Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:58:10 GMT

همایش «تصوف؛ شاخصه‌ها و نقدها» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۵۵۸۶

رئیس قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم همفکری جمعی حوزویان برای مقابله با جریان های انحرافی، از برگزاری همایش تصوف شاخصه‌ها و نقدها در مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی، دبیر علمی همایش تصوف شاخصه‌ها و نقدها در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در محل دفتر ایشان برگزار شد، با تسلیت ایام محرم حسینی اظهار کرد: دفترتبلیغات اسلامی در طول سال‌های گذشته یکی از محورهای فعالیت خود را بحث فرقه های انحرافی در کشور قرارداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حساسیت بحث تصوف و فرقه‌های انحرافی دیگر، بر لزوم ورود و همفکری جمعی حوزویان در این زمینه تأکید کرد و افزود: در خصوص تصوف در حدود سه سال پیش کارگروهی از اساتید این رشته تشکیل شد و با جمعء‌آوری اطلاعات و تحقیق پیرامون این موضوع، تلاش گردید تا کار منظمی در این زمینه انجام پذیرد.
 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به برقراری ارتباط با مسئولان ذیربط اظهار کرد: اولین کاری که انجام شد رصد این فرقه‌ها در کشور بود که به دلیل پراکندگی جغرافیایی شاخه‌های صوفیانه حتی مسئولان کشور هم به جزئیات این فرقه ها دسترسی کافی را نداشتند؛ زیرا ابعاد علمی و تخصصی فرقه‌ها غالبا از دیده‌ها پنهان می‌ماند.

*شناسایی ابعاد مختلف فرقه‌های صوفیانه

وی افزود: با هماهنگی و همکاری متخصصان توانستیم ابعاد مختلف این فرقه‌ها و گرایش‌های آنها را در سطح کشور به طور کامل شناسایی کنیم .
حجت‌الاسلام سبحانی ادامه داد: در کنار شناسایی فرقه‌های صوفی در کشور، یک کار تحقیقاتی برای شناساندن دقیق تر عقاید و آداب این فرقه‌ها به بدنه حوزه و دانشگاه انجام شد.
وی با بیان اینکه در گذشته اطلاعات خوبی در بین اساتید و فضلا وجود داشت ولی متأسفانه نسل جوان حوزه اطلاعات محدودی از صوفیه دارند و از این رو، آسیب‌ها و انحرافات آنها از دید نسل جوان کشور پنهان مانده است، اظهار کرد: این فرقه‌ها غالبا با عوام فریبی سعی می‌کنند خود را به عناوین و ادعاهای دروغین جا بیندازند و برخی ها هم فریب سخنان آنان را می خورند و شبهه پیدا می کنند.

*تشکیل حلقه های صوفیانه در نقاط مختلف کشور

وی گفت: اطلاعاتی که ما داریم در شهرهایی مانند تهران، کرج و حتی در شهر های دور افتاده، این ها به بهانه‌های مختلف سعی دارند که حلقه‌های صوفیانه خود را تشکیل دهند و افراد ساده دل را به خود جذب کنند؛ یکی از حیله‌هایی که به کار می‌برند استفاده از نام بزرگان اهل عرفان و معنویت ما است که به این وسیله جوانان را فریب می‌دهند.
 

رئیس قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: کارگروهی در این دفتر تصمیم گرفت که با برنامه‌ریزی منظم، ابعاد علمی، فرهنگی و اجتماعی این فرقه‌ها را نشان دهد و همایشی را فراخوان داده ایم و با همکاری مؤسسات مختلف این همایش با عنوان «تصوف؛ شاخصه ها و نقد ها» تصویب شد و به صورت رسمی در وزارت علوم ثبت گردید.

*ارسال 320 چکیده مقاله به همایش تصوف، شاخصه‌ها و نقدها

وی اظهار کرد: حدود ۳۲۰ چکیده به این همایش ارسال شده و از بین حدود ۲۰۰ مقاله ارسالی که ارزیابی شد، 54 مقاله علمی را به عنوان آثار برتر گزینش کرده‌ایم که قرار است در این همایش ارائه شود.
 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که این همایش در 19 مهرماه 97 در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود، گفت: هدف اصلی ما نگاه علمی و انتقادی به پدیده صوفی‌گرائی است و در مقابل متأسفانه کسانی با نام برخی از اهل ادب ما در کشور همایش هایی را برگزار می‌کنند و در لابه‌لای آن، آیین و آداب انحرافی و خرافی را تبلیغ می کنند.

*درخواست از مراجع عظام تقلید برای پشتیبانی مبارزه با فرق انحرافی

وی در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که از این حرکت حمایت کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد که با پشتیبانی مراجع عظام تقلید این فعالیت‌ها از عمق و گسترش بیش‌تری برخوردار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه از برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: این آزمون پس از برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح علمی و رقابت سالم بین دانشجویان کلیه‌ی رشته‌های آموزشی و تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به‌طور همزمان برگزار شد.

وی بیان کرد: آزمون غربالگری درون دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴ در ۵ حیطه مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، هنر و سلامت، استدلال بالینی و آموزش پزشکی در ۱۰ کلان منطقه آمایش و بیش از ۱۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی متولی رشته‌های علوم پزشکی برگزار شد.

حسن پور تاکید کرد: این آزمون با همکاری معاونت محترم علوم پزشکی دانشگاه، دفاتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی و دفاتر EDC و EDO در واحد‌ها برگزار گردید. براساس آمار اعلامی از سوی واحد‌ها این دوره با افزایش حدود ۳۰ درصدی متقاضیان نسبت به دوره قبل مورد استقبال پرشور دانشجویان قرار گرفته است. نتایج این آزمون بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۱۸ اردیبهشت اعلام خواهد شد.

دانشجویان برگزیدگان و راهیافتگان بعنوان نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله اول آزمون غربالگری متمرکز وازت بهداشت (مرحله اول آزمون انفرادی) براساس تقویم زمان بندی اعلام شده دبیرخانه المپیاد وزارت بهداشت از ۲۲ الی ۲۴ اردیبهشت می‌بایست به سایت مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت جهت ثبت نام مراجعه کنند.

وی همچنین افزود جهت حضور هرچه بهتر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله اول آزمون غربالگری برای راه‌یافتگان با برنامه‌ریزی صورت گرفته دوره‌های توان‌افزایی و آموزشی متناسب با حیطه‌ها برگزار خواهد شد.

مرحله اول آزمون غربالگری متمرکز در تاریخ ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد. گفتنی است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان دانشگاه‌های کشور به مطالعه، تحقیق و ایجاد فرصت‌های مناسب علمی و شناسایی استعداد‌های برتر حوزه پزشکی هر ساله المپیاد علمی دانشجویی کشور را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود