Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:54:23 GMT

مجموعه گردشگری در منطقه پالنگان ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۱۳۱۳

مجموعه گردشگری در منطقه پالنگان ایجاد می شود

سنندج - ایرنا - فرماندار کامیاران با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری برنامه های مختلفی در دست بررسی و اقدام است، گفت: براساس برنامه ریزی ها در منطقه تفریحی روستای پالنگان، مجموعه گردشگری ساخته می شود.

مسعود الماسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجتمع پرورش ماهی، درختان کهن سال ثبت ملی شده توقه گویز، مناظر بکر روستای کوهستانی سرریز، خانه های بومگردی روستای شاهینی، کتیبه تاریخی تنگی ور، باغات انگور و بافت قدیمی روستای تختی زنگی، پیرباغ، زیارتگاه حضرت عکاشه و تفرجگاه کوبگار از جمله مکان های مورد نظر این منطقه برای تبدیل شدن به مجموعه گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ماندن گردشگر در منطقه را نیازمند داشتن مجموعه گردشگری دانست و افزود: ماندگار شدن گردشگران در شهرستان توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بدنبال دارد.
الماسی با بیان اینکه توسعه گردشگری کامیاران نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است، تاکید کرد: برای توسعه زیرساخت های گردشگری منطقه تفریحی پالنگان امسال بیش از 17 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
فرماندار کامیاران با اشاره به اینکه جاده دسترسی این منطقه ظرفیت تردد حجم بالای خودروی گردشگران را ندارد، یادآور شد: امسال کارهای خوبی برای شانه سازی جاده انجام شد اما کافی نیست و تعریض جاده نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.
وی با بیان اینکه ورود گردشگر به روستای پالنگان کاملا اقتصادی است و ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه وجود دارد، گفت: تقاضاهایی برای توسعه زیرساخت های این منطقه داریم که باید بررسی و در خصوص انتخاب آنها تصمیم گیری شود.
الماسی به 17 طرح در حال اجرا در روستای پالنگان اشاره کرد و افزود: برای ایجاد تغییرات ملموس در این روستا مشاور تعیین و در حال بررسی طرح ها برای اجرا هستیم.
وی در خصوص مهمترین طرح های برنامه ریزی شده برای اجرا در این روستا اظهار داشت: ساماندهی دره حسن علی، تقویت بافت روستا، ایجاد پارکینگ در خارج از روستا و تردد با وسایلی غیر از خودرو در معابر داخلی روستا از جمله این طرح ها است.
الماسی با بیان اینکه رکود بر پالنگان حاکم شده است، اضافه کرد: خروج از این رکود نیازمند جذب سرمایه گذار بخش خصوص است تا بتوان از این راه، گردشگران بیشتری را به منطقه جذب کرد که این مساله موجب افزایش درآمد مردم و توسعه می شود.
وی تخصیص اعتبارات خاص به حوزه گردشگری را از جمله برنامه های مهم فرمانداری دانست و یادآور شد: این بخش علاوه بر اختصاص بودجه های ویژه نیازمند کارهای فرهنگی و تبلیغاتی در سطح ملی و بین المللی است.
فرماندار کامیارات تاکید کرد: این مهم نیازمند همراهی و همسویی تمام دستگاه های اجرای در شهرستان است.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج دارای ظرفیت های بزرگی چون روستای تاریخی پالنگان در حوزه گردشگری است که در صورت توجه به آن می تواند در راستای توسعه اقتصادی شهرستان موثر باشد.
7349/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري سرمايه گذاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک آژانس‌های گردشگری شهرستان گرگان 

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان با حضور رضا غیاثی‌زاده سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و مدیران آژانس‌های گردشگری شهرستان، مدیر مجموعه تفریحی، ورزشی و گردشگری شکوه طبیعت نشست مشترک آژانس‌های گردشگری شهرستان گرگان برگزار شد  غیاثی زاده در این نشست گفت : همکاری بخش دولتی و خصوصی نقش به سزایی در توسعه گردشگری شهرستان دارد و در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم را انجام خواهیم داد و  بنا داریم در جهت اتحاد و رونق گردشگری شهرستان هسته تورهای ورودی به شهرستان را ایجاد و تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک فی‌مابین آژانس‌های گردشگری، اقامتگاه‌ها و تورلیدرها شهرستان امضا نماییم.
غیاثی زاده تأسیسات گردشگری شهرستان برای جذب و ماندگاری گردشگران باید نسبت به ایجاد بسته‌ها و پکیج‌های کوتاه مدت و بلندمدت گردشگری اقدام نمایند.

 این نشست در مجموعه گردشگری، تفریحی و ورزشی شکوه طبیعت واقع در هاشم آباد شهرستان گرگان برگزار شد.
مجموعه فوق در ۵ هکتار زیربنا با حجم سرمایه‌گذاری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان با امکانات ۷ واحد اقامتی، مجموعه سوارکاری، مانژ اسب، ۴ سالن ورزشی تنیس و بسکتبال، پت پارک، کافه رستوران، محوطه تفریحی گردشگری و ... به مدیریت مهدی کریمیان و مدیرعاملی محسن صامت بوده و آماده میزبانی از تمامی گردشگران می‌باشد.

 

دیگر خبرها

  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل اردبیل
  • پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • نشست مشترک آژانس‌های گردشگری شهرستان گرگان 
  • برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد ۳.۵ میلیون نفر گردشگر نوروزی
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش