Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان اصفهانی با انتشار توییت هایی در فضای مجازی نسبت به طرح لوله گذاری در بستر زاینده رود واکنش نشان داند و موافقت و مخالفت با این طرح را به نظر سنجی گذاشتند.

به گزارش ایمنا،  طرح اجرای ۵۲ کیلومتر لوله گذاری در بستر رودخانه زاینده رود با هدف استمرار جریان آب هفته گذشته توسط استاندار اصفهان اعلام شد و در فضای مجازی بازتاب های مختلفی را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان در جلسه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از اجرای این طرح از ابتدای مهرماه سالجاری خبر داده و گفته بود «با برنامه ریزی و طراحی های صورت گرفته، با اجرای ۵۲ کیلومتر لوله گذاری، جریان آب در رودخانه زاینده رود برقرار خواهد شد.»

وی با اشاره به نحوه انتقال آب از حوضه های مختلف و میزان این آب اظهار کرد «در این طرح دیده شده که چگونه می توانیم در ۳۰ سال آینده حداقل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در حوضه آبریز زاینده رود داشته باشیم.»

 طرح استاندار اصفهان تا این لحظه با واکنش های بسیاری در فضای مجازی همراه بوده برخی از این نظرات توسط اشخاص حقوقی و برخی نیز توسط کاربرانی با شخصیت حقیقی ارایه شده است. با توجه به اهمیت سرنوشت زاینده رودی که بیش از یک دهه از خشکی آن می گذرد ایمنا با رصد روزانه نظرات کاربران، واکنش هایی که در چارچوب عرف بوده را در این گزارش منتشر می کند:

شنبه -۳۱ شهریورماه- 

یکی از کاربران توییتر  با طرح این پرسش که "آیا با  جاری شدن آب در بستر زاینده رود تنها در شهر اصفهان مابین نقطه ابتدایی ناژوان در غرب تا پل شهرستان به شکل بازچرخانی پساب تصفیه شده موافقید" نظرسنجی را از کاربران توییتر انجام داده که تا این لحظه با مشارکت یکهزار و ۴۰ نفری از کاربران روبرو بوده است؛ آمار به دست آمده از شرکت کنندگان  ۶۴ درصد موافقت با طرح  و ۳۶ درصد مخالفت با این طرح را نشان می دهد. 

**مهدی مقدری، عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در صفحه اینستاگرام خود یادآور شد: "از سال پیش بنده با مشورت اعضای کمیسیون محیط زیست سازمان عدالت آزادی و نیز سایر متخصصان دلسوز نسبت به زمزمه های طرح بازچرخانی پساب در این محدوده به این جمع بندی رسیدیم که این طرح که البته شفاف هم نبود و جزئیات آن جایی منتشر نشده است، به دلایل مختلف و زیادی نه تنها کار بیهوده و خطرناکی است و باعث اتلاف سرمایه های مادی و اعتماد عمومی می شود بلکه آسیب های قابل پیش بینی آن سال ها گریبان اصفهان و زاینده رود را خواهد گرفت؛ زیرا اساس این طرح بازچرخانی پساب فاضلاب اصفهان و چند شهر اطراف آن است.

فعلا به همین بسنده می کنم و امیدوارم این طرح در همین مرحله از دستور کار خارج شود، در غیر این صورت دلایل کارشناسی مخالفت خود و دیگر فعالان محیط زیست از جمله دلایل محیط زیستی، بهداشتی، کشاورزی، عمرانی، میراثی و غیره را که در برگیرنده ابعاد خطرناک عملیات این پروژه است را برای شهروندان اصفهان شرح و بسط خواهم داد. تا آنجا که آگاهی دارم و پیگیری کردم، بسیاری از مسئولان ارشد مدیریت شهری مخالفت خود را با این طرح به صورت رسمی اعلام کرده اند."

مجید سلامت، یکی از کاربران توییتر گفت: دلیل زنده ماندن اصفهان و قابل زندگی بودن آن در طول تاریخ چند هزار ساله اش، جاری بودن زاینده رود بوده. این کار هیچ کمکی به زنده ماندن شهر نمی کنه، زاینده رود باید تا سد آن تا گاوخونی در چرخش باشه نه بین دوتا پل این کار اکوسیستم را اصلاح نمی کند. پول را هزینه کشاورزی هوشمند کنید.

کاربری با عنوان "نوشتگار اصفهان آب زاینده رود" نوشته است: لوله گذاری و انتقال پساب برای عدم نابودی معیشت کشاورزان خواسته خود کشاورزان هم هست و نمی توان مخالفت کرد. کشاورزان سال گذشته با اعتراضات وظیفه خود را ادا کردند ولی مردم استان اصفهان خیر. البته به نظر لوله و کشاورزان یک فریب کاری است و پوششی برای ایجاد حمایت از آب چرخانی است.

علی معینی، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان گفت: این طرح در پی آن است که بازچرخانی آب پساب تصفیه شده را در محدوده ای از زاینده رود در شهر اصفهان عملیاتی کند. طرحی که عملا پیگیری جریان طبیعی آب را غیر ممکن خواهد ساخت. طرحی از سر استیصال برای نمایش دکوری از زنده رود.

کاربری با نام راضیه نوشته است: زاینده رود یک مسیر است، یک هویت است، یک فرهنگ است، زاینده رود از کوهرنگ تا گاوخونی است، زاینده رود جان اصفهان است. زاینده رود را دریاچه مصنوعی نکنید، زاینده رود را به استخر تبدیل نکنید، زاینده رود را بی هویت نکنید.

مهران پوستی، در توییتی گفت: اصلا این طرح مبهم بیان شده (شاید تعمدا) از قسمت دیگر آن یعنی چیزی که استاندار راجع به 52 کیلومتر لوله گذاری در طول زاینده رود برای اینکه زاینده رود را در این فاصله لوله بکنند هیچ جا حرفی نیست! در حالی که اهمیتش از آن قسمت بازچرخانی کمتر نیست.

کاربری با نام ورزنه نوشته است: ضربه آخر به زاینده رود طرحی هست که قراره آب در یک چرخه و با تصفیه بین اولین و آخرین پل در اصفهان به گردش دربیاد و خیلی جدی هم داره دنبال میشه. ساختن یک آبنما یعنی پذیرفتنمرگ همیشگی رودخانه و منحرف کردن ذهن مردم اصفهان از مطالبه زاینده رود.

فاطمه کاظمی، کاربری دیگر نوشت: بازچرخانی آب در محدوده ای از زاینده رود در شهر اصفهان مساوی است با قبول موقتی و مقطعی بودن رودخانه! به جای دامن زدن به مشکلات و راضی کردن مقطعی عده ای از شهروندان این بودجه ها را صرف احیای اکوسیستم کنیم نه تکه پاره کردنش.

مریم حسینی کاربر دیگری با اشاره به افزایش حجم مشکلات مردم گفت: متاسفانه باید از جاری شدن آب طبیعی زاینده رود قطع امید کرد زیرا مسئولان استان و کشور به نابودی این رودخانه کمر بسته اند و صرفا هدفی جز نابودی اصفهان ندارند.

کاربری با عنوان قهوه چی نوشته است: عوض این کار چرا تصفیه خانه کارآمدتری ایجاد نمی کنیدیا طرح های حفظ منابع آبی یا آموزش شهروندی؟ چرا به طرح های ماندگارتر که همه منتفع شوند فکر نمی کنید؟

این خبر به روز رسانی می شود...

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خشکی زاینده رود زاینده رود شبکه های اجتماعی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت موتورسوار اصفهانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری

 انتشار صحنه دلخراش مرگ راکب یک موتورسیکلت در محدوده مرکزی کلانشهر اصفهان در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری را در بین کاربران بدنبال داشت و چنین گمانه‌زنی شد که راننده یک دستگاه اتوبوس واحد عامل اصلی فوت این فرد  بوده است.

 مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، روز دوشنبه به نقل از سرهنگ علی اصغر زارع در تشریح دلیل وقوع این حادثه رانندگی گفت: مقارن بعد از ظهر روز گذشته یک دستگاه خودروی سواری با یک دستگاه موتورسیکلت در محدوده خیابان «طیب» اصفهان برخورد کرد.


او گفت: در این حادثه راکب ۵۶ ساله موتورسیکلت بر زمین افتاد و در همین حین یک دستگاه اتوبوس نیز با او برخورد کرد که بر اثر شدت صدمات وارد شده، راکب موتورسیکلت در دم جان باخت.


رییس پلیس راهور اصفهان با اشاره به حضور کارشناسان پلیس در صحنه تصادف تاکید کرد: پس از بررسی دقیق صحنه توسط کارشناسان، علت اصلی این تصادف منجر به فوت، رعایت نکردن حق تقدم توسط راننده خودروی سواری تشخیص داده شد.


سرهنگ زارع تاکید کرد: تمام رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها ملزم به رعایت قوانین و مقررات رانندگی هستند و کارشناسان پلیس راهور بدون کوچکترین اغماضی با هرگونه تخلف بویژه تخلف تاثیرگذار در وقوع تصادفات جرحی و فوتی برخورد قانونی خواهند کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کسب رتبه های برتر کاراته کاهای زیر ۲۱ سال اصفهانی
  • کسب رتبه برتر کشتی گیر اصفهانی در مسابقات بین المللی جام موحد
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • فوت موتورسوار اصفهانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری
  • تحویل۸۳۹ واحد مسکونی مددجویی به متقاضیان اصفهانی
  • تداوم فرونشست در اصفهان / احیای زاینده رود مانند دریاچه ارومیه مد نظر قرار گیرد
  • دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است
  • حمایت قاطع اصفهانی‌ها از سپاه
  • شادمانی اصفهانی‌ها از عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی + فیلم
  • عناوین روزنامه‌های روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳