Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:49:10 GMT

برداشت ذرت علوفه ای از مزارع شهرستان ورامین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۶۰۲۸

برداشت ذرت علوفه ای از مزارع شهرستان ورامین آغاز شد

تهران-ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از آغاز عملیات برداشت ذرت علوفه ای از مزارع این شهرستان خبر داد.

محمدحسین تاجیک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در سال زراعی جاری بیش از 3 هزار هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت ذرت علوفه ای رفته است .
وی افزود : به دلیل کمبود منابع آبی ، میزان سطح زیر کشت ذرت علوفه ای نسبت به سال زراعی گذشته 2 هزار هکتار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد : در سال زراعی گذشته از هر هکتار زمین زیر کشت ذرت علوفه ای ، حدود 50 تن محصول برداشت شد که پیش بینی می شود این میزان برداشت در سال زراعی جاری نیز محقق شود .
تاجیک خاطرنشان کرد: کشت ذرت علوفه ای به منظور تامین علوفه مورد نیاز واحد های دامداری منطقه انجام می شود که ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی کمک شایانی خواهد کرد و موجب خودکفایی واحدهای دامداری به علوفه مورد نیاز می شود.
وی تصریح کرد: شهرستان ورامین از زیرساخت های لازم برای توسعه بخش کشاورزی برخوردار است که در صورت تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی ، می توان بسیاری از نیازهای منطقه و استان را تولید و به بازار عرضه کرد.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های موجود در تأمین منابع آبی تنها 37 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي ذرت علوفه اي ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام

ناصر مرادی پویانی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: حوزه‌ی زکات این نهاد با همکاری دستگاه‌های عضو شورای زکات استان هر ساله همزمان با آغاز برداشت محصولات کشاورزی فعالیت خود را در زمینه جمع آوری زکات غلات کشاورزان استان آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان دهلران به عنوان قطب کشاورزی استان ایلام که برداشت محصولات کشاورزی آغاز شده است گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان برداشت محصولات کشاورزی بیش از ۲ میلیارد تومان زکات در این شهرستان جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با عنوان اینکه زکات جمع آوری شده توسط این نهاد و اعضای شورای زکات در سریع‌ترین زمان ممکن بین نیازمندان توزیع می‌شود گفت: در تازه‌ترین مورد از توزیع زکات مبلغ ۶ میلیارد تومان زکات فطریه بین مردم نیازمند استان توزیع شد.

مرادی پویانی افزود: این میزان زکات فطریه با مشارکت این نهاد و دیگر دستگاه‌های جمع آوری کننده مانند بهزیستی، سازمان زندان‌ها، موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و.... در سطح استان جمع آوری و در بین مردم نیازمند توزیع شده است.

کد خبر 6099720

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش