Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، سید انور حسینی با بیان اینکه ارزش هر تن گندم خریداری شده ۱۳ میلیون ریال است، ادامه داد: امسال برای اولین بار خرید گندم از بهره برداران از طریق سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی انجام گرفت و این کار و تعامل سبب شد گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان و تولیدکنندگان واقعی خریداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی افزود: سطح زیر کشت محصول گندم در سال زراعی جدید حدود ۹ هزار هکتار بوده که از این‌ مقدار ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار به کشت گندم دیم و ۲ هزار و۷۰۰ هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به اینکه بیشترین ارقام کشت شده گندم در این شهرستان در مزارع دیم سرداری، باران و آذر۲ و در مزارع آبی پیشگام و میهن و حیدری است، اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی افزایش عملکرد و کیفیت محصول تولیدی در این شهرستان علاوه بر استفاده از ارقام پربازده رعایت اصول تغذیه و استفاده از کود و مواد مغذی است.

لازم به ذکراست که شهرستان اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است که از این مقدار حدود ۲۳هزار هکتار به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته و گندم، چغندرقند، نخود از جمله مهمترین محصولات زراعی شهرستان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گندم اشنویه جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

منوچهر جافری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: برداشت باقلا در شهرستان پلدختر در اوایل فروردین‌ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: باقلا شش هزار و ۵۰۰ تن در سال فروش داشته و به شهرستان‌های بروجرد، اراک، تهران، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور بارگیری شده است.

جافری، گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از قیمت فروش راضی هستند و هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: میزان کشت باقلا سال گذشته در شهرستان پلدختر ۷۵۰ هکتار بوده است و باتوجه‌به این که قیمت پارسال کیلویی هفت هزار تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید مردم بیشتر به کشت گندم که کشت استراتژیک بود روی آوردند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: این کشت با تناوب گندم بسیار عالی بوده و هر ساله در شهرستان پلدختر و معمولان کشت می‌شود و همچنین با برداشت زودهنگام این محصول کشاورزانی که آب فصلی دارند می‌توانند کشت کنند.

کد خبر 6088235

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است