Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@15:39:39 GMT

نخست وزیر ایتالیا با روحانی دیدار می کند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۷۶۴۳

نخست وزیر ایتالیا با روحانی دیدار می کند

به گزارش جماران؛ جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا که در روزهای آینده برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک می شود، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

خانم ماریا انجلا زاپیا سفیر ایتالیا در سازمان ملل در نشستی با خبرنگاران از دیدار دوجانبه میان نخست وزیر این کشور با حسن روحانی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: کونته روزهای سه شنبه و چهارشنبه 25 و 26 سپتامبر برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک می شود. یکی از برنامه های مهم سفر نخست وزیر ایتالیا به نیویورک، دیدار دوجانبه با روحانی خواهد بود. 

جووانی کاستلانتا سفیر اسبق ایتالیا در ایران و رئیس پیشین بیمه صادراتی ساچه چندی پیش در مقاله ای که در روزنامه ایل فولیو با عنوان ایتالیا، تسهیل کننده فشردن دست ها بین آمریکا و ایران منتشر شد، نوشت: در پایان ماه سپتامبر (مهرماه) رهبران جهان برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گردهم می آیند و چشم جهانیان خیره به دونالد ترامپ و عملکرد غیرمعمول وی خواهد بود که عملأ دیپلماسی آمریکا را دگرگون کرده است. رفتار زمخت ترامپ شاید برای وی موفقیت هایی به همراه آورده باشد اما بدون تردید باعث افزایش تنش در صحنه بین الملل و بازگشت به منازعاتی شده که به نظر می آمد حل شده باشد که بزرگترین آنها، به ایران مربوط می شود. 

در ادامه این مقاله آمده است: خصومتی که ترامپ از ابتدای روی کار آمدنش در قبال ایران نشان داده باعث از بین رفتن پیشرفت های مهمی شده که در پی توافق هسته ای و بازگشت تدریجی تهران به دامن جامعه بین الملل حاصل شده بود. تحریم های جدید آمریکا علیه ایران باعث انزوای دوباره آن کشور شده که در نهایت و به صورت غیرمستقیم به زیان کشورهای غربی از جمله ایتالیا نیز تمام خواهد شد که در پی احیای همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران هستند. 

اجلاس نیویورک می تواند به دستگاه های دیپلماسی آمریکا و ایران نخستین فرصت را برای کار کردن بر روی دست دادن بین دو رئیس جمهوری ارائه دهد. چنین اقدام تاریخی می تواند در مرحله بعدی به توافقی منجر شود که ثبات سیاسی را تا حدودی به خاورمیانه بازگرداند. 

اروپا تاکنون در قبال اراده آمریکا برای از بین بردن توافق هسته ای، که خود از امضاکنندگان آن بوده، احتیاط و نرمش فراوانی از خود نشان داده است. ایتالیا هنوز می تواند در این بازی برای خود جایی پیدا کند و با توجه به مناسبات تاریخی و اقتصادی، در قالب تسهیل کننده روابط بین ایران و آمریکا ظاهر شود. 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت حسن روحانی سفر روحانی به نیویورک حسن روحانی سازمان ملل جوزپه کونته حسن روحانی نیویورک رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران

به گزارش بامداد سه‌شنبه سی ان ان، نتانیاهو در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده، بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که ناقض قوانین بین‌الملل است مدعی شد: جامعه بین‌المللی در برابر تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود، افزود: ایران به طور مستقیم و از طریق نیرو‌های نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک کارزار تجاوزکارانه تمام‌عیار است که نه تنها (رژیم) اسرائیل، بلکه کل خاورمیانه را تهدید می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد پیش‌تر در واکنش به عملیات تنبیهی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ عملیات «وعده صادق» را با شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه انجام داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه را کنار گذاشت
  • ایران ۱۸۵ پهپاد و ۱۴۶ موشک به اسرائیل شلیک کرد
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی