Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:11:30 GMT

آئین نمادین کاروان اسرای کربلا در ورامین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۶۱۶۷

آئین نمادین کاروان اسرای کربلا در ورامین برگزار شد

تهران-ایرنا- همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع) و شهیدان دشت کربلا ، آئین نمادین ورود کاروان اسرای دشت کربلا به شام در ورامین برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در این مراسم نمادین که روز شنبه با حضور هزاران نفر از عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد ، کاروانی متشکل از هنرمندان ورامین که تداعی کننده کاروان اسرای دشت کربلا می باشند ، از میدان رازی تا میدان امام حسین (ع) شهرستان را طی کردند تا گوشه ای از مصائب خاندان عصمت و طهارت پس از واقعه عاشورا را به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آئین نمادین در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.
این کاروان نمادین که متشکل از ده ها رأس اسب ، ده ها نفر شتر و صدها هنرمند از مناطق مختلف شهرستان ورامین است ، حرکت خود را از میدان رازی آغاز کرد و پس از عبور از خیابان های 15 خرداد و شهدا ، در حالی که صدها نفر از عزاداران سید و سالار شهیدان را به همراه داشت ، در حالی که پیش روی خود سرهای نمادین شهدای دشت کربلا را می دیدند به میدان امام حسین(ع) وارد شدند.
کاروانیان با استقرار در میدان امام حسین (ع) ورامین ، گوشه مهمی از تاریخ اسلام که در آن حضرت زینب کبری (س) با قرائت خطبه ای آتشین ، پیام عاشورا را منتقل ساخت به نمایش گذاشتند.
هزاران نفر از عزاداران حسینی که در میدان امام حسین (ع) حضور داشتند با حضور این کاروان به سینه زنی و عزاداری پرداخته و از کاروان نمادین اسرای دشت کربلا استقبال کردند.
اجرای خطبه های حضرت زینب کبری(س) و حضرت سجاد (ع) در دربار عبیدالله ابن زیاد از جمله برنامه هایی است که در این آئین نمادین برگزار شد.
عمر سعد ، روز یازدهم محرم کاروان اسیران دشت کربلا متشکل از خاندان عصمت و طهارت و فرزندان و همسران شهدای دشت کربلا را برروی اسب ها و شترهای بدون جهاز به سمت کوفه حرکت داد تا مردم کوفه که با تبلیغات یزیدیان ، به کوچه ها و خیابان ها آمده بودند ، بر افتخار پیروزی آنان بر امام حسین (ع) به شادی بپردازند.
خطبه های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و بیان جنایات دشمنان اسلام در دربار عبیدالله ابن زیاد ، این توطئه را خنثی و شادی کوفیان را به عزا تبدیل کرد.
تهرام/7254 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اسراي كربلا عاشورا ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر اسبق آموزش و پرورش و از اعضای گروه توحیدی صف در ورامین درباره ماجرای نخستین ارتباطش با شهید محمد بروجردی و جانباز شهید احد ترشیچی می‌گوید: «پیش از انقلاب در محله اتابک معلم بودم، زمان بازگشت از مدرسه به ورامین، در مینی‌بوس با این شخصیت آشنا شدم؛ محمد قمی از دانش‌آموزان فعال مدرسه هم همراهم بود.

آنگونه که فارس روایت می‌کند، گفتگوی کوتاه ولی دلنشین من با احد این چهره ساده و بی آلایش و پیشنهاد او برای فروش کتاب‌هایش، قرار ملاقات ما را به منزل محقر او در مامازند ورامین کشاند. دیدن کتابهای تاریخی، معارف و سیاسی و خرید آنها باب رفت و آمد و گفتگویمان را گسترده‌تر کرد و ابعاد جدیدی از شخصیت و اندیشه احد برایم آشکارتر شد. احد، خود، همسر، خانه و زندگی‌اش را وقف مبارزه کرده بود. او برای تأمین هزینه‌های مبارزه از فروش کتاب‌هایش هم ابایی نداشت.»مظفر ادامه می‌دهد: «در گذر زمان و ارتباط‌های بعدی با اطمینان یافتن احد، آشنایی با محمد بروجردی با نام مستعار محمود رقم خورد . در واقع رابط آشنایی من با شهید بروجردی، احد ترشیچی بود و کار من و او را به ارتباط تشکیلاتی با بخشی از گروه توحیدی صف کشید. رفتن به کوه، تمرین خودسازی در شرایط سخت، آموزش کار با اسلحه، تاکتیک، تهیه و تولید مواد برای ساخت بمب‌های انفجاری رابطه ما را محکم‌تر کرد.»

مظفر ماجرای خرید مواد شیمیایی با ترفند تجهیز آزمایشگاه مدرسه‌ای که در آن تدریس می‌کرد، را اینگونه روایت کرد: «شهید بروجردی انجام عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ها در کافه خوانسالار را مطرح کرد. توفیق انجام این عملیات از بنده سلب شد؛ اما عباسعلی احمدی و علی تحیری(مصطفی) از مسئولین ارشد نظامی گروه توحیدی صف، عهده‌دار این مأموریت شدند که در این عملیات عباسعلی احمدی به شهادت رسید.»

جانباز شهید «احد ترشیچی» متولد ۱۵ فروردین ۱۳۳۶ بود. جانبازی که از چهره‌های مبارز قبل از انقلاب اسلامی و از دوستان شهید محمد بروجردی بود. مرد مجاهد و مبارزی که یکبار در دوران شاهنشاهی مجروح شد و ۳ بار هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس. آن هم جراحتی که چندین بار او را برای معالجه به خارج از کشور کشاند. او سرانجام ۱۵ فروردین ۱۳۷۵ بعد از تحمل ۱۴ سال جانبازی به شهادت رسید و در قطعه ۲۹ بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899254

دیگر خبرها

  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود