Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورا‌های حل اختلاف استان آذربایجانغربی از صلح و سازش تعداد ۵۳۵ فقره پرونده کیفری با میانجی گری اعضای شعب ویژه بیمه و تصادفات شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد. هادی صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت:۷۱ درصد از پرونده‌های مختومه شده توسط شعب ۴۹ و ۵۴ ویژه بیمه و تصادفات شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه طی این مدت با آشتی طرفین منتهی به صلح و سازش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۷۹۹ فقره پرونده کیفری به شعب شعب ویژه بیمه و تصادفات شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه ارجاع که با همت اعضای این شورا تعداد ۷۵۵ فقره مختومه شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان آذربایجانغربی، با بیان اینکه عمدتاً پرونده‌هایی که در شعب ویژه تصادفات رانندگی شورا‌های حل اختلاف مطرح می‌شود، از دادسرای عمومی و انقلاب جهت صلح و سازش به شورا ارسال می‌شود اضافه کرد: نتیجه رسیدگی به این پرونده‌ها در شورا یا سازش است یا عدم سازش و در صورت حصول سازش در خصوص دیات متعلقه به زیاندیده صورت جلسه‌ای باید تنظیم و این سازش به نحوی که انجام شده است باید اجرایی بشود و چنانچه حصول سازش میسر نگردید پرونده به مرجع مربوطه و صلاحیتدار جهت ادامه روند رسیدگی اعاده گردد.

صمدی با اشاره به اینکه طولانی شدن روند رسیدگی به دعاوی در محاکم دادگستری، دادسرا و حتی برخی شعب شورای حل اختلاف به دلیل برخی مواعد و مقررات قانونی طبیعی است اظهار داشت: اطاله دادرسی در پرونده‌های تصادفات جرحی مطرح در شورا، به دلیل انجام معاینات پزشکی مجدد در مرکز پزشکی قانونی تا قطعیت یافتن نظریه مزبور تاحدودی قابل قبول و طبیعی است.
این مقام قضایی در استان آذربایجانغربی اظهار داشت: پرونده‌های تصادفات رانندگی با توافق طرفین و پرداخت خسارت جانی در حق زیاندیده توسط شرکت بیمه، در شورای حل اختلاف مختومه نمی‌شود بلکه پرونده از حیث رسیدگی به جنبه عمومی جرم مفتوح بوده و جهت رسیدگی باید به مرجع صلاحیتدار ارسال شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح وسازش مرکز پزشکی قانونی شوراهای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند

به گزارش خبرگزاری مهر جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۳۷۷ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ارزش تجارت دو کشور در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۵۸ میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۲۶۹ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل ۲۲۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
اما واردات هند از ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی افت ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۱۰۸ میلیون دلار رسیده است. هند در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج، میوه و کنجاله دانه‌های روغنی مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در دو ماهه امسال بوده است. هند در این دوره ۱۳۴ میلیون دلار برنج، ۶۰ میلیون دلار کنجاله، ۱۸ میلیون دلار میوه و ۷ میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

میوه، مواد خام تولید رنگ، و فرآورده‌های نفتی نیز مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ بوده‌اند. هند ۵۸ میلیون دلار میوه، ۱۷ میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و ۱۱ میلیون دلار فرآورده‌های نفتی از ایران در این مدت وارد کرده است.

کد خبر 6097019 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بخشش حکم قصاص پس از ۲۳ سال
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان