Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@08:57:04 GMT

آمار دختران فراری در سال ۹۶

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۵۸۵۲

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اعلام پذیرش ۱۶۴ دختر فراری گفت: طبق آمار بیشترین محل اسکان دختران فراری، خیابان است.

به گزارش ایلنا، داریوش بیات‌نژاد (مدیرکل بهزیستی استان تهران)، در رابطه با خدمات تخصصی برای دختران فراری گفت: پذیرش در مراکز مداخله در بحران، انجام مصاحبه، مشاوره روانشناسی، مددکاری و روانپزشکی و ارجاع به خانواده پس از حمایت‌های مادی و معنوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او آخرین آمار این گروه از دختران را مربوط به سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: حدود ۱۶۴ نفر پذیرش شدند که میانگین سنی آن‌ها ۱۱ تا ۱۶ سال است؛ همچنین بیشترین علت فرار طبق آمار اغفال است.

بیات‌نژاد گفت: همچنین بیشترین محل اسکان دختران فراری طبق آمار، خیابان است؛ همچنین طبق آمار اولین پیامد و تجربه پس از فرار، دستگیری توسط نیروی انتظامی گزارش شده‌است.

پذیرش ۵۶ فرد مبتلا به اختلال هویت جنسی
وی همچنین در رابطه با خدمات ارائه شده در سازمان بهزیستی به افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی گفت: دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی (بالاخص در خصوص افزایش اعتماد به نفس)، کاریابی و کلیه دوره‌هایی که برای توانمندسازی موثر است، برگزار می‌شود. همچنین معرفی آن‌ها به مراکز فنی – حرفه‌ای یا جهاد دانشگاهی (با توجه به علاقمندی فرد) جهت اخذ مدرک شغلی می‌تواند، بهترین راه برای حمایت از آن‌ها باشد.

اوافزود: برگزاری جلسات گروه‌های حمایتی Support Group از جمله این حمایت‌ها است، افراد T.S بهترین منبع برای حمایت از یکدیگر هستند. در این جلسات ضمن بیان مشکل‌های موجود، نسبت به ارائه راه‌حل موثر یکدیگر را یاری می‌رسانند.

بیات‌نژاد تاکید کرد: حمایت‌های مالی برای توانمندسازی این افراد طبق دستورالعمل حمایت‌های مالی دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی در سال ۱۳۹۵؛ کمک هزینه‌های درمانی، کمک هزینه آموزش‌های فنی و حرفه ای، کمک هزینه اشتغال، کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه اقامت موقت و کمک هزینه خرید لوازم منزل است.

او در ادامه در رابطه با مراکز ارائه‌دهنده خدمات گفت: تمام مراکز مداخله در بحران در شهرستان‌های استان تهران، خدمات تخصصی مددکاری، روانشناسی، پزشکی و در صورت نیاز حقوقی را به این گروه هدف ارائه می‌دهند.

بیات‌نژاد در خصوص تعداد افراد پذیرش شده در مراکز طی ۶ ماهه اول سال جاری گفت: ۵۶ نفر در این رابطه پذیرش شده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دختران فراری فرار از خانه اغفال دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیدری: وجود امثال منصوری برای داوری کشورمان غنیمت است/ کمیته داوران فغانی را فراری دادند

 محمدرضا منصوری کمک داور با تجربه کشورمان که سابقه حضور در ۲ جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، المپیک ۲۰۱۶ برزیل و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را کارنامه خود دارد  روز جمعه در دیدار پرسپولیس - ملوان برای آخرین بار پرچم زد و این در حالی است که با توجه به قوانین فیفا او می‌توانست تا سن ۵۰ سالگی نیز قضاوت کند، اما کمیته داوران فدراسیون فوتبال با این موضوع موافقت نکرد تا او در سن ۴۵ سالگی از قضاوت بازنشسته شود.

حیدر سلیمانی پیشکسوت داور فوتبال کشورمان در خصوص بازنشستگی منصوری گفت: منصوری کمک داور باتجربه کشورمان سابق حضور در مسابقات بزرگی همچون جام جهانی، المپیک و جام ملت های آسیا را داشت، اما پس از رفتن فغانی شاید دیگر داوری در حد و اندازه وجود نداشت تا او در کنارش قضاوت کند و علی رغم اینکه طبق قانون فیفا منصوری می‌توانست تا سن ۵۰ سالگی نیز قضاوت کند، اما به نظرم بهتر شد که او بازنشسته شد چرا که شاید دیگر او با این وجود دیگر انگیزه لازم را نمی داشت و به نظرم او برای خودش ارزش قائل بود و خودش را بازنشسته کرد.

او ادامه داد: کمیته داوران فدراسیون فوتبال با ترفند بازنشستگی داوران باتجربه می‌خواهد مثلا جوانگرایی کند چرا که رضا سخندان نیز می‌توانست تا چندین سال دیگر نیز قضاوت کند، اما او را هم بازنشسته کردند و همچنین قصد داشتند که علیرضا فغانی را نیز بازنشسته کنند در حالی که کمیته داوران می‌توانست داوران جوان‌تر را در کنار فغانی و امثال او قرار دهد تا کسب تجربه کنند.

سلیمانی بیان کرد: داوران ما حقوقی از بابت قضاوتشان دریافت نمی‌کنند و همگی شغل دیگری دارند و وجود امثال منصوری برای داوری کشورمان غنیمت است، اما کمیته داوران برای داوران خود ارزش و احترام قائل نیست و گرنه فغانی را فراری نمی‌دادند چرا که ما تا ۱۵ تا ۱۰ سال دیگر داوری مثل فغانی نخواهیم نداشت که در مسابقات بزرگ نماینده داوری کشورمان باشد. ما باید فغانی و منصوری را حفظ می کردیم و آن ها در مسابقات پیش رو نیز نماینده کشورمان می بودند تا کم کم داوران دیگر تجربه لازم را کسب می کردند و جایگزین آن ها می شدند.

پیشکسوت داوری کشورمان در خصوص هفته پایانی لیگ برتر و تنش‌های ایجاد شده در مسابقات هفته‌های گذشته گفت: معمولا ۸۰ درصد تنش‌ها در بازی‌ها مربوط به بازی‌های استقلال و پرسپولیس است و در حال حاضر که هر دو تیم نیز در کورس قهرمانی هستند و علیه همدیگر نیز شروع به بیانیه نویسی کرده اند و در این بیانیه‌ها نیز فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و داوران را به متهم به جانب داری از تیم رقیب می‌کنند. در حال حاضر که از VAR در لیگ برتر استفاده نمی‌شود و کمیته داوران باید با چیدمان خوب چندین داوران با تجربه‌ای که در لیگ قضاوت می‌کنند سعی در کنترل اشتباهات داوری داشته باشد.

او ادامه داد: معمولا داوران در بازی‌های این ۲ تیم در ۱۰ دقیقه اول بازی دچار استرس می‌شوند و باید داوران که قدرت مدیریت را دارند برای بازی‌های پیش روی این ۲ تیم انتخاب شوند. متاسفانه بعضی از مسئولان کمیته داوران یا ناظران دقایقی قبل از شروع بازی‌ها به رختکن داوران می‌روند و در خصوص بازی به آن‌ها توصیه‌های می‌کنند که این کار باعث وارد شدن استرس به داوران می‌شود در حالی که توصیه‌های پیش از بازی‌ها را باید حداقل ۲ روز قبل از بازی به داوران گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • چرا موشک‌ های چند میلیون‌ دلاری غرب حریف پهپادهای ارزان قیمت یمنی نمی‌شوند؟
  • آمار بالای بازماندگی از تحصیل در نوجوانان / ۷۰ درصد در دهک یک تا پنج قراردارند
  • فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی منتشر شد
  • دستگیری قاتل فراری در حمیدیه پس از چهار سال
  • حیدری: وجود امثال منصوری برای داوری کشورمان غنیمت است/ کمیته داوران فغانی را فراری دادند
  • تجمع دانشگاهیان همدان در حمایت از عملیات وعده صادق
  • قتل فامیل دور در تهران ؛ دستگیری در جزیره قشم
  • پرواز ۱۸۰ میلیون تومانی اورژانس | هزینه‌های امداد هوایی کمرشکن است
  • سرنوشت عجیب برادر مقتول که تبدیل به قاتل شد