Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@14:02:36 GMT

با رنگ الهی زندگی کنیم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۱۰۷۲

با رنگ الهی زندگی کنیم

فریده احدی، کارشناسی ارشد پرستاری و حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در خصوص آغاز فعالیت‌های قرآنی خود گفت: به مسایل دینی و فهم احکام زندگی علاقه داشتم و علاوه بر آن همیشه یک خلاء دینی درونم احساس می کردم که با حفظ قرآن به آرامش و رضایت درونیم توانستم دست پیدا کنم.

وی با بیان اینکه 9 سال است که به عنوان پرستار در بیمارستان سینا تبریز مشغول کار هستم، ادامه داد: در سال آخر دوره کارشناسی پرستاری یعنی از سال 1387 به صورت نیمه وقت و بدون برنامه مشخص و صرفا با یک هدف کوتاه مدت در حد حفظ چند صفحه از قرآن کریم و مأنوس شدن بیشتر با کلام وحی فعالیت قرآنی خودم را آغاز کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احدی، اظهار کرد: شیرینی و حلاوت انس با قرآن کریم آن چنان انسان را مجذوب خود می‌کند که تشنه حفظ و یادگیری می‌شود، الحمدالله توفیق الهی نصیبم شد و روز به روز با علاقه بیشتر و نظم منسجم تر کار حفظ را ادامه داده و توانستم به مسئولیت سنگین حفظ کل قرآن نائل شوم.

روز میلاد امام رضا(ع) در سال جاری روزی فراموش نشدنی برای اوست چرا که وی در مرداد ماه سال 1397 مصادف با میلاد امام رضا علیه السلام توانسته است کل قرآن کریم را به لطف خدا به اتمام برساند.

تاثیر لقمه حلال در گرایش فرزندان به فعالیت‌های قرآنی

حافظ کل قرآن کریم، تاثیر لقمه حلال را در گرایش فرزندان به فعالیت‌های قرآنی مفید و تاثیر گذار دانست و گفت: پدرم با نان حلال و تشویق‌های عملی خود مرا به ادامه راه تشویق می‌کرد، به عنوان مثال پدرم می گفت «بچه‌ها من قرآن بخوانم و شما اشکالات مرا بگویید» و مادرم با توجه به پرمشغله بودنم با حمایت‌هایی که کرد مرا به سمت این سفره الهی کشاند.

احدی تشویق‌ها و پیگیری‌های خواهرش را از انگیزه‌های حفظ قرآن کریم اعلام کرد و افزود: مشوق اصلی‌ام که همیشه پیگیرفعالیت حفظ قرآن بود خواهرم بود که خودش نیز حافظ بوده وفعالیت‌های قرآنی داشت.

کار در محیط بیمارستان و شغل پرستاری و حفظ قرآن کریم هر چند کار آسانی نیست و سختی‌های خاص خودش را دارد ولی فریده احدی با شکیبایی تمام آنها را پشت سر گذاشته است چنانچه خودش می‌گوید: حدود 4 سال به خاطر مشکلات کاری و ادامه تحصیل فقط محفوظات قبلی را با برنامه دقیق زیر نظر استاد عزیزم تثبیت کردم و حفظ جدید نداشتم. تقریبا" در طی 5 سال توانستم کل قرآن را حفظ کنم.

بر خلاف بسیاری از افرادی که کار پرستاری و فعالیت‌های قرآنی را همسو با یکدیگر نمی‌دانند ولی فریده احمدی می گوید: قرآن کتاب آسمانی همه ماست، اتفاقا" نیاز به آرامش و شفایی که در این کلام وحی وجود دارد در محیط بیمارستانی هم برای کادر درمان و هم برای بیمار که امیدی جز خدا در بستر ندارد بیشتر احساس می‌شود. شغل پرستاری کاری بسیار سخت و پراسترس در عین حال بسیار شیرین و لذت بخش است. کلام وحی مایه آرامش درونی من است تا حد توان سعی میکنم به بیمارم این آرامش را منتقل کنم.

در سوره اسراء آیه ۸۲ قرآن کریم آمده است: "وَ ننزِّلُ منَ القرْآنِ ما هوَ شفاء" یعنی قرآن کریم موجب شفا و سلامت روح است و بسته به درجه ایمان و ظرفیت و آمادگی پذیرش وجودی، هر فردی بهره خواهد برد و از این رو می‌توان گفت که تیم درمانی نیز می‌تواند در کنار هم با مراقبت موثر در جهت شفای جسمی و روحی افراد کمک کننده باشند.

عمر کوتاه انسان‌ها ارزش آن را دارد که سال‌ها در وادی قرآن وقت سپری کنند

احدی معتقد است: عمر کوتاه انسان‌ها ارزش آن را دارد که سال‌ها در وادی قرآن وقت سپری کنند چرا که زندگی قرآنی شیرینی‌ای دارد که به نظر من فقط فرد تجربه کننده لذت آن را درک می کند.

هدف از خواندن کلام وحی چیزی جز آن نیست و رسیدن به آن مرحله نیاز به انس بیشتر و فهم معانی روشمند قرآن و عمل به آن در متن زندگی دارد که خداوند متعال توفیق آن درجات را به تک تک ما عنایت فرماید.

وی ادامه داد: هدف این کتاب آسمانی چیزی جز هدایت بشر و دادن درس زندگی نیست تلاش من نیز این است که در حد ظرفیت خود به دانسته‌هایم عامل باشم و از خداوند متعال خواهان معرفت بیشتر در جهت داشتن زندگی خداپسندانه هستم تا بیشتر از این در حسرت روزهای از دست رفته در غفلت نباشم.

او تا کنون دو بار در مسابقات نظام پرستاری مقام اول را کسب نموده و به مرحله کشوری راه پیدا کرده است و امسال نیز در مسابقات حفظ کل قران کریم دانشگاه علوم پزشکی تبریز موفق به کسب مقام اول شده و به مرحله کشوری معرفی شده است.

او به جوانان این مرز و بوم توصیه می کند: ازتلاوت و قرائت کلام وحی حداقل در حد قرائت چند صفحه به صورت روزانه غافل نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی حافظ کل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر

فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در بین کودکان و نوجوانان روستای الیف از توابع شهرستان کازرون استان فارس رونق بسیاری دارد و به جهت اهمیت در مسجد این روستا دوره‌های آموزشی قرآن کریم و مسائل دینی و مذهبی برای کودکان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان روستای الیف خبر داد و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی