Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:16:27 GMT

رباتی که کیک می‌پزد! + فیلم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۴۸۶۰

رباتی که کیک می‌پزد! + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیشرفت تکنولوژی هر روز بیش از گذشته توانایی خود را به ما نشان می‌دهد. ربات‌ها هر روز در حال پیشرفت هستند و ما می‌توانیم از آن‌ها در بسیاری از موارد کمک بگیریم. این ربات‌ها در پزشکی، ساخت خودرو ، کارهای خانه و بسیاری از موارد دیگر به ما یاری می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی بعضی مواقع این ربات‌ها بهتر از خود انسان‌ها کار را انجام می‌دهند.

مدتی است دانشمندان، برای خانه‌ها نیز این ربات‌ها را طراحی می‌کنند. هر کدام از آن‌ها برای یک کار خاص طراحی می‌شوند.  برای تمیز کردن، شستن و حتی برای پختن غذا. به تازگی استفن رابینسون برای یادگیری اصول رباتیک، یک ربات کیک‌پز ساخته است. این پروژه طی یک دوره یک سال و نیم حدود 300 ساعت طول کشید. این ربات برای شکستن تخم‌مرغ، افزودن مواد اولیه و مخلوط کردن آن‌ها برنامه ریزی شده است. پس از یک سال و نیم تلاش و ممارست بالاخره استفن توانست این ربات را بسازد. ساخت این ربات برای او آسان نبوده است اما نتیجه شیرینی برایش داشته است! ربات کیک‌پز یکی از جالب‌ترین وسایل ساخته شده برای آشپزخانه است. روش کار این ربات دقیقا مانند پخت کیک توسط انسان است. انگار این ربات یک کیک‌پز حرفه‌ای است که سال‌های زیادی که به این کار مشغول بوده است.
در ادامه فیلم این ربات را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید: تاثیر رایانه بر خواب فرزند شما

انتهای پیام/

ربات کیک‌پز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ربات های انسان نما در خط تولید مرسدس بنز

دریافت 19 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ربات «آپولو» متعلق به شرکت «اپترونیک» اعمالی ساده مانند گرفتن و حمل کردن اشیا را برای سبک کردن بار فعالیت کارگران انسانی انجام می دهد.

شرکت خودروساز اعلام کرد از ربات ها برای تکمیل اعمالی که به مهارت کمتری نیاز دارند مانند سرهم بندی ساده قطعات، استفاده می کند. چنین فرایندی به کارگران انسانی اجازه می دهد روی فعالیت های مهم تر و کاهش ریسک جراحت های مکرر و همچنین دیگر چالش های سلامتی و ایمنی مرتبط با فعالیت های یدی تمرکز کنند.

جف کاردناس مدیر ارشد اجرایی اپترونیک در این باره می گوید: مرسدس تصمیم دارد از فرایندهای رباتیک و آپولو برای خودکار سازی برخی کارهای نیازمند مهارت کم و از لحاظ فیزیکی چالش برانگیز استفاده کند. سازمان های دیگر در سال ها و ماه های آینده این فرایندها را تکرار خواهند کرد.

آپولو با قد 177 متر و وزن 72.6 کیلوگرم می تواند وسیله ای با 25 کیلوگرم را بلند کند. همچنین ربات می تواند با یکبار شارژ باتری 4 ساعت کار کند. این ربات با دو دست و دو و همچنین 2 حسگر چشم است. روی سینه ربات مذکور یک نمایشگر نصب شده که اطلاعات مختلفی مانند لوگو شرکت ها را نشان می دهد. صورت ربات نیز یک نمایشگر ال ای دی است که می تواند احساسات دیجیتالی شده را مانند صورت خندان، آیکون ها یا اطلاعاتی مانند وضعیت شارژ باتری را نشان دهد.

از آنجا که ربات دارای باتری است نمی توان آن را با کابل شارژ کرد اما پک باتری را می توان به سرعت عوض کرد و در نتیجه مدت زمان کاهش فعالیت حین تمام شدن شارژ دستگاه، کاهش می یابد.

آپولو ویژگی های ایمنی پیشرفته ای دارد که در صورت رصد اشیا متحرک یا حضور انسان در منطقه دید، متوقف می شود. علاوه بر آن نرم افزار ربات، قابلیت کنترل از راه دور را فراهم می کند و می توان با کمک یک دسته کنترل بازی رایانشی آن را هدایت کرد.

کد خبر 6056990 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ربات‌های کارگر در کارخانه بنز
  • دستاورد محققان ایرانی درباره ربات هوشمند در نشریه جهانی منتشر شد
  • چت‌بات ایلان ماسک متن‌باز می‌شود
  • پرشتاب‌ترین خودرو جهان سال آینده به بازار می‌آید (فیلم)
  • حضور ربات های انسان نما در خط تولید مرسدس بنز
  • فیلم| ناکامی یک ربات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه
  • (ویدئو) ناکامی یک ربات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه
  • چرا جمینای پاسخ سوالات انتخاباتی را نمی‌دهد؟
  •  داخلی‌سازی ربات‌های تجزیه‌گر پستی
  • هدست «ویژن پرو» اپل ربات‌ها را آموزش می‌دهد