Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:37:43 GMT

فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت کار خدایی است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۶۰۲۷

فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت کار خدایی است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت آغاز سال تحصیلی 98-97 پیام مشترکی منتشر و نوشتند: تعلیم و تربیت سرآغاز راه انسانیت، تقوا و بندگی است، از این رو می توان گفت هر که در عرصه تعلیم و تربیت گام بر می دارد، کاری خدایی می کند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری مازندران، آیت الله طبرسی و محمد اسلامی در این پیام گفتند: همزمانی قیام امام حسین (ع) با آغاز سال تحصیلی 97-98 باید زمینه ای برای افزایش انگیزه برای قیام در راه علم و دانش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دراین پیام آمده است: امسال که بهار تعلیم و تربیت با شهادت معلم بزرگ ایثار و فداکاری، حضرت امام حسین (ع) همراه شد، شور و شعوری مضاعف در مسیر کسب دانش و فضیلت در بین دانش آموزان، معلمان و جامعه فرهنگیان به راه افتاد.
عالی ترین مسئولان استان تاکید کردند: آغاز فصل تحصیلی تبلور حضور دانش آموزانی است که برای ورود به خانه دوم خود لحظه شماری می‌کنند و می خواهند با فراگیری علم و دانش، خود را آماده ورود به عرصه های خطیر سازندگی و آبادانی کشور کنند و همچنین تبلور انگیزه فرزندان و آینده سازان مستعد کشور به‌ویژه دانش آموزان سختکوش دیار علویان است که توسعه همه جانبه میهن عزیز اسلامی خود را در سر می‌پرورانند.
در این پیام همچنین آمده است: توسعه استان مازندران نیز با ظرفیت های سرشار خداداد و بهره مندی از نیروهای ماهر و کار آزموده مرهون تلاش بی وفقه معلمان و فرهنگیان فرهیخته‌ای است که در همین مدارس، درس عشق دادند و مشق ایمان کردند.
مسئولان ارشد استان مازندران تاکید کردند: مسئولان و مدیران تعلیم و تربیت باید تلاش کنند با تقویت زیرساخت ها و آماده سازی بهترین شرایط برای درس آموزی و فراگیری اندیشه‌ورزی و دانش، زمینه رشد فکری و فرهنگی دانش آموزان را فراهم سازند.
گفتنی است، بر اساس پیش بینی آموزش و پرورش مازندران امسال 530 هزار دانش آموز در این استان بر صندلی تحصیلی تکیه می زنند و در چهار هزار و 200 مدرسه با بیش از 21 هزار کلاس درس تحصیل خواهند کرد.
امروز هم یک روز مانده به سال آغاز زمان قانونی سال تحصیلی جدید 44 هزار دانش آموز مقطع اول ایتدایی در مدارس و بر سر کلاس های درس حاضر شدند.
همچنین سال تحصیلی 98-97 نخستین سال اجرای کامل نظام آموزشی جدید با فرمول 6-3-3 است که هم در مقطع نظری و هم فنی و حرفه ای و کار و دانش، به صورت سه ساله برگزار می شود.
در نظام جدید مقطع پیش دانشگاهی حذف و به جای آن پایه ابتدایی 6 ساله، متوسطه اول 3 ساله و متوسطه دوم هم با استقرار پایه دوازدهم برای نخستین بار سه ساله شد.
همچنین در سطح هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش هم پایه دوازدهم مستقر و تحصیل در این مدارس هم سه ساله شده است.
/1899/7335

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آغاز سال تحصيلي پيام مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: کار و تلاش کارگران مایه استقلال جمهوری اسلامی و سرافرازی مردم غیور کشورمان در جهان است، معلم و کارگر ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه معلمی شغلی شریف و شغل انبیاء الهی است، ابراز کرد: معلمان که توان خود را برای تعلیم و تربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری، انسانی بود که در عرصه حوزه‌های علمیه و دانشگاه پیشگام بود و با استدلال خود بهترین مدافع انقلاب بود و دشمنان تاب پاسخ‌گویی به بیانات او را نداشته‌اند و در نهایت او را نشانه گرفتند، اما شهادت ایشان به‌عنوان روز معلم در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه از تأمین معیشت و کسب‌وکار به‌عنوان فضل خداوند یاد شده است، تصریح کرد: چنین تعبیری، اهمیت اقتصاد و معیشت در جامعه را مشخص می‌کند، خداوند می‌فرماید کار کنید، دنبال تأمین معیشت باشید و چرا که تأمین معیشت در اجرای دستور خداوند متعال عبادت است.

کد خبر 6089129

دیگر خبرها

  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد