Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-24@14:09:08 GMT

سلامت دانش آموزان با تغذیه سالم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۹۴۶۲

سلامت دانش آموزان با تغذیه سالم

امتداد :سلامت دانش آموزان با تغذیه سالم عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار

به گزارش امتداد ،امروز هیچ یک از ما در این نکته که «تغذیه مناسب، سلامت ما را تضمین می‌کند» تردید نداریم، در صورتی که بسیاری از ما هنوز گرفتار رژیم‌های غذایی نامناسب هستیم و از اضافه وزن و چاقی گرفته تا انواع بیماری‌های ناشی از تغذیه ناسالم، رنج می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان این بیماری‌ها، علاوه بر صرف هزینه‌های گزاف، درد و رنج بسیاری را نیز به همراه دارد، در حالی که نتیجه آن در اغلب موارد چندان رضایت بخش نیست. بارها رژیم‌های غذایی سختی را بر خود تحمیل کرده‌ایم، اما در میانه راه همه چیز به هم ریخته و باز به نقطه اول بازگشته‌ایم. به راستی چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ چرا نمی‌توانیم یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم یا آن را ادامه دهیم؟ چرا نمی‌توانیم از مصرف فست فودها و غذاهای چرب، با وجود اینکه زیان آور بودن آنها را می‌دانیم، صرف نظر کنیم؟
به نظر می‌رسد باید ریشه این مشکل را در سبک زندگی و عادات غذایی خود بدانیم که در گذر ایام به ویژه از زمان کودکی شکل گرفته است. روانشناسان بر این باورند که بسیاری از عادات ما ریشه در آموزه‌های دوران کودکی دارد و همین امر بر اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش اصولی و صحیح کودکان می‌افزاید. با فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال جدید تحصیلی، بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز در سراسر کشور، از جمله بیش از یک میلیون دانش آموز در تهران، به مدرسه می‌روند. هر چند نهادهای آموزشی و خانواده‌ها در مورد کیفیت آموزش و پرورش آنها در چارچوب نظام آموزشی دغدغه‌های لازم را دارند، اما موضوع مهمی که عموماً مورد غفلت قرار می‌گیرد، نقش تغذیه سالم در تامین سلامت جسم و جان فرزندانمان است.
در حال حاضر، انواع غذاهای بی کیفیت و حتی زیان بار، که اصطلاحاً آنها را «هله هوله» می‌نامیم، بخش زیادی از تغذیه کودکانمان را در مدارس تشکیل داده است. البته نباید انکار کرد که آموزش و پرورش و مدیران مدارس برای جلوگیری از ورود این نوع مواد غذایی به مدارس تلاش می‌کنند، اما بدون همکاری خانواده‌ها این تلاش‌ها مثمر ثمر نخواهد بود، چرا که یک آموزش موفق و به عبارتی، موفقیت یک فرآیند آموزشی، از سه ضلع خانواده، دانش آموز و مدرسه تشکیل می‎شود و از این رو، خانواده‌ها نقش بی بدیلی در این فرآیند ایفاء می‌نمایند.
اصلاح سبک زندگی و تغییر الگوی مصرف برای تامین زندگی سالم‌تر و شاداب‌تر کودکانمان، نیازمند مشارکت فعال خانواده‌‎هاست. جایگزین کردن انواع میوه‌ها با خواص فراوان به جای مواد غذایی مضر در سبد غذایی خانوار و به موازات آن در کیف و کوله دانش آموزان، یکی از راه‌های موثری است که نه تنها سلامت امروز فرزندانمان را تامین می‌کند، بلکه تضمین کننده شکل گیری عادات غذایی سالم در زندگی فردای آنها و ایجاد جامعه‌ای سالم در آینده می‌شود. بر این اساس، جا دارد خانواده‌هایی که به درستی، دلواپس آموزش فرزندان خود هستند، دلمشغول پرورش جسم و جان آنها نیز باشند و به این منظور، تغییر الگوی غذایی روزانه‌‌ این عزیزان را مورد توجه ویژه قرار دهند.
اول مهر ماه و بازگشایی مدارس، فرصت مغتنمی است که تهدیدی به نام تغذیه ناسالم که محصول استفاده از فست فودها و مواد غذایی زیان بخش است را به یک فرصت تبدیل کنیم، فرصتی برای مصرف انواع میوه‌های پرخاصیت و خوش طعم که با تغییر فصل و آغاز پاییز، شاهد ورود آنها به بازار هستیم. انتظار می‌رود از فردا، مادرها و پدرها با اغتنام این فرصت و با قرار دادن میوه در کیف و کوله دانش آموزان عزیز، نه تنها سلامت را برای فرزندان خود به ارمغان آورند، که جامعه‌ای سالم و شاداب را برای نسل امروز و نسل‌های بعدی رقم بزنند.
در این راستا، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، آمادگی دارد تا نسبت به عرضه انواع محصولات کشاورزی و میوه‌های فصل در ۲۲ میدان و ۲۱۹ بازار میوه و تره بار سطح شهر اقدام نموده و میزبان والدین محترم به همراه فرزندان دلبندشان در این مراکز باشد.

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا

به گزارش خبرگزاری  صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بخشدار بخش برزک گفت: این بسته‌ها شامل مسواک و خمیر دندان، ماسک و لوازم بهداشتی است که یک شرکت تولیدی تهیه و بین دانش آموزان توزیع کرده است.


نادعلی هدف از توزیع این بسته‌های بهداشتی را ارتقاء و توسعه سطح سلامت جسمی و بهداشتی دانش آموزان پسر ودختر مدارس به‌منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های خاص دوران بلوغ، و افزایش سطح انگیزشی دانش آموزان به حفظ سلامت وتوجه به رعایت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بیان کرد.


ویدوجا روستایی در نزدیکی شهر برزک و در ۵۵ کیلومتری غرب کاشان است.

دیگر خبرها

  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد