Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد آمریکا از پول خود برای حمله به دیگر کشورها و تحت فشارگذاشتن آنها استفاده می کند.

وزیر خارجه ترکیه که در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با همتای وزیر ونزوئلایی خود در کاراکاس پایتخت ونزوئلا سخن می گفت، تصریح کرد: ما با پول هیچ کشوری مشکل نداریم اما پول نباید برای حمله به اقتصاد دیگر کشورها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نوزده سال اخیر این اولین بار است که یک وزیر امور خارجه ترکیه به ونزوئلا سفر کرده است. چاووش اوغلو خاطر نشان کرد استفاده از پول آمریکا به عنوان حربه ای برای حمله به اقتصاد دیگر کشورها، این کشورها را ترغیب می کند از پول ملی خود در تبادلات تجاری استفاده کنند. وی افزود: دولت ترکیه امیدوار است که استفاده از پول محلی به تبادلات تجاری با ونزوئلا محدود نشود. وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد کشورش امیدوار است که در معاملات و مناسبات تجاری با همه کشورها از پولهای ملی استفاده شود. چاووش اوغلو بار دیگر تاکید کرد آنکارا با پول هیچ کشوری مخالفت نمی کند اما مخالف آن است که از پول برای حمله به اقتصاد دیگر کشورها استفاده شود. وی در ادامه افزود: ترکیه در این اواخر هدف حمله اقتصادی از طریق نرخ ارز بوده است اما قاطعانه در برابر این حمله ایستادگی کرده و تدابیر لازم را برای حفظ ثبات اقتصاد خود به کار گرفته است.
وزیر امور خارجه ترکیه درباره روابط کشورش با ونزوئلا اعلام کرد: روابط آنکارا-کاراکاس حسنه و همواره در حال پیشرفت است. سران دو کشور نیز با یکدیگر مثل برادر رفتار می کنند. وی اعلام کرد، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در نظر دارد شمار پروازهای خود را به کاراکاس افزایش داده و به هفت پرواز در هفته برساند. به جز این هفت پرواز نیز برای حمل کالا از ترکیه به کاراکاس صورت می گیرد. چاووش اوغلو اعلام کرد، این احتمال وجود دارد که تاجران و سرمایه گذاران کشورش در بخشهای زیربنایی، انرژی، ساخت و ساز و گردشگری ونزوئلا سرمایه گذاری کنند. وی ادامه داد ونزوئلا در برهه حساسی قرار گرفته است و ترکیه برای کمک به دولت و مردم ونزوئلا برای سپری کردن این دوره، همه تلاش خود را به کار خواهد بست.
وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد ونزوئلا در این شرایط به حمایت صادقانه نیاز دارد. ترکیه با اصل انزوا و تحریم مخالف است و همواره بر ضرورت گفتگو به منظور تقویت روابط با کشورها تاکید می کند. چاووش اوغلو افزود: ما به حمایتهای خود از ونزوئلا ادامه خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: چاووش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه آمريکا پول ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن

وزیر خارجه آمریکا، که هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی واشنگتن به تایوان به چین سفر کرده، گفت که واشنگتن به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با پکن است.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که با هدف حل تنش‌ها میان واشنگتن و پکن با هدف توسعه روابط دوجانبه به چین سفر کرده است، از پکن خواست تا زمینه فعالیت شرکت‌های آمریکایی در این کشور را فراهم کند.

بلینکن آنچه را که واشنگتن به‌عنوان رویه‌های تجاری ناعادلانه چین توصیف می‌کند، در نشست با مقامات دولتی محلی چین در مرکز مالی شانگهای مطرح کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن با مقام ارشد شهر، دبیر حزب حاکم ملاقات کرد و نگرانی‌های خود را در مورد سیاست‌های تجاری چین و شیوه‌های اقتصادی آن مطرح کرد.

بلینکن تاکید کرد که آمریکا به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با چین و زمینه بازی برابر برای کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت روابط بین مردم آمریکا و چین، از جمله گسترش مبادلات بین دانشجویان، دانش‌پژوهان و بازرگانان تاکید کردند.

واشنگتن و چین به‌طور فزاینده‌ای بر سر نحوه عملکرد شرکت‌های آمریکایی در چین و صادرات و ظرفیت تولید چین اختلاف نظر دارند. این اختلافات همچنین در پی آنچه حمایت پکن از مسکو در جنگ با اوکراین خوانده شده، تشدید شده است.

انتظار می‌رود سفر بلینکن به چین که تازه‌ترین ارتباط میان مقامات ارشد دو کشور است، شامل رایزنی درباره مسائل مختلفی از اقتصادی گرفته تا سیاسی و نظامی باشد.

هم‌زمان با ورود آنتونی بلینکن به چین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای مصوبه کنگره مبنی بر اعطای بسته کمکی چند میلیارد دلاری آمریکا به تایوان، آن را اجرایی کرد. این بسته شامل ۸ میلیارد دلار کمک در جهت مقابله با حمله نظامی احتمالی چین است.

بلینکن قرار است روز جمعه در پکن با وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار کند. همچنین احتمالا او قرار است دیداری نیز با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین داشته باشد.

دیگر خبرها

  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق