Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از خبرگزاری شین هوا،  رئیس دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه اعلام کرد یمن از چند سال پیش با «بدترین بحران انسانی در جهان» مواجه است.  

مارک لوکوک افزود: این وضعیت ناشی از نبردهای شدید طولانی مدتی است که زیرساخت های کشور را از بین برده، به خدمات عمومی آسیب رسانده، میلیون ها نفر را آواره کرده و یکی از بدترین همه گیری‌های وبا را موجب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاکوک که سمت معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه را نیز دارد در نشست شورای امنیت اعلام کرد: «وضعیت انسانی در یمن تیره و تار است و ما جنگ با قحطی را می بازیم.»
­مارک لوکوک با تأکید بر اینکه واقعیت میدانی در سال‌های اخیر به طرز هشدار دهنده‌ای وخیم شده است، اعلام کرد: «می ترسم به جایی برسیم که جلوگیری از تلفات گسترده و قحطی در کل کشور غیرممکن شود.»
وی افزود به علاوه آنکه اقتصاد کشور فرو ریخته است و یمن هم اینک نیز در بین فقیرترین کشورهای جهان است.
هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل خاطر نشان کرد 18 میلیون نفر که شمار زیادی از آنان کودک هستند، در ناامنی غذایی زندگی می کنند و دست‌کم هشت میلیون نفر ازآنان که در وضعیت بحرانی هستند، هر روز از خود می پرسند که وعده غذایی بعدی را از کجا گیر بیاورند.
لوکوک تأکید کرد با وجود این تابلوی تاریک، امکان حفظ وضعیتی نسبتا پایدار و جلوگیری از بدترین وضعیت از آغاز سال وجود داشت زیرا بزرگ‌ترین پاسخ انسانی جهان برای بدترین بحران انسانی جهان بسیج شد.
بدین ترتیب، در یک سال، تعداد کسانی که مستقیما از کمک انسانی برخوردار شدند از سه میلیون به هشت میلیون نفر رسید.
لوکوک افزود امکانات موجود برای عملیات امداد و یاری رسانی ممکن است پاسخگویی دو تحول اخیر نباشد. از یک سو، وخامت هشدار دهنده اقتصاد به ویژه کاهش 30 درصد ارزش ریال یمن در یک ماه را شاهد هستیم به ویژه در حالی که تقریبا همه مواد غذایی یمن وارداتی است. از سوی دیگر، نبردها در هفته های اخیر در حدیده و اطراف آن تشدید شده است، موضوعی که مسیر تأمین احتیاجات عملیات امداد همچنین بازارهای محلی را مختل می کند.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی لوکوک ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا" تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند، این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • صیادمنش در بدترین وضعیت!
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • هشدار مصر به اسرائیل در خصوص حمله به رفح
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان