Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا در این مراسم، هیاتهای عزاداری روستای فدافن با عنوان دسته بنی اسد روز شنبه آئین نخل گردانی برگزار کردند و عده ای نیز به عنوان مردان قبیله بنی اسد با در دست داشتن بیل به نشانه دفن پیکر مطهر شهدای کربلا در این مراسم شرکت کردند.
در این آئین که قدمت 200 ساله دارد، نخل فدافن که شبیه خانه متحرک با سقف شیروانی است به عنوان نماد تابوت حضرت امام حسین (ع) بر دوش 40 مرد در جلو هیات های عزاداری به حرکت در می آید و اسب سفید و خون آلودی نیز به همراه رکاب دار در پیش جمعیت حرکت می کند که اشاره به ذوالجناح دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنگام حرکت این نخل افرادی گرداگرد آن زنجیرزنان فریاد 'حسین حسین' سر داده و بر سر و سینه می زنند و نوحه خوانی می کنند.
آیین نخل گردانی و حرکت دسته بنی اسد در فهرست میراث معنوی ایران ثبت شده است.
کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
7497 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت امام حسین عزاداری کربلا مردان مشهد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، شورای امنیت قرار است طی روزهای آینده جلسه‌ای را در رابطه با کشف گورهای دسته جمعی در غزه برگزار کند.

این جلسه به درخواست الجزایر برگزار خواهد شد.

این جلسه قرار است روز سه شنبه برگزار شود و هنوز مشخص نیست چه کشورهایی طی آن به ارائه توضیحات در مورد موضوع جلسه برای اعضای شورای امنیت خواهند پرداخت.

در هفته های اخیر همزمان با عقب نشینی نظامیان صهیونیست از برخی مناطق غزه، گورهای دسته جمعی متعددی درنوار غزه کشف و صدها جسد از آنها خارج شده است.

کد خبر 6096917 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران