Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@16:23:49 GMT

واکنش ترکیه به حمله تروریستی اهواز

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۶۱۶۶

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای حمله امروز به شهر اهواز ایران را به شدت محکوم کرد. ناطقان: بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز در جنوب ایران را به شدت محکوم و جان باختن شماری از شهروندان را به ملت و دولت این کشور تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در متن این بیانیه آمده است: ''این حمله خائنانه را به شدت محکوم می‌کنیم. از خداوند متعال برای جان باختگان طلب رحمت و مغفرت کرده و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم. جان باختن شماری از شهروندان را به مردم و دولت ایران تسلیت عرض می‌کنیم''.

بر اساس این گزارش، افراد ناشناس صبح امروز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح ایران به مناسبت آغاز جنگ ایران و عراق در بلوار قدس شهر اهواز، مرکز استان خوزستان در جنوب این کشور با لباس نظامی به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و پلیس حمله کردند.

در این حمله تاکنون دست‌کم ۲۴ نفر جان باخته و بیش از ۵۳ نفر نیز زخمی شده اند. منبع: ایسنا برچسب ها: ترکیه ، حمله تروریستی ، اهواز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترکیه حمله تروریستی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار گیلان با حادثه دیدگان حمله تروریستی در روسیه ابراز همدردی کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در دیدار با سرکنسول روسیه در رشت، گفت: حمله گروه تروریستی به شهروندان روسیه در تالار شهر کروکوس مسکو که عده زیادی از مردم این کشور را به خاک و خون کشید موجب تألم و تأثر مردم گیلان و ایران اسلامی شد.

وی با محکوم کردن هر گونه اقدام تروریستی، افزود: ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان، این حادثه تلخ را به دولت و ملت روسیه تسلیت می‌گویم.

استاندار گیلان گفت: ایران اسلامی بار‌ها مورد حملات تروریستی قرار گرفته است و حادثه تروریستی کرمان از جمله این حوادث بود که ۸۴ نفر در آن به شهادت رسیدند. 

دکتر اسدالله عباسی افزود: طبق وظیفه در کنسولگری روسیه حاضر شده و در یادداشتی مراتب همدردی خود و مردم گیلان را به مردم روسیه اعلام می‌کنیم.

وی با تاکید بر بی اثربودن این اقدامات تروریستی بر ارتباطات کشور‌های ایران و روسیه، گفت: با توجه به بهره برداری از کریدور شمال - جنوب، برای تقویت روابط ۲ کشور، موضوعات مشترک را بررسی خواهیم کرد.

دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در دیدار با سرکنسول روسیه در رشت گفت: با افتتاح راه آهن آستارا با حضور رییس جمهور در اردیبهشت ماه، میزان مبادلات تجاری ایران با روسیه از ۲ میلیون تن به ۱۰ میلیون افزایش می‌یابد.
استاندار گیلان همچنین با اهدای گل به سرکنسولگری روسیه در رشت، مراتب تسلیت خود و همچنین محکومیت این حادثه تروریستی را اعلام کرد.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت هم در این دیدار با قدردانی از استاندارگیلان برای تسلیت و همدردی با مردم روسیه، گفت: ایران هم یکی از قربانیان تروریست است، اما دشمنان بدانند این نوع اقدامات، اتحاد بیشتر ۲ کشور را بدنبال دارد و در آینده همکاری‌های اقتصادی ما بیشتر خواهد شد.

آندری وادوف تصریح کرد: استان‌های ولگا گراد و آستاراخان روسیه بیش از دیگر استان‌های این کشور به همکاری با ایران علاقه دارند و ما برای توسعه زیرساخت‌های لجستیکی و همکاری‌های گسترده بین ۲ کشور مصمم هستیم.

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • علمای اهل سنت استان بوشهر جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کردند
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • علمای اهل سنت استان بوشهرجنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کردند
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • بسیج اساتید یزد جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه را محکوم کرد
  • استاندار گیلان با حادثه دیدگان حمله تروریستی در روسیه ابراز همدردی کرد
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد