Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:06:32 GMT

3610 متر از معابر روستایی بانه آسفالت شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۰۹۲۳

3610 متر از معابر روستایی بانه آسفالت شد

سنندج - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بانه گفت: امسال سه هزار و 610 متر از معابر روستاهای این شهرستان با 31 هزار و 582 تن آسفالت به ارزش 16 میلیارد ریال بهسازی و روکش شد.

بختیار خدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای آسفالت معابر روستاهای بانه از محل اعتبارات بنیاد مسکن تامین و هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال پنج طرح هادی با همکاری دهیاری ها در روستاهای سبدلو، ساوان، ننور، عباس آباد و برده رش نمشیر اجرا شد که شامل جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر است.
خدری تاکید کرد: سال آینده معابر روستاهای قاضی برد، مامال، ولی آباد، رشید قلعه، زوراو و ترخان آباد نیز از محل اعتبارات بنیاد مسکن روکش آسفالت می شود.
وی یادآور شد: مهمترین اولویت برای اجرای طرح هادی در روستاها مشارکت مردم، جمعیت ساکن و فراهم بودن شرایط برای اجرای طرح ها است.
خدری به اجرای سنگ فرش معابر روستایی در قالب طرح های هادی نیز اشاره کرد و گفت: سنگ فرش معابر روستاهای کریم آباد، دوسینه، صد بار، کوخ مامو، سویرو، بلو و منیجلان در حال انجام است که برخی از این پروژه ها به بهره برداری نیز رسیده است.
وی اضافه کرد: تاکنون برای سنگ فرش معابر روستایی هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن هزینه شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بانه اظهار داشت: بازنگری نقشه طرح های هادی روستاهای سبدلو، قاضی برد و عباس آباد نیز در دست اقدام است و فاز نخست اجرای طرح بافت با ارزش روستای پیاوین با 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شروع شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح بافت با ارزش روستای پیاوین برای مردم محلی اشتغال ایجاد می کند، افزود: در اجرای این طرح به همه جنبه های گردشگری و تاریخی روستا توجه می شود و سوئیت های اقامتی برای اسکان مهمانان به صورت سنتی و مطابق با بافت احداث می شود.
خدری با اشاره به اهمیت حفظ بافت معماری موجود در روستای پیاوین تاکید کرد: حفظ بافت معماری سنتی و صنایع دستی روستاها در اجرای طرح مد نظر قرار دارد به افرادی که بر اساس الگوی معماری که مورد تایید بنیاد مسکن در راستای توسعه گردشگری منطقه اقدام به بهسازی و نوسازی مسکن خود کنند، تسهیلات کم بهره، داده می شود.
وی با اشاره به اهداف مورد نظر در اجرای طرح های عمران روستایی یادآور شد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستاها و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی از جمله اهداف این طرح ها است.
به گزارش ایرنا، طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی تاسیسات و تجهیزات نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی و طرح های ناحیه ای تعیین می کند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد مسكن معابر روستايي روكش آسفالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر

آسفالت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان با اعتبار بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محسن تویسرکانی بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز جهاد آسفالت معابر شهر کرمان با بیان اینکه برای توسعه شهر کرمان و ارتقای زیرساخت‌ها چاره‌ای جز کار جهادی نداریم، اظهار داشت: در شرایط فعلی همه باید برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه از اعضای شورای شهر کرمان تشکر می‌کنم که در راستای آسفالت معابر شهر اعتبار خوبی اختصاص دادند، گفت: در حوزه آسفالت معابر شهر حتما تحول خوبی در شهر کرمان ایجاد خواهد شد.

شهردار کرمان، افزود: از همشهریان هم بابت ایجاد ترافیک در شهر به واسطه آسفالت کردن معابر و مسدود شدن برخی مسیرها در ساعاتی از روز عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهاد آسفالت در شهرداری کرمان تشکیل شده است و مشکلات پیش روی این اقدام بلافاصله پیگیری و برطرف می‌شود، ادامه داد: امیدواریم با آسفالت معابر شهر برخی گره‌های ترافیکی شهر نیز برطرف شود و مسیر خودرو‌ها هموار شود.

تویسرکانی بیان کرد: از شورای شهر کرمان هم درخواست داریم که با ارتقای بودجه اختصاص داده شده در این حوزه این امکان را فراهم کنند تا بتوانیم همه معابر شهر را در سال‌های آینده آسفالت کنیم تا رضایتمندی مردم جلب شود.

در این آیین محمدرضا یحیی‌زاده، معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان نیز، اظهار داشت: با توجه به حفاری‌های متعددی که در سال‌های گذشته توسط شرکت‌های حفار در شهر کرمان انجام شده بود و آسفالت معابر خسارت دیده و نیاز بر این بود که آسفالت آن ترمیم شود.

وی ادامه داد: سال گذشته اعتبار خوبی بالغ بر 750 میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهر کرمان توسط شورای اسلامی شهر اختصاص داده شد و این اعتبار در بودجه شهر کرمان مصوب شده است.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان افزود: با این مبلغ حدود دو میلیون و 500 هزار متر مربع آسفالت معابر شهری کرمان انجام می‌شود که جای تقدیر دارد و یک کار واقعاً جهادی در این حوزه است.

منصور ایرانمنش عضو شورای شهر کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه آسفالت معابر شهر کرمان اقدام به موقعی بود که توسط شهرداری در حال انجام است، اظهار داشت: در شورای اسلامی همت خوبی در اختصاص بودجه برای آسفالت معابر کرمان شد و کار بزرگی بود.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته در حاشیه شهر هم در حوزه آسفالت کار‌های خوبی انجام شده است، ادامه داد: با توجه به نیازی که وجود داشت امسال این اعتبار برای داخل شهر گذاشته شد.

عضو شورای شهر کرمان با بیان اینکه تا پایان سال شهر کرمان متفاوت خواهد شد و بسیاری از معابر شهری آسفالت می‌شود، گفت: از شهرداری درخواست داریم که بعد از آسفالت بلافاصله کار خط‌کشی معابر هم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد از معابر شهر کرمان نیاز به روکش دارد، بیان کرد: اعتبارات ما پاسخگوی حجم نیازها نیست و انتظار می‌رود که شهرداری با اولویت‌بندی این کار را انجام بدهد.

ایرانمنش با بیان اینکه آسفالت معابر میزان رضایتمندی مردم را بالا می‌برد و امیدواریم که هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد، افزود: پیشاپیش از مزاحمت‌هایی که برای انجام فعالیت‌های عمرانی شهرداری برای شهروندان ایجاد می‌شود عذرخواهی می‌کنیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است