Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی چین از تصمیمش برای فرستادن "لیو هه"، معاون نخست وزیر این کشور طی چند روز آینده به واشنگتن به منظور ادامه مذاکرات با نمایندگان آمریکا در ارتباط با مناقشه تعرفه‌های تجاری صرف نظر کرده است.
به گزارش خرداد، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا گزارش کرد، پکن قرار بوده دو هیات جداگانه را به واشنگتن اعزام کند که سرپرست یکی از آنها لیو هه بوده اما سفر هر دو هیات کنسل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش هیات دوم نیز یک هیات سطح متوسط بوده که وظیفه‌اش انجام مذاکراتی به منظور تدارک برای سفر لیو بوده است.
یک مقام کاخ سفید که نامش را فاش نساخت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، به رغم لغو سفر این هیاتها دو طرف همچنان با یکدیگر به منظور هماهنگ کردن مذاکرات بیشتر در ارتباط خواهند بود.
این مقام تصریح کرد: ما همواره در کل این نشستها خیلی صریح درباره ملزومات صحبت کرده‌ایم.
وی افزود: من همچنان خوشبین هستم که مسیری برای حرکت مثبت به جلو وجود دارد و رئیس جمهور آمریکا از ما خواسته تا به تعامل به منظور حرکت مثبت به جلو ادامه دهیم.
این مقام تصریح کرد، هدف نهایی دولت ترامپ جدا ساختن بازارهای آمریکا و چین نیست بلکه باید شرکتها این انتخاب را داشته باشند که در صورت عدم تغییر رویه اقتصادی فعلی چین زنجیره تامینی خود را تغییر دهند.
اوایل روز جمعه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر اساس گزارشها تهدید به اعمال تعرفه‌های بیشتر بر واردات از چین در صورت تلافی جویی پکن نسبت به طرح آمریکایی اعمال تعرفه‌های ۱۰ درصدی بر کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار کرد.
این تهدید بعد از آن مطرح شد که چین نیز تعرفه‌ها را بر واردات کالاهایی از آمریکا به ارزش ۶۰ میلیارد دلار افزایش داد. برچسب ها: چین ، آمریکا ، تجارت

منبع: خرداد

کلیدواژه: چین آمریکا تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی توانا شنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه استان خراسان رضوی یک روز پرکار را رقم زد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

وی تاکید کرد: ترافیک حضور هیات‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی استان خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

توانا یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

دیگر خبرها

  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات