Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش نوری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تعطیلی برخی از گلخانه های تولید محصولات توت فرنگی در دماوند اظهار داشت: چند شرکت در شهرک صنعتی به واسطه این که مواد اولیه به دلیل برخی از تحریم های ظالمانه وارد نشده است، با مشکلاتی مواجه شده اند.

وی افزود: این کارخانه ها روزی ۲۰۰ کیلوگرم مواد اولیه داشتند، اما امروز این میزان به ۵۰ کیلوگرم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی فرماندار دماوند گفت: مکاتبات لازم برای حمایت از تولید انجام شده است و در حال تلاش برای رفع مشکلات تولید هستیم.

کد خبر 4409305

منبع: مهر

کلیدواژه: توت فرنگی فرمانداری دماوند ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر مشهد عاشورا مراسم عزاداری شهرکرد هفته دفاع مقدس گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ محصول فناورانه رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  ۳ محصول با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، وزیر علوم کشور زیمباوه و فعالان اکوسیستم نوآوری کشور رونمایی شد.

 این محصولات در صنایع خودرو، کفش، لوازم ورزشی، چسب و قطعات صنعتی به عنوان مواد اولیه برای تولید قطعات خاص کاربرد دارد. 

پلی یورتان‌های ترموپلاستیک که به عنوان TPU در صنعت شناخته می‌شوند، یک الاستومر همه کاره با خواص منحصر به فرد است که دارای خاصیت ارتجاعی بالا و همچنین استحکام مکانیکی بالا است. این مواد یک ترموپلاستیک الاستومر مهندسی هست به نحوی که همانند لاستیک‌ها میتواند نرم و انعطاف پذیر باشد در حالی که با روش‌های متداول، چون پلاستیک‌ها قابلیت فرآیند شدن دارد. 

TPU‌ها استحکام و مقاومت کششی و همچنین مقاومت سایشی بسیار بالایی دارند که نسبت به ترموپلاستیک‌های متداول تا چندین برابر بالاتر است. TPU یک کوپلیمر بلوکی است که از توالی متناوب قطعات سخت و نرم تشکیل شده است. سازگاری آن به دلیل وجود هردو بخش سخت و نرم در ساختار شیمیایی آن است.

برای تولید این محصول نیازمند اکستروژن واکنشی (REACTIVE EXTRUDER) و راکتور‌های پیچیده‌ای هست که بتوان ابتدا پلی ال‌ها (بخش نرم) را سنتز و سپس در اکسترودر واکنشی با بخش سخت ترکیب و در نهایت گرانول تولید کرد. تولید محصول به شدت به نسبت استکیومتری مواد اولیه وابسته است و کوچکترین انحرافی منجر به ژل شدن یا پلیمری با خواص نامطلوب می‌شود.

به دلیل خاص بود این محصول قیمت بالایی در بین پلیمر‌ها دارد. این محصول به دلیل خواص مکانیکی بالا در حوزه‌های مختلف صنعتی از جمله خودروسازی، نظامی، الکتریکی، صنعتی و بهداشتی کاربرد‌های فراوانی داردکه به دلیل پیچیدگی‌های تولید در کشور تاکنون تولید نشده است.

این محصول هیچ تولیدکننده داخلی ندارد و در سال‌های اخیر گرید‌های مختلف آن برای کاربرد‌های متنوعی از جمله شیلنگ‌های فشار قوی (پنوماتیک)، قطعات خودرو (گردگیر)، چسب‌های صنعتی و بسیاری دیگر از کاربرد‌های صنعتی از کشور‌های چین، ایتالیا، ترکیه و آلمان وارد می‌شود. در سال ۱۴۰۱ در حدود ۷۰۰ هزار کیلوگرم از این مواد از مبادی رسمی وارد کشور شده است.

یکی دیگر از محصولات ربات هوشمند و خودران حمل بار ۵۰۰ کیلوگرم که توسط شرکت نرم‌افزار تنب تولید شده است.

حمل هوشمند و خودکار بار در خطوط تولید، انبار‌ها و پایانه‌های لجستیکی از ویژگی‌های این محصول است. این محصول برای اولین بار در کشور با سامانه نرم‌افزاری کاملا بومی تولید شده، کاملاً خودران و تشخیص هوشمند مسیر را دارا است. این محصول قابلیت شناسایی و جلوگیری از برخورد موانع، دارای سامانه مدیریت ناوگان رباتیک و کنترل ترافیک است.

چهار نوع کیت تشخیصی جهت شناسایی بیماری‌های خودایمن شایع از جمله بیماری لوپوس و التهاب خود ایمن عروق تولید شرکت دانش بنیان ایده آل تشخیص آتیه از دیگر محصولات رونمایی شده است.

تشخیص زودهنگام، پیش‌بینی و ارزیابی بیماری‌های اتوایمیون (خود ایمنی) از جمله لوپوس، سندرم آنتی فسفولیپید و واسکولیت از قابلیت‌های این چهار کیت تولیدی است.

چهار محصول فوق الذکر برای اولین بار در کشور تولید شده است و پارامتر‌های کنترل کیفی آن از جمله حساسیت آنالیتیک و بالینی، اختصاصیت آنالیتیک و بالینی و پایداری قابل مقایسه با بهترین محصولات کشور‌های غربی است.

در دسترس بودن چهار محصول مورد بحث، ضمن کاهش هزینه‌های درمان در کشور منجر به شناسایی و پیگیری درمان به موقع بیماران گردیده است. مراحل تحقیق و توسعه این محصولات به اتمام رسیده است و هر ۴ محصول موفق به اخذ مجوز تولید از اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گردیده است. هزینه تمام شده تولید این محصولات در داخل کشور باعث کاهش ۷۵ درصدی میزان ارزبری در این حیطه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • ۳ محصول فناورانه رونمایی شد
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • آلرژی بهاری دارید؟ این مواد غذایی را بخورید
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی