Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:05:07 GMT

38 کلاس درس در بانه به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۷۱۵۷

38 کلاس درس در بانه به بهره برداری رسید

سنندج - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش بانه گفت: امسال در روستاهای شهرستان 38 کلاس درس جدید در قالب 6 مدرسه روستایی با کمک خیرین مدرسه ساز ساخته و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا خضری روز شنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش بانه با اشاره به تلاش خستگی ناپذیر خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: 90 درصد این کلاس ها توسط خیرین ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این کلاس ها در روستاهای ساوان، خواجه امیر، برده رش نمشیر، کانی ناو، دوسینه و کوخ شیخ الاسلام احداث شده و پروژه هایی هم در پروژه 672 واحدی مسکن مهر، مدرسه شاه حسینی و مدرسه روستای زلی در حال احداث است.
خضری تاکید کرد: بیش از 50 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه در بانه وارد رشته های مختلف فنی و حرفه ای می شوند اما بعد از فارغ التحصیلی شغل مناسبی پیدا نمی کنند در حالیکه در استان های دیگر بسیاری از دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند.
وی با اشاره به جمعیت 32 هزار نفری دانش آموزی بانه گفت: امسال 2 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه شده اند.
خضری جمعیت دانش آموزی مدارس شبانه روزی را 400 نفر اعلام کرد و افزود: مدارس شبانه روزی پسرانه در روستای شوی، زرواو، آرمرده فعال است و در روستای سبدلو مدرسه شبانه روزی دخترانه داریم که دانش آموزان روستایی را تحت پوشش قرار می دهند.
وی با بیان اینکه امسال از میان شرکت کنندگان کنکور سراسری از این شهرستان 12 نفر در رشته پزشکی، 30 نفر دبیری، 50 نفر در رشته های مهندسی و 12 نفر رشته های پیراپزشکی قبول شدند، اظهار داشت: بانه در زمینه کسب رتبه های برتر جز 4 شهر برتر استان کردستان است.
به گزارش ایرنا، از ابتدای فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز بانه بیش از 200 کلاس درس در مناطق مختلف این شهرستان احداث شده اما با توجه به مهاجر پذیر بودن، بانه همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه است که ضروری است اعتبارات جهشی برای جبران کمبودها اختصاص یابد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش ساخت كلاس درس خيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، از طریق کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ روانه بازار می‌شود.

فرماندار و اکیپ‌های نظارتی به منظور بررسی شرایط تهیه و توزیع گوشت مرغ و شرایط بهداشتی آن شب گذشته بازدیدی از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان به عمل آوردند.

گوشت مرغ یک از مواد خوراکی ست که با توجه به مصرف زیاد آن توسط خانوار لزوم رعایت نکات بهداشتی و سلامت آن بسیار حائذ اهمیت است به همین دلیل انجام نظارت‌های دقیق از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار شهرستان بانه در بازدید خود از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان و با اشاره به تولید سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان گفت: شهرستان بانه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در استان کردستان است و خوشبختانه علاوه بر تامین نیاز شهرستان بخشی از تولید به استان‌ها و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

درویشی در ادامه با مثبت عنوان کردن رعایت نکات بهداشتی با توجه به ارزیابی کارشناسان بهداشتی گفت: امید است این روند ادامه دار باشد تا بتوان محصولی سالم تحویل همشهریان داده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • ۱۶ چمن مصنوعی در مدارس اردبیل به بهره برداری می رسد
  • عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت
  • بهره‌برداری مجدد از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفت