Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - ایران نوشت: شهرهای ایلام، همدان، اصفهان، شیراز و... در مسیر گردشگران عراقی قرار گرفت. «پیمان نبهانی» معاون سازمان گردشگری خوزستان در گفت‌و‌گو با «ایران» ضمن اعلام این مطلب از استقرار آژانس‌های مسافرتی برای هدایت گردشگران عراقی در مرز بین دو کشور خبر می‌دهد.

ازسوی دیگر آمارهای سازمان میراث فرهنگی هم نشان می‌دهد یک میلیون و 263 هزار گردشگر عراقی در 5 ماه سال‌جاری وارد ایران شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین «محمد ثابت اقلیدی» مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها می‌گوید:«گردشگران عراقی ولخرج‌تر از گردشگران چینی هستند.»

تأثیر اقتصادی حضور گردشگران عراقی امروز یکی از موضوعات پرچالش در گردشگری کشور است. نبهانی معاون گردشگری خوزستان در این باره می‌گوید:«آمار دقیق از میزان خرج کردن گردشگران عراقی وجود ندارد اما معمولاً آنها بین 900 تا 1200 دلار بابت بلیت هواپیما و خرج اقامت و خوراک می‌پردازند.» نبهانی درباره شایعه کاهش سفر گردشگران عراقی به ایران می‌گوید: «این موضوع صحت نداشته بلکه شیوخ طوایف عرب دو کشور با رد و بدل کردن پیغام‌هایی در حال عادی‌سازی روابط گردشگری دو کشور هستند.»
همچنین معاون گردشگری خوزستان، از تعریف مسیر جدید گردشگری برای گردشگران عراق خبر می‌دهد. به گفته نبهانی، گردشگران عراقی تا پیش از افزایش قیمت دلار، تنها برای زیارت و بحث پزشکی به ایران می‌آمدند اما در حال حاضر به‌دنبال مقاصد جدید گردشگری در کشور هستند.
او از حضور گردشگران عراقی در مناطق خوش آب و هوای دزفول، شوشتر و... خبر می‌دهد و می‌گوید: « آنها با خانواده برای تفریح به باغ ویلاهای این دو شهر و مناطق توریستی اطراف اهواز می‌آیند.» نبهانی حضور آژانس‌های مسافرتی در مرز دو کشور را باعث حذف دلال‌ها می‌داند. حضور دلال‌ها در مسیر گردشگران سلامت عراق و کشور جمهوری آذربایجان سال گذشته به کاهش حضور توریست‌های سلامت این دو کشور منجر شده بود. اما آمارهای سازمان میراث فرهنگی نشان از افزایش گردشگران کشور آذربایجان در 5 ماه گذشته مثل توریست‌های عراقی دارد. براساس این آمار از جمهوری آذربایجان 619 هزار و ۵۷۰ نفر در این محدوده زمانی وارد ایران شده‌اند.
او یکی دیگر از پیامدهای استقرار آژانس‌های مسافرتی در مرز بین ایران و عراق را توزیع عادلانه گردشگر بین مراکز و تأسیسات توریستی در مقاصد مختلف می‌داند و می‌گوید: «خوزستان قرار است به هاب (کانون) گردشگران عراقی تبدیل شود. در این برنامه چند استان با هم مرتبط می‌شود و گردشگران عراقی به آن مسیرها هدایت می‌شوند.» همچنین معاون گردشگری خوزستان می‌گوید:«مثلاً بسیاری از جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان خبر ندارند.» او علاقه عراقی‌ها به زندگی سنتی و عشایری در ایران را یکی دیگر از مزایای جذب گردشگر از این کشور همسایه می‌داند و می‌گوید: «بومگردی، آداب و رسوم مختلف و همچنین جاذبه‌های مردم شناسی می‌تواند به حضور بیشتر گردشگران عراقی در کشور منجر شود.»

 

17231

 

کلید واژه‌ها : گردشگری مذهبی - ایران و عراق - گردشگری - سفر - عراق -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گردشگری مذهبی ایران و عراق گردشگری سفر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، ۲۳۵ پرونده قصاص نفس در این استان سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۹۰ فقره پرونده، ۱۶۱ درصد پیشرفت داشته است.

دیگر خبرها

  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • مشخص شدن دلیل کیفیت پایین نان خوزستان
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت