۰۰ مترمربع قرعه کشی شد که بعد از مراحل انعقاد قرارداد تحویل متقاضیان خواهد شد و مراحل بعدی قرعه کشی پس از تامین زمین برگزار خواهد.
حسین نعمتی جانشین معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی خراسان شمالی هم گفت: بیش از ۷ هزار و ۱۵۰ نفر از مشمولان هم استانی قانون جوانی جمعیت که دارای ۳ فرزند یا بیشتر هستند در صف دریافت زمین رایگان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد