Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:40:08 GMT

روحانی، حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران برای جهانیان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۸۰۰۲

روحانی، حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران برای جهانیان

تهران- ایرنا: حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در روزهای پیش رو، فرصتی برای ابلاغ پیام صلح و دوستی ایرانیان به جهان و یادآوری بد عهدی دولت آمریکا و زیرپا گذاشتن تعهدات بین المللی توسط این کشور است.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری، مجمع عمومی سازمان ملل، براساس برنامه سالیانه، از هفته گذشته آغاز شده و طبق برنامه، از روز سه شنبه هفته جاری (سوم مهرماه) برنامه سخنرانی نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل متحد آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری اسلامی ایران نیز مطابق معمول در این جلسه سخنرانی خواهد نمود. علاوه بر آن مقرر است در جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیز بحثی پیرامون عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی مطرح شود . مسئله ای که اهمیت حضور «حسن روحانی» را در نیویورک بیش از پیش برجسته و حساس خواهد ساخت. از همین رو گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری، در گفتگو با صاحب نظران و کارشناسان، پیرامون این سخنرانی گفتگوهایی را انجام داده است.

**مهمترین پیام رییس جمهوری، پیام صلح و دوستی ملت ایران باشد
«محمد جواد حق شناس»، استاد روابط بین الملل، معتقد است مهمترین پیامی که روحانی، از تریبون سازمان ملل متحد، می تواند به جهانیان ابلاغ کند، پیام صلح و دوستی ایرانیان به مردم منطقه و جهان، انزجار از تروریسم وهمچنین پیام استقلال و آزادی برای تمامی انسان های جهان است. وی همچنین ضمن اشاره به عهد شکنی آمریکا، تاکید کرد از آنجایی که شکستن عهد توسط هر کسی محکوم است، به ویژه اگر این عهد یک، عهدنامه بین المللی باشد. رییس جمهوری اسلامی ایران، بطور حتم باید پیرامون این عهد شکنی، در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نماید و از حقوق ملت ایران دفاع کند. عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که دفاع از حقوق ایرانیان، خواسته تمامی شهروندان ایرانی است که صلح طلب هستند؛ اما در برابر ظلم و ستم نیز ایستاده اند.

** مجمع عمومی سازمان ملل، فرصتی برای محکوم کردن عهد شکنی دولت آمریکا
«سید حسین نقوی حسینی»، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فرصتی برای سران کشورهای جهان است تا مواضع خود را نسبت به مسائل جاری منطقه و جهان تببین نمایند. همچنین در این مجمع می توان از فرصت استفاده کرده و با نمایندگان دیگر کشورها نیز به رایزنی و گفت وگوهای دو جانبه پرداخت.
وی تاکید کرد حضور رییس جمهوری در شرایط فعلی، در این اجلاس بسیار مهم است و وی می تواند در خصوص اقدامات ظالمانه آمریکا و ظلم آشکار این کشور به شهروندان ایرانی، خروج خلاف موازین و عهد شکنی دولت غیرقابل اعتماد آمریکا و همچنین آتش افروزی این کشور در منطقه خاورمیانه، به بیان دیدگاه های راسخ جمهوری اسلامی ایران در این خصوص بپردازد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران باید در نشست های دو جانبه، این ظلم آشکار به ملت ایران را برای نمایندگان دیگر کشورها تببین کرده و آنان را قانع نمایند که از چنین تحریم های غیرقانونی و غیر اخلاقی دفاع نکنند.
نماینده «ورامین، قرچک و پیشوا» افزود که معمولاً دولت های متخاصم از چنین فرصت هایی برای موضع گیری علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند و الحمدالله در این زمینه اغلب ناموفق هم هستند؛ اما در صورتی که رفتار توهین آمیزی یا هجمه ای سیاسی علیه ملت و دولت ایران صورت گرفت، هیئت ایرانی می تواند طبق عرف، جلسه را ترک نماید.
نقوی حسینی در عین حال پیشنهاد داد که حسن روحانی بایستی از فرصت پیش آمده استفاده کرده و ضمن رایزنی با طرفین برجام و به ویژه کشورهای اروپایی، از آنان تضمین های عملی برای حفظ برجام را طلب کرده و از این دولت ها بخواهد تا اقداماتی عینی را جهت حفظ منافع ایران صورت دهند.

**حضور روحانی در جلسه شورای امنیت، ضروری به نظر می رسد
«علی خرم» کارشناس روابط بین الملل نیز معتقد است که با توجه به خروج غیرقانونی و غیرحقوقی ترامپ از برجام، حسن روحانی باید در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن توضیحاتی پیرامون برجام و روند انجام آن، گزارشی شفاف، جامع و واقعی درباره عهدشکنی دولت آمریکا و همچنین نتایج آن برای ملت ایران ارائه دهند و نشان دهند که چگونه این رفتار دولت آمریکا، حقوق طبیعی ملت ایران را نقض کرده است.
این دیپلمات سابق می افزاید که در صورت حضور دونالد ترامپ در جلسه شورای امنیت، بهتر است رییس جمهوری ایران نیز در این جلسه شرکت کند. خرم می افزاید بطور حتم سایر اعضای شورای امنیت به ایران حق داده و این حضور باعث افزایش فشار بین المللی بر ترامپ خواهد شد؛ زیرا سایر اعضا بر طبق برجام باید از ایران و حقوق این کشور در برجام دفاع نمایند.
در عین حال وی افزود، روحانی باید جامعه جهانی را خطاب نماید و با افکار عمومی جهان صحبت کند. با توجه به عهد شکنی ایالات متحده و نزاع گسترده دونالد ترامپ با دیگر کشورهای عضو شورای امنیت بر سر مسائل اقتصادی و سیاسی، فرصت مناسبی وجود دارد تا بتوان از حقوق ملت ایران به نحو احسن دفاع کرد.
خرم اضافه کرد که همچنین حضور رئیس جمهوری باعث برابری سطح مقامات در جلسه خواهد شد و مانع از آن می شود که رییس جمهوری ایالات متحده بتواند به نماینده ایران عتاب و خطاب نماید. این کارشناس امور بین الملل پیش بینی کرد که در صورت حضور روحانی در این جلسه، دونالد ترامپ ناچار است رعایت ادب کند و بطور حتم با فشار جهانی، جلسه به نفع ایران تمام خواهد شد.

** نشست سازمان ملل و روز بیان خواسته های ملت ایران
هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که از هفته گذشته آغاز شده است؛ از روز سه شنبه و با سخنرانی دبیرکل این سازمان، شاهد شش روز سخنرانی سران کشورهای مختلف خواهد بود. در این اجلاس و در روز اول، دونالد ترامپ به عنوان چهارمین سخنران حاضر خواهد شد.
حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران نیز طبق قرعه کشی، پانزدهمین سخنران در این مجمع خواهد بود.
پژوهش**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجمع عمومي سازمان ملل متحد حسن روحاني شوراي امنيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حسن روحانی به عملیات سپاه علیه اسرائیل؛ ایران فقط پاسخ داد| امیدواریم حماقتشان را تکرار نکنند

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی رئیس جمهور سابق کشورمان در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی، مدیران اقتصادی، روزنامه‌نگاران، وزیران و استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم درخصوص عملیات تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که اسرائیل یک دولت غاصب است، اسرائیل دولتی است که همه اصول انسانی را نه امروز بلکه در طول ۷۶ سال گذشته زیر پا گذاشته و یک رژیم آدمکش است که به اصول بین‌المللی نیز توجه نمی‌کند.

وی با اشاره به شهادت سردار زاهدی و همرزمانش در حمله جنگنده های اسرائیل ادامه داد: اسرائیل یک خطای بزرگ انجام داد و به ساختمان کنسولی ایران در دمشق حمله کرد که موجب شهادت فرماندهان شجاع سپاه پاسداران شد. این کار، احمقانه بود. البته اسرائیلی‌ها می‌خواهند به خاطر گرفتاری‌شان در غزه، معضلات را در کل منطقه توسعه دهند و از طریق توسعه ناامنی در منطقه، خودشان را خلاص کنند و شرایط جدیدی را به وجود بیاورند.

رئیس‌ جمهور سابق کشورمان خاطرنشان کرد: همه دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی ایران آغازگر اقدام نظامی نبوده است. اسرائیل حمله را شروع کرد و ایران فقط پاسخ داد و امیدواریم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند و تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند.

روحانی تصریح کرد: آنها اگر بخواهند به تجاوز ادامه دهند به طور طبیعی پاسخ آن را خواهند دید، گرچه ما امیدواریم حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند. جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد، با ظلم و تجاوز مخالف و حامی مظلومین در طول تاریخ است.

کد خبر 844450 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه حسن روحانی

دیگر خبرها

  • پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»
  • پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • جلوه‌های اقتدار ارتش ایران برای جهانیان آشکار شده است
  • پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • بیانیه مجمع یادگاران شهدای ارتش در واکنش به عملیات وعده صادق
  • بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره عملیات «وعده صادق»
  • حسن روحانی : صهیونیست‌ ها حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند/ جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد
  • واکنش حسن روحانی به عملیات سپاه علیه اسرائیل؛ ایران فقط پاسخ داد| امیدواریم حماقتشان را تکرار نکنند
  • بیانیه انجمن سینمای جوانان ایران درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی
  • بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران