Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@13:52:26 GMT

واکنش خفیف آمریکا به حمله تروریستی اهواز

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۱۰۸۴

واکنش خفیف آمریکا به حمله تروریستی اهواز

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ساعاتی پس از حمله تروریستی به یک رژه نظامی در شهر اهواز، کشورهای مختلف در سراسر جهان به ابراز همدردی پرداختند.

با این حال، تحلیلگران این پرسش را مطرح کردند که چرا این رویداد با واکنشی قاطع از جانب ایالات متحده مواجه نشده است.کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا در ساعات نخست پس از وقوع این حمله بیانیه‌ای منتشر نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ساعاتی بعد در پاسخ به این که آیا کاخ سفید در این رابطه بیانیه‌ای منتشر خواهد کرد، به ابراز نظر پرداخت و تصریح کرد: ایالات متحده در کنار مردم ایران است و رژیم تهران را تشویق می‌کند که روی حفظ امنیت آنها در این کشور تمرکز کند.

پس از آن، دستگاه دیپلماسی آمریکا با انتشار بیانیه‌ سخنگوی خود اعلام کرد که دولت واشنگتن از اخبار این حمله مطلع شده است. این سخنگو گفت: ما در مقابل تازیانه تروریسم افراط‌گرا کنار مردم ایران هستیم و در این زمان وحشتناک با آنها ابراز همدردی می‌کنیم.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود آورده است، این موضع‌گیری خفیف برخلاف موضع‌گیری سایر کشورها است که این حمله تروریستی را با قاطعیت محکوم کرده‌اند. سفیران برخی کشورها در تهران نیز با انتشار پیام‌هایی به ابراز همدردی پرداخته‌اند.

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، مقام‌های آمریکایی این حمله را محکوم و اعلام کرده‌اند: ایالات متحده تمامی اقدامات تروریستی و کشتار افراد بی‌گناه را محکوم می‌کند.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد