Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@19:53:02 GMT

دستگیری قاتل اجاره‌ای در تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۵۶۴۲

دستگیری قاتل اجاره‌ای در تهران

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که در ازای دریافت سه میلیون و 500 هزار تومان اقدام به جنایت کرده بود، خبرداد.

به گزارش ایسنا، در ساعت 22:40 روز 26 شهریورماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی وقوع یک جنایت در یک خانه مسکونی در محدوده چهارراه ابوسعید به کلانتری 179 خلیج اعلام شد که با حضور مأموران در محل و تأیید خبر اولیه مبنی بر کشته شدن خانمی 35 ساله به هویت مریم در محل سکونتش ، بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان بررسی مقدماتی بعمل آمده توسط تیم بررسی صحنه اداره دهم و عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد مقتول بر اثر خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی به قتل رسیده و با وجود بهم ریختگی محل جنایت ، قاتل یا قاتلان با داشتن آشنایی قبلی وارد محل جنایت شدند .

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که مقتول از حدود 10 سال قبل و پس از مرگ والدینشان به همراه خواهر 40 ساله‌اش به نام سحر، در خانه پدری خود زندگی می کرده و برادر آنها نیز به فاصله چند خیابان بهمراه خانواده اش در نزدیکی آنها زندگی می کند .

برادر مقتوله که طی تماس تلفنی با 110 موضوع کشف جسد خواهرش را به پلیس اطلاع داده بود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : داخل خانه نشسته بودم که حدود ساعت 22:00 خواهرم سحر با من تماس گرفت و عنوان کرد که خواهر کوچکترم به نام مریم در خانه را برایش باز نمی کند. به خانه پدری مراجعه کرده و آنجا خواهرم سحر را دیدم که منتظر من ایستاده است ؛ سحر عنوان کرد که حدودا یک ساعت پیش مریم به بهانه داشتن میهمان از او خواسته تا از خانه خارج شود اما زمانیکه به خانه مراجعه کرده ، مریم در خانه را برایش باز نکرده و پاسخگوی تماس های تلفنی او نیز نیست. با کلید در حیاط را باز کرده و زمانیکه وارد خانه شدیم با جسد خواهرمان در داخل پذیرایی مواجه شدیم که بلافاصله با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادم.

خواهر مقتوله نیز در اظهاراتی مشابه گفت: حدود ساعت 8 شب بود که خواهرم مریم عنوان کرد که میهمان دارد و به این بهانه از من خواست تا خانه را ترک کنم ؛ پس از گذشت بیش از یک ساعت ، به خانه مراجعه کرده اما مریم در خانه را باز نکرد و جوابگوی تماس های من نیز نشد تا اینکه تصمیم گرفتم تا با برادرمان تماس گرفته و موضوع را به وی اطلاع دهم.

 

در ادامه رسیدگی به این جنایت و در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته محدوده جنایت ، کارآگاهان در تصاویر به‌دست آمده از چندین دوربین مداربسته موفق به شناسایی تصویر خواهر مقتوله شدند که داخل کوچه با حالتی مضطرب در حال چرخیدن و پرسه زنی است، بررسی دقیق تر تصاویر دوربین های مداربسته نشان داد که حضور خواهر مقتوله در کوچه محل سکونتشان حدود یک ساعت به طول انجامیده و پس از آن ، در حالیکه مردی میانسال به وی مراجعه می کند از داخل کوچه خارج شده و پس از گذشت نزدیک به 15 دقیقه مجددا به داخل کوچه آمده است .

با توجه به دلایل و مستندات بدست آمده از شب جنایت ، کارآگاهان ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران اقدام به دستگیری سحر خواهر مقتول کرده اما او در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط خود با جنایت و قتل خواهرش شده ولی پس از مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته که وی را در حال صحبت کردن با مردی میانسال نشان می داد و ارائه دیگر دلایل و مستندات پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشوده و به پرداخت مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان به مرد داخل تصاویر برای به قتل رساندن خواهرش اعتراف کرد .

سحر در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : از حدود 10 سال پیش و پس از فوت پدر و مادرمان ، من و خواهرم در خانه پدری مان به تنهایی زندگی می کردیم ؛ از آنجائیکه من از خواهرم بزرگتر بودم ، به مرور تمامی وظایف و امورات زندگی به گردن من افتاد . از مدتی پیش خواهرم به خاطر افسردگی شدید به سمت مصرف موادمخدر گرایش پیدا کرد و مرا مجبور می کرد تا برایش مواد تهیه و خریداری کنم . این موضوع باعث آغاز اختلافات ما شد ؛ چندین بار از خواهرم خواهش کردم تا مصرف مواد را ترک کند اما او به مرور پرخاشگر شده بود و هر بار به بهانه ای با من درگیر می شد . نهایتا تصمیم به قتل خواهرم گرفته و موضوع را با فردی به نام شاپور که از فروشندگان موادمخدر است و مواد مصرفی خواهرم را از او خریداری می کردم در میان گذاشتم و او نیز قبول کرد تا در ازای گرفتن مبلغی این کار را برایم انجام دهد ؛ شاپور ابتدا درخواست مبلغ 5 میلیون تومان کرد اما نهایتا با گرفتن 3 میلیون و 500 هزار تومان حاضر به این کار شد .

سحر در خصوص نحوه تهیه پول برای شاپور نیز به کارآگاهان گفت : چندی پیش خواهرم در یک گردهمایی خانوادگی برنده قرعه کشی شده بود و می دانستم که این پول نیز به زودی صرف مواد می شود . برای همین با پولی که خواهرم از گردهمایی برنده شده بود ، به قاتل اجاره ای را پرداخت کردم .

سحر در توضیح شب جنایت نیز به کارآگاهان گفت : شب جنایت پس از هماهنگی با شاپور و در حالیکه خواهرم در آشپزخانه مشغول مصرف مواد بود ، در خانه را باز کردم و شاپور وارد خانه شد ؛ به درخواست شاپور من از خانه خارج شدم و حدود یک ساعت داخل کوچه حضور داشتم تا اینکه شاپور از منزل خارج شد و عنوان کرد که کار تمام شد ؛ پس از آن دو نفری از کوچه خارج شدیم تا پول جنایت را به شاپور پرداخت کنم ؛ پس از دادن پول ، برای صحنه سازی با برادرم تماس گرفتم.

با اعتراف صریح خواهر مقتوله و شناسایی شاپور 40 ساله به عنوان عامل جنایت ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل تردد شاپور در محدوده خیابان خلیج در تاریخ 28 شهریورماه وی را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

شاپور در اظهارات اولیه منکر هر گونه آشنایی با مقتوله و خواهرش و همچنین ارتکاب جنایت شد؛ اما در ادامه و پس از مواجهه حضوری با خواهر مقتوله و مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته که وی را در محدوده محل جنایت و در حال صحبت کردن با خواهر مقتوله نشان می داد به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب جنایت در ازای دریافت پول اعتراف کرد و گفت : زمانیکه وارد خانه شدم مقتوله در حال مصرف مواد بود ؛ با طنابی که از قبل برای انجام جنایت تهیه کرده بودم ، از پشت سر طناب را به دور گردن مقتول انداخته و او را به قتل رساندم و پس از آن بلافاصله از خانه خارج شدم.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح متهمین ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دستگیری قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ آدینه لو گفت: در پی وقوع سرقت‌های مکرر داخل خودرو و انجام تحقیقات میدانی در این خصوص هویت ۲ نفر سارق حرفه‌ای برای کارآگاهان محرز شد.

وی افزود: با شناسایی این ۲ سارق حرفه‌ای هماهنگی قضایی و مراتب دستگیری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در اقدامی غافلگیرانه هر ۲ سارق را در محل اختفاء خود دستگیر کردند که در تحقیقات پلیسی به انجام پنج فقره سرقت محتویات خودرو و سه فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت: با دستگیری این ۲ نفر یک نفر مالخر نیز دستگیر و تحویل مقم قضایی شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل در شهرستان کوهدشت
  • دستگیری قاتل فراری در کوهدشت
  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • دستگیری قاتل در کوهدشت
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد