Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@22:08:35 GMT

قیمت‌ خودرو کف بازار تعیین شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۰۱۳۶

قیمت‌ خودرو کف بازار تعیین شود

دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو با اشاره به هوشمندی بازار با انتقاد از دخالت دولت در قیمت‌گذاری خودرو تأکید کرد: دولت با دخالت در قیمت‌گذاری خودرو این صنعت را نابود می‌کند.

محمدرضا نجفی منش دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه بازار از همه ما هوشمندتر است، افزود: بازار قیمت‌های درست را تعیین می‌کند، دقیقاً مثل بازار ارز و سکه، شاهد این بودیم که در بازار سکه هر سکه از یک‌میلیون تومان به 4 میلیون تومان رسید، آیا برای این بازار اتفاقی افتاد؟ خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌راحتی بازار پذیرفت و این نرخ‌های جدید در بازار تثبیت شد.

نجفی‌منش درباره قیمت منطقی خودروی پراید که در بازار آزاد 38 میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، گفت: بازار بسیار هوشمند است و ارزش کالا را تشخیص می‌دهد و نسبت به آن قیمت‌گذاری می‌کند.

دولت با دخالت در قیمت‌گذاری خودرو این صنعت را نابود می‌کند

وی درباره ضرر صنعت خودروسازی به علت دخالت دولت در قیمت‌گذاری محصولات تصریح کرد: خودروسازان تاکنون 20 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند، فقط به خاطر این‌که دولت علاقه به پایین نگه‌داشتن قیمت خودرو دارد. قبل از اینکه آقای ترامپ بخواهد صنعت ما، مخصوصاً صنعت خودروسازی را از بین ببرد، خودمان در حال از بین بردن صنعت خودرو هستیم.

نجفی منش بابیان این‌که سال 76 مانند این افزایش قیمت‌ها اتفاق افتاد، گفت: در آن دوره قیمت‌ها را حاشیه بازار تعیین می‌کرد، یعنی اگر قیمت بازار 38 میلیون تومان بود خودروسازان قیمت نهایی محصول کارخانه را 36 میلیون تعیین می‌کردند و طی 10 سال وضعیت صنعت خودرو بدون اینکه شوکی وارد بازار شود پیش می‌رفت.

وی بابیان اینکه اگر برای پراید قیمت 20 میلیون تومانی در نظر بگیریم قطعاً همه برای خرید هجوم می‌آورند، تأکید کرد: وقتی قیمت واقعی نباشد همه هجوم می‌آورند برای خرید، مانند بازار دلار و ارز مسافرتی می‌شود وقتی‌که نفری یک هزار یورو فقط برای مسافرت پرداخت شد دیدیم که مردم همه برای گرفتن دلار هجوم آوردن تا آنجا پیش رفت که دیگر بلیت هواپیما برای برخی مسیرها موجود نبود.

انتهای پیام/۴۰۸۳/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • سامانه یکپارچه خودرو حذف می شود؟ | ما مسئول تعیین قیمت پژو پارس نیستیم