Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:32:26 GMT

آمریکا:آماده‌ امتیاز دادن به ایران هستیم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۹۳۳۱

آمریکا:آماده‌ امتیاز دادن به ایران هستیم

تهران – ایرنا - «برایان هوک» رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه با تکرار خواست مقام‌های این کشور برای مذاکره با تهران گفت: اگر مقام‌های ایرانی تصمیم به اتخاذ مسیر متفاوتی بگیرند، آماده‌ایم برای ارائه امتیازهای بسیار گفت وگو کنیم.

به گزارش ایرنا، هوک در گفت وگویی با روزنامه «الشرق الاوسط» بار دیگر با انتقاد از سیاست‌های دولت پیشین آمریکا و تکرار اتهام‌ها علیه ایران در منطقه، گفت: توافق هسته‌ای با ایران به عنوان یک معاهده ثبت نشد، چرا که حمایت کنگره آمریکا را نداشت و زمانی که «باراک اوباما» کاخ سفید را ترک کرد، از اعتبار قانونی ساقط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مضحک بودن این ادعاها آنجا نمود می‌یابد که برجام نه تنها مورد حمایت اتحادیه اروپا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دولت‌های وقت پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است، بلکه قطعنامه 2231 مصوب این شورا، آن را از منظر حقوقی در جایگاه محکمی قرار داده است؛ چنانکه نقض پیمان از سوی آمریکا، محکومیت جامعه جهانی را به دنبال داشت.
هوک در بخش دیگری از صحبت‌های روز شنبه خود مدعی شد: تهدیدها از جانب ایران بسیار بزرگتر از موضوع هسته‌ای است و دارا بودن‌ زرادخانه‌‌ای از موشک‌های مختلف، تهاجمات دریایی، حملات سایبری، صدور انقلاب، ایجاد وحشت در دیگر کشورها، بی‌ثبات‌سازی همسایه‌ها، گروگان‌گیری، اقدام به ترور، بمب گذاری و ربایش را هم شامل می‌شود.
این دیپلمات آمریکایی که کشورش کارنامه سیاهی در جنگ‌افروزی، فروش سلاح، تجاوز به خاک دیگر کشورها و نقض حقوق بشر دارد، در ادامه اتهام‌زنی‌های خود گفت که ایران خواستار «تکرار مدل لبنان» در منطقه است.
وی در پاسخ به این سوال که دولت آمریکا چه برنامه‌ای برای مذاکره احتمالی با تهران دارد، گفت: حوزه‌هایی را که مایل به گفت وگو درخصوص آن‌ها هستیم، تعیین کرده‌ایم که بخشی از آن، مرتبط با همه مواردی است که منافع مثبت آن به مردم ایران می‌رسد.
هوک در ادامه ادعاهای خود، بار دیگر با تکیه به ادبیات تهدید گفت: شاید ایرانی‌ها الان مایل به مذاکره نباشند، اما تجربه تاریخی نشان داده است، زمانی که این کشور تحت فشار قرار بگیرد، به میز مذاکره برمی‌گردد.
وی با ادعای «عدم وجود مدیریت صحیح اقتصادی در ایران و هزینه‌تراشی فعالیت‌های منطقه‌ای تهران» گفت: زمانی می‌رسد که حکومت ایران باید هزینه – فایده اقداماتش را در نظر بگیرد.
دولت آمریکا طی ماه‌های گذشته به شیوه‌های مختلف خواستار گفت وگو و مذاکره با ایران شده؛ اما به موجب پیمان‌شکنی‌های گذشته، با مخالفت مقام‌های کشورمان مواجه شده است.
رئیس جمهوری آمریکا پیش از این برای دیدار «بدون پیش‌شرط» با مقام‌های ایرانی اعلام آمادگی کرده بود. وی زمانی دیگر هم گفت که حاضر است برای دستیابی به آنچه که «توافقی واقعی با تهران» می‌خواند، پای میز مذاکره بنشیند.
وی اردیبهشت ماه سال جاری با عهدشکنی و دهن کجی به جامعه بین المللی، از برجام خارج شده و تحریم ها علیه مردم ایران را بازگردانده بود.
شبس ** 9386 **1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي برايان هوك آمريكا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی رامسری ها با سوپرلیگ والیبال ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، طی روزهای گذشته امتیاز تیم لیگ برتری والیبال هورسان رامسر به فروش رسید.و این تیم امروز به طور رسمی کناره گیری خود را برای فصل آینده لیگ برتر والیبال به فدراسیون والیبال اعلام کرد.

لازم به ذکر است امتیاز تیم والیبال هورسان رامسر به تیم سایپا تهران به فروش رسید.

تهران پس از سال های طولانی چهار نماینده در فصل جاری لیگ برتر والیبال خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • خداحافظی رامسری ها با سوپرلیگ والیبال ایران
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت