Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@14:09:54 GMT

حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در ورامین

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۵۶۵۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این مراسم دقایق پیش همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع) به همت هیئت دلسوختگان قمر بنی هاشم (ع) و با هدف نمایش بخشی ازمصائب خاندان عصمت وطهارت (ع) بویژه  مصیبت های حضرت زینب (س)  برگزارشد.

مسئول روابط عمومی هیئت دلسوختگان قمر بنی هاشم (ع) گفت: این برنامه حدود 17 سال است که به همت  این هیئت  و با استقبال گسترده مردم شهرستان در ورامین اجرا می‌شود، و در سال 91 نیز به ثبت ملی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی تاجیک  با اشاره به عوامل اجرایی آیین نمادین حرکت کاروان اسرای کربلا  تصریح کرد: این برنامه شامل 18 سر بریده روی نیزه‌ها، 84 زن و بچه اسیر سواربر شتر  یا پیاده ، حدود 300 نفر از اشقیاء که این کاروان را مشایعت می‌کنند، 40 اسب و 20 شتر است، و در مجموع حدود 400 نفر لباس پوشیدند.

مسئول روابط عمومی هیئت دلسوختگان قمر بنی هاشم(ع) در ادامه افزود: عوامل طراحی و دوخت لباس حدود 3 ماه  فعالیت کردند، همچنین عوامل اجرای نمایش که حدود 70 نفر هستند تمرین هایس زیادی انجام دادند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ورامین حرکت کاروان اسرای کربلا نمادین عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، روایت کردن کار‌های خوب و مهربانی حال انسان را خوب می‌کند چه برسد بخواهی کار خوب انجام دهی، انسان‌هایی که تمام تلاش شان را می‌کنند تا بتوانند گره از مشکلات مردم باز کنند و مرهمی بر زخم مردم بگذارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • بازی شش امتیازی نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین