Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@16:24:43 GMT

لزوم نقش‌آفرینی روابط‌عمومی‌ها در عصر ارتباطات

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۰۳۱۰

لزوم نقش‌آفرینی روابط‌عمومی‌ها در عصر ارتباطات

مدرس ارتباطات و رسانه با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی روابط‌عمومی‌ها در عصر ارتباطات بیان کرد: توسعه و تقویت روابط‌عمومی به‌عنوان کنشگر اطلاعات اجتناب‌ناپذیر است.

فاتح‌علی عیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در تبریز اظهار کرد: «در عصر ارتباطات و اطلاعات و سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات، روابط‌عمومی باید از جایگاهی شایسته و برتر برخوردار باشد تا بتواند نفش‌آفرینی مؤثری ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مدرس ارتباطات و رسانه افزود: «در شرایط فعلی که دنیا بر پاشنه اطلاعات می‌چرخد، مدیریت اطلاعات امری اجتناب‌ناپذیر است و توسعه و تقویت روابط‌عمومی به‌عنوان کنشگر اطلاعات و ارتباطات، نه‌تنها ضرورت؛ بلکه الزامی غیر قابل انکار است.»

وی مدیریت رسانه را از وظایف روابط‌عمومی دانست و خاطرنشان کرد:‌ «رسانه و روابط‌عمومی بر هم تأثیر می‌گذارند و از هم تأثیر می‌پذیرند. در این میان اعمال قدرت بر رسانه‌ها از ظریف‌ترین و مهم‌ترین فرآیندهای کاری روابط‌عمومی در راستای اطلاع‌رسانی،‌ جلب، همسوسازی و هدایت افکار عمومی است.»

دانشجوی دکتری ارتباطات بر لزوم بازنمایی نقش دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه تأکید کرد و گفت: «تحول و توسعه در دانشگاه آزاد اسلامی در همه جنبه‌های آن از مجاری روابط‌عمومی و رسانه‌ها می‌گذرد و دانش‌مداری و دانش‌گستری که بر توسعه آگاهی جامعه منجر می‌شود، یکی از نقش‌های مهم روابط‌عمومی است.»

عیدی اضافه کرد: «روابط‌عمومی می‌تواند با بسترسازی مناسب برای گفتمان مستمر و منظم بین دانشگاه و مخاطبان آن، ساز و کار مهم همدلی و همزبانی مردم را فراهم آورد.»

این مدرس ارتباطات و رسانه بیان کرد: «روابط‌عمومی‌ها به‌عنوان حلقه ارتباطی سازمان‌ها با جامعه نقش بسیار مهمی دارند، هرچه این حلقه ارتباطی محکم‌تر و وسیع‌تر باشد به همان اندازه سازمان در پیشبرد اهداف و فعالیت‌های خود موفق‌تر خواهد بود.»

وی تصریح کرد: «اگر انتقادی نسبت به سازمانی بیان می‌شود، بخش زیادی از آن ناشی از نادیده‌گرفتن تصویر سازمان نزد مخاطبان و مشتریان از سوی مسئولان آن سازمان است و فقط روابط‌عمومی است که می‌تواند از یک سازمان تصویر‌سازی مطلوبی انجام دهد.»

انتهای پیام/4062/4065/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای استان سمنان در شهرستان میامی گفت: از مجموع این روستاهای متصل به اینترنت پرسرعت، چهار روستا در دولت سیزدهم از این خدمت بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل اتصال دیرهنگام روستاها به شبکه ملی ارتباطات و برخورداری از اینترنت پرسرعت، نبود زیرساخت مناسب مانند برق است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توسعه زیرساخت‌های انرژی و ارتباطی هستیم تا مردم بتوانند بدون محدودیت در جهش تولید مشارکت داشته باشند.

برگزاری نشست با موضوع تبیین دستاوردهای نظام و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان از دیگر برنامه‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان میامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • شعار سال چگونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود؟
  • میزان افزایش قیمت پیامک در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • پیامک ۴ تومان گران می شود