Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@13:57:53 GMT

آئین سنتی بنی اسد در شهرستان پیشوا اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۶۵۶۷

آئین سنتی بنی اسد در شهرستان پیشوا اجرا شد

به گزارش ایرنا ، مراسم سنتی بنی اسد ، آئینی قدیمی در شهرستان پیشوا است که در آن تعدادی از هنرمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت با شبیه سازی واقعه پس از عاشورا که در آن قومی موسوم به بنی اسد ، نسبت به جمع آوری پیکر شهیدان دشت کربلا اقدام کردند ، گوشه هایی از مصائب اهل بیت عصمت و طهارت را به زبان هنر به تصویر می کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم معنوی که همه ساله در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا (ع) برگزار می شود ، هزاران نفر از عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم اجتماع کرده و به عزاداری می پردازند.
زائران و مجاوران و بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت با حضور در شهرستا پیشوا ، در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) اجتماع کرده و در قالب هیات های عزادارسینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری می پردازند.
تعداد زیادی از هنرمندان شهرستان پیشوا در حالی که لباس های عربی به تن داشته ، تابوت هایی که بر روی آن ها اسامی شهدای دشت کربلا نوشته شده را حمل کرده و همراه با سیل عظیم جمعیت به عزاداری می پردازند.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت بر سردادن نوحه و شعرهای مذهبی در غم جانکاه شهدای مظلوم کربلا ،با کاروان اسرای دشت کربلا همنوا شدند .
مراسم معنوی و تاریخی بنی اسد از قدمتی 200 ساله برخوردار بوده و در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.
بنی اسد همان گروهی است که دو روز پس از شهادت شهدای دشت کربلا اقدام به جمع آوری بدنهای مطهر آنها نمودند.
مراسم معنوی بنی اسد برای مردم شهرستان پیشوا از تقدس و معنویت خاصی برخوردار است و قیام خونین مردم دشت ورامین در 15 خرداد سال 1342 از همین مراسم و از صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) آغاز گردید.
مردم در مراسم بنی اسد سال 1342 که مصادف با 15 خرداد همان سال شده بود ، با شنیدن خبر دستگیری امام خمینی (ره) کفن برتن کرده و پای پیاده به سمت تهران به حرکت در آمدند .
مردم عزادار و کفن پوش پیشوا با همراهی مردم ورامین در پل باقرآباد در برابر نیروهای تا به دندان مسلح رژیم سفاک شاه قرار گرفتند و توسط آنان با رگبار بسته شدند و تا ثابت کنند که مردم این دیار به خوبی پیام عاشورا را درک کرده و هیچ گاه سر تعظیم در برابر ظلم فرو نخواهند آورد.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی امام رضا بیت عصمت و طهارت عاشورا کربلا رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، «عباسی» ، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا با اعلام این خبر گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان در هفته سلامت برنامه های مختلفی برای شهروندان پیشوایی تدارک دیده است .
در تقویم مناسبت‌ها از یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسراییل راهپیمایی کردند
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل راهپیمایی کردند
  • همدلی نیاکی‌ها و اسکی‌های لاریجان با آیین سنتی ورف چال؛ روزی که زنان پادشاهی می‌کنند
  • همدلی نیاکی‌ها و اسکی‌ها لاریجان با آیین سنتی ورف چال؛ روزی که زنان پادشاهی می‌کنند
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • برگزاری جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرستان پیشوا
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • ثبت آئین پخت سمنوی سادات از البرز در فهرست میراث ملی
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اصفهان آغاز شد