Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: خبر سانسور نوحه مراسم عزاداری امام حسین (ع) در هیات کوچه بیوک یزد در مسجد حظیره که گویا تلویزیون یزد از پخش آن خودداری کرده بود، از اخبار عجیبی بود که در ماه محرم به گوش رسید. منابع محلی گفته‌اند هر ساله رسم بر این است که هیات‌های عزاداری یزد روز تاسوعا درمسجد حظیره یزد جمع می‌شوند و عزاداری می‌کنند و چندین سال است که صدا و سیما نیز این عزاداری را پوشش می‌دهد، با اینهمه امسال به خاطر حضور سروش رحمانی و مصطفی محسن زاده دو نوحه خوان یزدی که اشعار آنها مطابق میل صداوسیما نبوده، این عزاداری از تلویزیون سانسور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان نیز یادداشتی منتسب به امام جمعه یزد نیز منتشر شد که در آن نوشته شده بود جلوی این دو مداح گرفته شود و تاکید شده بود که اگر این دو مداح هدایت نمی‌شوند، گروهشان منحل شود!

سروش رحمانی نوحه خوان معروف یزدی به رویداد۲۴ گفته است: اختلاف نظری که در مدیریت هیات بود، باعث شد نتوانیم عرض ارادت داشته باشیم و آنطور که باید نوحه‌خوانی انجام دهیم.

رحمانی می‌گوید: گفتند در هیات حظیره یزد با آقای محسن زاده همکاری نداشته باشیم اما در هیات آبشور یزد به دلیل نداشتن نوحه خوان و به رسم جوانمردانه و انسان دوستانه بار دیگر با آقای محسن زاده همسو شدیم و در آن هیات مشغول نوحه‌خوانی شدیم.

گفتند با نوحه شما منافقین علیه کشور جوسازی می‌کنند

رحمانی با بیان اینکه بخشی از شعرمان را که جنبه خاکستری داشت مجبور شدیم حذف کنیم، تصریح کرد: البته به نظر ما که اصلا اینگونه نبود اما از نظر دوستان در سازمان تبلیغات یزد بخشی از شعر باعث تشویش اذهان عمومی می‌شد و گفتند برخی از آن‌ها را تغییر دهید، مانند بخشی از شعر که الله الله بود و می‌گفتند شاید باعث یادآوری برخی از موارد برای منافقین باشد و بخواهند علیه کشور جوسازی کنند.

شعرمان را تغییر دادیم

رحمانی با بیان اینکه هیچ‌گاه محدودیتی برای خوانندگی نداشتیم، می‌گوید: سازمان تبلیغات استان یزد جلسه‌ای را برگزار کرده بود که آقای محسن‌زاده نیز در آن جلسه حضور داشت و بنده نیز مطلع بودم که در آنجا اعلام کردند که بخش‌هایی از شعر باید حذف و تغییر پیدا کند که ما نیز همین کار را انجام دادیم و شعر تغییر یافته را هم اجرا کردیم.

مداح نیستیم، خواننده و آهنگسازیم

این نوحه خوان ادامه داد: کار ما انتقادی و سیاسی نیست اما به دلیل اینکه قرعه اینکار به نوعی به نام ما خورده است، مردم برداشت‌های سیاسی می‌کنند و به نظر ما این نوحه‌خوانی‌ها آنقدرها هم عریان و خاکستری نیست و اگر اکنون برخی از محدودیت‌ها مطرح می‌شود به دلیل عقبه و نوحه‌هایی است که خوانده‌ایم مانند سرو آزاده و... لذا همین عقبه باعث می‌شود نوحه خوانی‌های کنونی مردم را به سمت و سوی گذشته ببرد. همینجا باید این نکته را هم بگویم که بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ما مداح هستیم اما مداح نیستیم و شغل اصلی ما آهنگسازی و خوانندگی است و فقط در شب‌های محرم نوحه‌خوانی می‌کنیم. البته این را هم بگویم که مداح با نوحه خوان هم کاملا متفاوت است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد

پویش دست‌های مهربان به همت ادارات تبلیغات اسلامی و اموال تملیکی کردستان امروز در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، پویش دست‌های مهربان به همت ادارات تبلیغات اسلامی و اموال تملیکی کردستان بعدازظهر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان در این مراسم اظهار کرد: این پویش بیانگر احسان، انفاق و توجه به محرومان است.

وی با بیان اینکه ادارات ظرفیت‌های مؤثری برای کاهش فقر جامعه دارند، افزود: همه ادارات باید در این راستا گام بدارند و کمک به نیازمند را مختص ادارات خاصی ندانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: ۵۵ هزار کارمند در استان کردستان داریم که اگر کارکنان ماهانه رقمی خیلی ناچیز را برای کمک به نیازمندان قرار دهد می‌توان شاهد افزایش پویش‌های مهربانی و اینگونه کارهای نیک شد.

حجت الاسلام پورذهبی توجه به مؤمنان را جزئی از دین و تدین مسلمانان دانست و اضافه کرد: باید همواره در فکر مؤمنان باشیم و تلاش‌های خیرخواهانه را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی سازمان اموال تملیکی در راستای تکلیف اجتماعی و به منظور محرومیت‌زدایی اقدام به تهیه بسته‌های پوشاک برای خانواده‌های نیازمند کرده است.

وی افزود: ۵۰۰ بسته پوشاک و کفش و لوازم‌التحریر برای خانواده‌های نیازمند تدارک دیده شده که با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و با کمک شبکه‌های مردمی به نیازمندان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از همکاری سازمان اموال تملیکی کشور و استان در راستای اجرای پویش دست‌های مهربان تقدیر کرد.

کد خبر 749818

دیگر خبرها

  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • خاطرات ماندگاری که مسعود اسکویی در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • فریاد خوان کوادرادو در جشن قهرمانی اینتر: هرکس نَپرد، یوونتوسی است! + فیلم