Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – سفرای هلند و دانمارک و کاردار انگلیس احضار شدند، روحانی، حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران برای جهانیان، ایران درتولید انواع سانتریفیوژها به خوداتکایی کامل رسیده است و دبیر کل سازمان ملل حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرد از مهمترین خبرهای ایرنا در 12ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
*********
تهران - ایرنا - سال تحصیلی 98 - 1397 صبح امروز - یکشنبه - با به صدا درآمدن زنگ مدرسه توسط رییس جمهوری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تهران - «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شامگاه شنبه اعلام کرد که سفرای هلند و دانمارک و کاردار موقت انگلیس (در غیاب سفیر این کشور) به این وزارتخانه احضار شدند و مراتب اعتراض شدید ایران در موضوع حادثه تروریستی اهواز به آن ها ابلاغ شد.
تهران- حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در روزهای پیش رو، فرصتی برای ابلاغ پیام صلح و دوستی ایرانیان به جهان و یادآوری بد عهدی دولت آمریکا و زیرپا گذاشتن تعهدات بین المللی توسط این کشور است.
قم - دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: امروز درتولید انواع سانتریفیوژ درهمه حوزه ها به خوداتکایی کامل رسیده و ذره ای وابستگی به خارج از کشور نداریم.
تهران - بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه، گفت: حامیان و مروجین ترور و خشونت ‌و توجیه گران وابسته و مفسران سرسپرده و گوش به فرمان حرفه ای آنان نمی توانند با لفاظی های دروغین و مغلطه های بی بنیان و تشکیک های کودکانه در ماهیت تروریستی و ضد انسانی جنایت امروز (شنبه)در اهواز، نقش مستقیم خود در پشتیبانی از تروریست های ضد ایرانی را پنهان کنند.
تهران - «بهروز نعمتی» سخنگوی هیات رییسه مجلس شنبه شب گفت: ابعاد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (Cft) در مجلس بررسی و بِنا شد کمیسیون امنیت ملی نظرات وزارت خانه ها و دستگاه های مرتبط با این موضوع را جمع آوری و به هیات رییسه مجلس ارائه کنند.
تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی با محکومیت حمله تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح شهر اهواز، تاکید کرد: ضرورت دارد نیروهای امنیتی و انتظامی در اسرع وقت نسبت به شناسایی عوامل و ایادی این حادثه تروریستی اقدام کنند.
اردبیل- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از پرداخت 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت ایجاد فرصت های اشتغال عشایر و روستائیان کشور خبر داد.
اخبارخارجی
*********
تهران - «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد حادثه حمله مسلحانه به مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز را محکوم و با خانواده قربانیان، دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.
لندن – سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده اقدام ایران اینترنشنال را در سطح سیاسی از طریق دولت انگلیس و در سطح حقوقی از طریق آفکام که نهاد نظارت بر شبکه‌های تصویری در لندن است، پیگیری می‌کنیم
تهران – «برایان هوک» رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه با تکرار خواست مقام‌های این کشور برای مذاکره با تهران گفت: اگر مقام‌های ایرانی تصمیم به اتخاذ مسیر متفاوتی بگیرند، آماده‌ایم برای ارائه امتیازهای بسیار گفت وگو کنیم.
تهران - یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن شنبه شب از هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی جیزان واقع در جنوب غربی عربستان خبر داد.
دمشق- ابویقظان المصری از مفتی های برجسته گروه تروریستی تحریرالشام اعلام کرد که این گروه توافق روسیه و ترکیه درباره ایجاد منطقه حائل خالی از سلاح را نمی پذیرد.
اربیل- در حالی که نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در سفری اعلام نشده به بغداد آمده است، اظهارنظر رهبران دو حزب عمده عراقی نشانگر تشدید اختلاف میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی بر سر معرفی نامزد پست ریاست جمهوری عراق است.
بغداد – رئیس استاندارد عراق بر تلاش برای تسریع در روند تایید گواهی کیفی کالاهای ایرانی با استفاده از همه ظرفیت های موجود تاکید کرد.
شبس*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات ايرنا عناوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم

تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش؛ رئیس دیوانعالی سوریه و قاضی لیث جبر؛ رئیس سازمان نظارت قضایی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضایی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرائم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرائم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضایی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضایی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضایی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله به ایران را متوقف کرد
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • مرور مهم ترین اخبار روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ قم
  • تقابل ایران و اسرائیل در تهران+ عکس
  • تجارت با دنیا فقط ۳ روز در هفته!/ شوک مجلس به بخش خصوصی